نکات اجاره ویلا و سوئیت در سفر به جزایر جنوب

جزایر جنوب ایران این روزها به یکی از مهم‌ترین و پر مسافرترین مقاصد گردشگری تبدیل شده‌اند. این جزایر بکر و زیبا امکانات متنوع بسیاری دارند که می‌تواند سفر را برای شما لذتبخش‌تر کند. سفرهای جنوبی معمولا هزینه مناسبی دارند و جزء سفرهای مقرون به صرفه به حساب می‌آیند، البته به جز کیش که مقصدی لاکچری محسوب می‌شود! اما مهم‌ترین مسئله در مورد سفر به جنوب مسئله اقامت است. این شهرها در نیمه دوم سال به قدری شلوغ می‌شوند که گاهی حتی ممکن است مسافران با کمبود اقامتگاه مواجه شوند. بنابراین مهم‌ترین اصل قبل از شروع سفر به جنوب اجاره ویلا و سوئیت در جنوب است. در این مطلب نکات مهم برای اجاره اقامتگاه در جزایر جنوبی را با هم بررسی خواهیم کرد.

مناسب ترین زمان برای اجاره ویلا و سوئیت

اجاره ویلا و سوئیت در سفر به جنوب

همانطور که گفتیم نیمه دوم سال مناسب‌ترین زمان برای جنوب گردی و سفر به جزایر زیبای جنوب است. بنابراین درست‌ترین زمان برای اجاره اقامتگاه دقیقا همان زمانی است که تاریخ دقیق سفرتان را مشخص کردید. به هیچ وجه این کار را به لحظات آخر موکول نکنید. این را هم در نظر داشته باشید که اگر عازم سفر شوید و برنامه‌تان این باشد که بعد از رسیدن به مقصد جایی را برای اقامت انتخاب می‌کنید، سرتان بی کلاه می‌ماند. به خصوص اگر قصدتان اجاره سوییت در کیش باشد به هیچ وجه نمی‌توانید روی این مورد حساب کنید.

هزینه اجاره ویلا و سوئیت در جزایر جنوب

معمولا در نیمه دوم سال هزینه‌های مربوط به سفرهای جنوبی افزایش پیدا می‌کنند، اما هنوز هم نسب به سفرهای شمالی مقرون به صرفه‌تر هستند. طبیعتا بخش قابل توجهی از هزینه‌های سفر مربوط به اجاره اقامتگاه مانند اجاره سوئیت یا اجاره ویلا است. نکته‌ای که در این مورد باید بدانید این است که به طور ویژه هزینه اجاره ویلا و سوئیت در قشم و کیش از اواسط بهمن ماه تا اواسط فرورین ماه چند برابر دیگر ماه‌های سال خواهد بود. بنابراین باید برنامه ریزی دقیقی برای هزینه هایتان داشته باشید.

مشخص کردن تعداد نفرات

یکی از نکات مهمی که هنگام اجاره اقامتگاه باید در نظر داشته باشید، تعداد دقیق نفرات است. به هر حال شما باید در مکانی اقامت داشته باشید که امکانات مناسبی برای تمام افراد داشته باشد. از طرف دیگر تمام اقامتگاه‌ها معمولا محدودیت ظرفیت دارند و تعداد مشخصی را می‌پذیرند. بنابراین اگر شما تعداد دقیق همسفرانتان را ندانید و اقامتگاهی را رزرو کنید که ظرفیتی کمتر از تعداد شما داشته باشد قطعا با مشکل مواجه خواهید شد و ممکن است حتی اقامتگاه را به شما تحویل ندهند.

موقعیت و دسترسی ویلا و سوئیت

مسئله مهم دیگر هنگام انتخاب و اجاره اقامتگاه، اطلاع از موقعیت مکانی و دسترسی آن به جاذبه‌ها و امکانات شهری است. در سفر به جزایری مانند کیش و قشم معمولا توجه مسافران به این است که نزدیک ساحل و مراکز تفریحی و تجاری باشند. اما به طور مثال در سفر به بوشهر یا بندرعباس علاوه بر ساحل شما می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی دیگری هم بازدید کنید. بنابراین برای هنگام اجاره ویلا در بندرعباس به جز دسترسی به ساحل و امکانات شهری مثل بانک و سوپرمارکت و… می‌توانید دسترسی به جاذبه‌های تاریخی و طبیعی را هم در نظر بگیرید.

قوانین اقامتگاه را مطالعه کنید

اجاره اقامتگاه در سفر به جنوب

هر نوع اقامتگاه از هتل تا سوئیت و ویلاهای اجاره‌ای قوانین خاص خود را دارند که قبل از اقدام برای اجاره باید از این قوانین اطلاع داشته باشید. به طور مثال برخی از اقامتگاه‌ها اجازه ورود حویانات خانگی را نمی‌دهند. برخی دیگر با این شرط ویلا و سوئیت را اجاره می‌دهند که در مدت اقامت خود مهمانی و شلوغی نداشته باشید و… . بنابراین قبل از رزرو حتما شرایط اقامتگاه را بررسی کنید.

امکانات اقامتگاه

یکی از مهم‌ترین مسائل توجه به امکانات موجود در اقامتگاه است. وجود امکاناتی مثل یخچال، اجاق گاز، مایکروویو و سرویس‌های آشپزخانه ممکن است برا برخی اهمیت چندانی نداشته باشد، اما برای تعدادی دیگر مهم باشد. بابراین باید از قبل بدانید که در چه اقامتگاهی با چه امکاناتی ساکن می‌شوید. به هر حال وجود بعضی امکانات در محل اقامت، سفر را برای شما راحت‌تر و دلنشین‌تر می‌کند. البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که وجود یا نبودن هر یک از امکانات بر هزینه اجاره هم تاثیر خواهد گذاشت.

شرایط لغو رزرو

یکی از مهم‌ترین نکات اجاره ویلا و سوئیت در سفر توجه به شرایط لغو رزرو است که کمتر به آن توجه می‌شود. به هر حال ممکن است به هر دلیلی سفر شما لغو شود و یا به تعویق بیفتد. در چنین شرایطی شما باید بدانید که میزبانتان چه شرایط و قوانینی برای لغو رزرو دارد و چه مقدار از هزینه‌ها قابل برگشت است. بنابراین توجه به این مسئله در هنگام رزرو و اجاره ویلا و سوئیت در جنوب مهم است. به خصوص اگر در ایام پیک سفر کرده باشید حتی ممکن است امکان کنسلی برای شما وجود نداشته باشد.

اجاره ویلا و سوئیت از سایت‌های معتبر

در نهایت مهم‌ترین نکته این است که ویلا و سوئیت مد نظرتان را از طریق وبسایت‌های معتبر اجاره کنید. وبسایت‌هایی که این روزها در زمینه رزرو آنلاین اقامتگاه فعالیت می‌کنند همگی معتبر بوده و خیال شما را از بابت صحت اطلاعات و منصفانه بودن هزینه راحت می‌کنند. علاوه بر این با استفاده از پلتفرم‌های رزرو آنلاین اقامتگاه این امکان برای شما وجود دارد که در زمان کوتاهی تعداد زیادی از اقامتگاه‌ها را با هم مقایسه کرده و با توجه به امکانات، دسترسی، هزینه و سایر شرایط، مناسب‌ترین گزینه را رزرو کنید.

از طرف دیگر چنانچه شما از طریق وبسایت برای اجاره اقامتگاه اقدام کنید در صورت وجود هر مشکلی می‌توانید با پشتیبانی سایت تماس بگیرید و خیالتان راحت باشد که کسانی هستند که به مشکل شما رسیدگی خواهند کرد. البته تمام این‌ها در صورتی است که پلتفرمی که انتخاب می‌کنید دارای نماد اعتماد الکترونیک باشد و این اطمینان را به شما بدهد که سفری امن را تجربه خواهید کرد.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments