بهترین کار در آلمان

1- بررسی کار در آلمان

کار در آلمان، به دلیل سطح رفاه اجتماعی و وضعیت خوب اقتصادی دلیل مهاجرت متخصصان مختلفی مانند مهاجرت دندانپزشکان به آلمان، مهندسان، پزشکان و مانند اینها می‌شود. درآمد مناسب در بازار کار رشته مدیریت در آلمان در شاخه‌های مختلف صنعتی و غیره سالانه مدیران زیادی را به این کشور هدایت می‌کند. مشاوران پزشکی بهترین کار در آلمان را از نظر حقوقی خواهند داشت. با کمی تخصص بازار کار حسابداری در آلمان به راحتی و با حقوق چشمگیر مهاجران را جذب خواهد کرد. در این مقاله به معرفی بهترین شغل ها در آلمان پرداخته‌ایم.

بهترین کار در آلمان

2- بهترین شغل ها در آلمان

آلمان طیف متنوعی از صنایع و فرصت های پیشرفت را ارائه می‌دهد. این کشور به دلیل برتری در تولید، مهندسی و فناوری شهرت دارد، اما در امور مالی، حقوقی و بهداشتی نیز حضور پررنگی دارد. شرکت‌های آلمانی به دلیل تأکید بر آموزش و توسعه کارکنان و تعهدشان به تعادل بین زندگی و کار در آلمان مشهور هستند.

آلمان یک مرکز پر رونق برای تجارت بین‌المللی است و فرصت‌هایی باورنکردنی را برای متخصصان از نقاط مختلف جهان برای کار در آلمان ایجاد می‌کند.

اما بهترین شغل ها در آلمان کدامند؟ در جدول زیر برخی از پر درآمدترین مشاغل را به عنوان گزینه‌هایی برای بهترین کار در آلمان لیست کرده‌ایم:

عنوان شغلمیانگین حقوق سالانهمحدوده حقوقتوضیحات
مشاور پزشکی86000 یورواز 61700 یورو تا 137700 یورومشاور پزشکی بهترین کار در آلمان از نظر حقوقی محسوب می‌شود.
پزشک85100 یورواز 47400 یورو تا 142200 یورودرآمد بر اساس تجربه حرفه‌ای و رشته تخصصی متفاوت است.
خلبان83300 یورواز 27600 یورو تا 160900 یوروسن، گواهی پزشکی، تسلط به زبان انگلیسی بسیار موثر است.
وکیل82900 یورواز 38000 یورو تا 146000 یوروقبولی در آزمون دولتی و گذراندن دوره کارآموزی دو ساله از الزامات است.
مشاور مدیریت82000 یورواز 40200 یورو تا 141700 یورودر قسمت بازار کار رشته مدیریت در آلمان به طور کامل توضیح خواهیم داد.
طراح نر‌افزار81500 یورواز 58100 یورو تا 123700 یوروطراحی برنامه‌ها و ارائه راهنمایی‌های فنی به توسعه دهندگان و مهندسان.افراد برتر معمولا بیش از ده سال تجربه دارند.
مدیران پورتفولیو81000 یورواز 46300 یورو تا 137800 یورواجرای استراتژی های سرمایه گذاری.مدرک لیسانس در امور مالی و بیش از پنج سال تجربه به عنوان تحلیلگر مالی یا کاردان لازم است.
مدیر برنامه79900 یورواز 53800 یورو تا 132500 یورونظارت و مدیریت برنامه‌های گسترده جهت همسویی با اهداف استراتژیک شرکت.داشتن مدرک دانشگاهی در کامپیوتر، سیستم‌های اطلاعات کسب و کار، مدیریت بازرگانی یا سایر زمینه های مرتبط لازم است
مشاور حقوقی78900 یورو50600 یورو تا 123800 یوروآشنایی با پیچیدگی های سیستم حقوقی آلمان و قوانین اتحادیه اروپا
مدیر ارائه خدمات78000 یورواز 47200 یورو تا 130600 یوروایجاد عملکرد روان در ارائه‌ی خدمات به مشتریان

مشاغل فوق بر اساس میانگین حقوق گزارش شده در لیست بهترین کار در آلمان نوشته شده‌اند ولی ممکن است برخی رشته‌ها به صورت موردی حقوق بسیار بیشتری نیز دریافت نمایند.

پردرآمدترین مشاغل در آلمان

3- عوامل موثر در داشتن بهترین کسب و کار در آلمان به صورت آزاد

یکی از مهمترین شرایط مشغول به کار شدن در یکی از شغل های آزاد پردرآمد در آلمان، یادگیری زبان آلمانی است. تسلط به این زبان برای کار آزاد در آلمان یک مزیت رقابتی بزرگ برای خارجی‌ها محسوب می‌شود. در ادامه می‌توانید سایر عوامل مهم در موفقیت برای داشتن بهترین شغل ها در آلمان را مطالعه کنید:

  • داشتن دانش موضوعی خاص مهم است.
  • متقاضیان برای درآمد مناسب از کار آزاد در آلمان باید در زمینه‌ی خاصی به اندازه‌ی کافی تخصص داشته باشند.
  • تجربه فاکتوری تعیین کننده برای کار در آلمان است.

افراد بین 50 تا 59 سال بالاترین نرخ حقوق ساعتی را دریافت می‌کنند. این برتری می‌تواند به دلیل موقعیت کاری بالاتر باشد که به دلیل تجربه کاری طولانی آنها به دست آمده است. تجربه دارایی ارزشمندی است که در انتخاب آنها توسط مشتریان خودنمایی می‌کند.

  • شبکه‌سازی

مهارت‌های نرم، مهارت‌های ارتباطی خوب، نظم و انگیزه، فرصت‌های بهتری را در اختیار یک فریلنسر در آلمان قرار می‌دهد. برای داشتن شرایط خوب کاری و درآمدی متقاضیان باید هر روز حداقل نیم ساعت صرف ارتباط با تصمیم گیرندگان و اثبات ارزش خود در شبکه لینکدین نمایند.

  • انتخاب محل کار

ایالت انتخابی تاثیر مهمی در میزان درآمد شغل های آزاد می‌گذارد.

  • تشخیص درست جامعه‌ی هدف

چه کسانی را باید برای تبدیل به مشتریان بالفعل هدف قرار داد؟ جای تعجب نیست که شرکت‌های بزرگ‌تر گزینه‌های داشتن بهترین کسب و کار در آلمان هستند زیرا 35 درصد از پروژه‌های فریلنسری مربوط به شرکت‌هایی است که 5000 کارمند یا بیشتر دارند. اما بد نیست بدانید که 61٪ از پروژه ها با شرکت‌هایی با حدود 500 کارمند قرارداد می‌شوند. پیدا کردن شرکت‌های توسعه یافته به دلیل بودجه مناسبی که دارند بسیار مهم است.

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان

4- شغل های آزاد پردرآمد در آلمان

همان طور که گفتیم زبان آلمانی، دانش تخصصی، تجربه و روابط عمومی بالا و سایر عوامل در درآمد مشاغل آزاد در آلمان تاثیر به سزایی دارد. اما لازم است متقاضیان با بهترین تخصص‌ها برای داشتن بهترین شغل های آزاد در آلمان آشنا شوند. طبق گزارش Freelancer Kompass 2020 شغل های آزاد پردرآمد در آلمان به شرح زیرند:

1. SAP

SAP مخفف Systems, Applications, and Products in Data Processing نام نرم افزاری است که به کسب و کارها در مدیریت فرآیند و ارتباط با مشتریان کمک می‌کند. درآمد فریلنسرهای SAP که مدعی بیشترین درآمد در شغل‌های آزاد هستند حدود 111 یورو در ساعت برای کار در آلمان است. اشتباه نیست اگر به این شغل لقب بهترین کار در آلمان را بدهیم.

2. مشاوره و مدیریت بازرگانی

بازار کار رشته مدیریت در آلمان به صورت آزاد و در شاخه‌ی مشاوره نسبتا داغ است. متخصصانی که در ایجاد سیستم ، بهینه سازی فرآیند وبهبود عملکرد تیمی خبره هستند، در شغل مشاوره و مدیریت کسب و کار موفق خواهند بود و درآمد 110 یورو در ساعت را به دست خواهند آورد.

3. IT

درآمد صنعت فناوری اطلاعات آلمان در سال 2019 بیش از 93.4 میلیارد یورو بوده است. کسانی‌که مهارت‌های لازم برای کار در این صنعت را دارند، می‌توانند به راحتی بیش از 100 یورو در ساعت برای خدمات خود دریافت نمایند.

4. مهندسی

نرخ متوسط ساعتی درآمد مهندسان آزاد در آلمان 83 یورو است که برای داشتن یک زندگی مناسب در آلمان کافی است. مهندسان با ارائه تخصص خود به مشاغل محلی آلمان می‌توانند به راحتی درآمد خود را بیش از این نیز افزایش دهند.

5. توسعه وب و نرم‌افزار

متقاضیانی که در صنعت نرم‌افزار، اپلیکیشن و توسعه وب تخصص دارند، می‌توانند انتظار میانگین درآمد ساعتی حدود 83 یورو را برای کار در آلمان داشته باشند.

بیشترین حقوق در آلمان

6. طراحی گرافیکی، محتوا و رسانه

طراحان گرافیک، تولیدکنندگان محتوا و فریلنسرهای رسانه‌ای به طور متوسط 69 یورو در ساعت درآمد دارند. دو زبانه بودن و مهارت در زبان‌های دیگر علاوه بر زبان آلمانی یک مزیت بزرگ برای این شغل محسوب می‌شود.

موسسه حقوقی سروش فردا با تجربه بالا در این زمینه می تواند در تمامی پروسه مهاجرت کاری به آلمان مشاوره تخصصی را به متقاضیان ارائه دهد.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments