بهترین نرم‌افزار ترید فارکس چیست؟ (موبایل و دسکتاپ)

پیداکردن بهترین نرم‌افزار ترید فارکس حسی مانند پیداکردن یک سوزن در انبار کاه دارد. تعداد بی‌شماری از پلتفرم‌های معاملاتی قدیمی و جدید وجود دارند که هرکدام درباره ویژگی‌های مثبت خود صحبت و اغراق می‌کنند. پس ناگفته پیداست، پیداکردن بهترین پلتفرم معاملاتی فارکس کار سختی به نظر می‌رسد. اما نترسید؛ ما اینجا هستیم تا این کار را برای شما راحت کنیم. در این مطلب برای شما چند مورد از بهترین نرم‌افزارهای ترید فارکس را آورده‌ایم و درباره نقاط ضعف و قوت آنها صحبت کرده‌ایم و در نهایت انتخاب را بر عهده شما گذاشته‌ایم. شما باید بر اساس نیازهای خود گزینه‌ای را انتخاب کنید که در این بازار پویا و پرتلاطم به شما کمک کند تا حس بی‌نظیری از راحتی، امنیت و دسترسی به ابزارهای مدرن در معامله‌گری را به‌صورت یکجا تجربه کنید و سودهای خود را چندبرابر کنید. پس با ما همراه باشید.

معرفی بهترین نرم‌افزارهای ترید فارکس

خب خیلی سریع برویم سراغ معرفی بهترین نرم‌افزارهای ترید فارکس. در زیر تعدادی از بهترین و معروف‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی فارکس را برای شما آورده‌ایم.

پلتفرم متاتریدر؛ محبوب‌ترین و بهترین پلتفرم معاملاتی فارکس

شاید دقیقا ندانید که متاتریدر چیست. بدون شک نرم‌افزار متاتریدر (MetaTrader) مقام نخست را در بین پلتفرم‌های معاملاتی فارکس دارد. چرا که بسیاری از بروکرها و معامله‌گران فارکس در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. این اپلیکیشن قابلیت‌های زیادی دارد. یکی از این قابلیت‌ها توانایی اضافه‌کردن اندیکاتورهای مختلف به چارت معاملاتی شما است. بنابراین شما می‌توانید با سبک‌های مختلف معامله‌گری، استراتژی‌های خود را پیاده‌سازی کنید. علاوه بر این، برخی از معامله‌گران یا مؤسسات مالی از قابلیت برنامه‌نویسی و ساخت ربات‌های معامله‌گر (در اصطلاح اکسپرت معامله‌گری) در این پلتفرم بهره می‌برند و آن را به‌عنوان یک مزیت بزرگ می‌دانند. اما بزرگ‌ترین مزیت متاتریدر وجود نسخه‌های کامپیوتر و موبایل آن است که کار را برای تریدرها راحت می‌کند.

فراموش نکنید که همیشه معایبی نیز وجود دارد. یکی از این معایب، محدود بودن ارزها و دارایی‌های قابل‌معامله در متاتریدر است و شما به‌ندرت به تمام نمادهای معاملاتی سهام، کالاها، جفت ارزها، ارزهای دیجیتال و… دسترسی دارید. عیب بزرگ‌تر متاتریدر محیط کاربری بسیار قدیمی و تقریبا منسوخ شده آن است که مطمئنا نیاز اکثر معامله‌گران امروزی را برطرف نمی‌کند. علاوه بر این، نگرانی‌هایی نیز در مورد امنیت برخی از نسخه‌های آن وجود دارد. پس اگر می‌خواهید متاتریدر را انتخاب کنید ابتدا ادامه لیست را بررسی کنید و سپس به اولویت‌های خود رجوع کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید. اگرچه متاتریدر همچنان محبوب‌ترین پلتفرم معاملاتی در میان معامله‌گران فارکس است.

پلتفرم سی تریدر – Ctrader

پلتفرم سی تریدر یک پلتفرم در حال ظهور است و می‌خواهد در آینده به محبوبیت متاتریدر برسد. اگرچه این نرم‌افزار مزیت‌های خوبی دارد؛ اما در حال حاضر آن‌چنان رایج نشده است. مزیت اصلی پلتفرم Ctrader محیط کاربرپسند آن است. برخلاف متاتریدر که تنظیمات بسیار پیچیده‌ای دارد، سی تریدر برای تازه‌کاران محیطی ساده، با تمرکز بر ویژگی‌های اصلی مورد نیاز تریدرها مانند استفاده از اندیکاتورهای مختلف را طراحی کرده است. علاوه بر این، در تلاش است به شما یک دید شفاف‌تری از عمق و نقدینگی موجود در بازار داده شود تا به تصمیم‌گیری و کاهش ریسک معاملاتی شما کمک کند.

از معایب بزرگ سی تریدر می‌توان به محدود بودن تعداد بروکرهایی که با این پلتفرم کار می‌کنند و همچنین ضعیف‌تر بودن سیستم ربات نویسی و اکسپرت معامله‌گری آن اشاره کرد.

پلتفرم نینجا تریدر – Ninjatrader

نینجا تریدر اگرچه به محبوبیت رقبای خود نیست؛ اما با ویژگی‌های قدرتمند و منحصربه‌فردش عده خاصی از معامله‌گران فارکس را هدف قرار داده است. برخلاف سی تریدر، نینجا تریدر امکان شخصی‌سازی چیدمان محیط کاربری، ویرایش اندیکاتورها و ساخت ربات ترید با زبان C# را ایجاد کرده است. اگر اهل ساخت و بک تست گرفتن از استراتژی‌های پیچیده و خاص هستید و به برنامه‌نویسی نیز آشنا هستید، نینجا تریدر گزینه خوبی برای شما خواهد. بااین‌وجود، همچنان بروکرهای بسیار محدودی با این پلتفرم همکاری می‌کنند. چرا که شیب پیشرفت این نرم‌افزار هنوز کم‌جان است.

پلتفرم ایتورو – Etoro

پلتفرم ایتورو به‌واسطه ترکیب‌کردن معامله‌گری سنتی فارکس با ایجاد مشارکت‌های اجتماعی معامله‌گران خود شناخته می‌شود. برخلاف نینجا تریدر که بر ارائه خدمات به افراد متخصص در زمینه تکنولوژی تمرکز کرده است، ایتورو استفاده آسان از پلتفرم را برای تازه‌کاران اولویت قرار داده است. همچنین، سیستم کپی تریدینگ ایتورو به افراد تازه‌کار اجازه می‌دهد معاملات تریدرهای باتجربه را رصد کرده و در صورت نیاز آن معاملات را برای خود کپی کنند تا در کنار کسب سود بیشتر، از استراتژی‌های آنها نیز یاد بگیرند. این ویژگی برای افراد تازه‌کار بسیار جذاب بوده است. اما این نکته را نباید از قلم انداخت که اسپردهای پلتفرم Etoro در مقایسه با سایر رقبا بسیار بالاتر است و این ویژگی منفی می‌تواند سودآوری برخی استراتژی‌ها را به‌شدت تحت تاثیر قرار دهد. ایتورو همچنین از معاملات CFD که بخش عظیمی از معاملات فارکس محسوب می‌شوند پشتیبانی نمی‌کند.

معرفی بهترین نرم‌افزار فارکس برای اندروید

اپلیکیشن متاتریدر

اپلیکیشن متاتریدر برای هر دو نسخه اندروید و IOS موجود است. شما با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید قیمت‌های لحظه‌ای بازارها، اخبار دنیای اقتصاد و انواع چارت‌های فارکس، سهام و CFD ها را داشته باشید. همچنین می‌توانید حساب فارکسی خود را مدیریت کنید و به اجرا و ویرایش معاملات خود بپردازید. اما در اینجا شما فقط به‌صورت محدود می‌توانید از برخی اندیکاتورها و ابزارهای تحلیل تکنیکال استفاده کنید. مطمئن باشید که امکانات کم و ضعیف این اپلیکیشن در ارتباط با نمودارهای قیمتی، اندیکاتورها و ابزارهای ترسیم، شما را دلسرد خواهد کرد. چراکه طراحی این اپلیکیشن به سال‌های دور برمی‌گردد و مطمئنا با رقبای جدید اصلا قابل‌مقایسه نیست.

اپلیکیشن نت دانیا (NetDania)

نرم‌افزار نت دانیا به طور خاص برای ترید با موبایل طراحی شده است؛ ظاهری خوب و کاربرپسند دارد؛ با نمایشگرهای کوچک تطبیق کامل دارد و به اجرای راحت‌تر معاملات شما کمک می‌کند. امکانات تحلیل تکنیکال NetDania به‌مراتب از متاتریدر بهتر و پیشرفته‌تر است. اگر از آن دسته افرادی هستید که سرتان خیلی شلوغ است یا همیشه به کامپیوترتان دسترسی ندارید ولی از ترید لذت می‌برید، نت دانیا می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد. اما فراموش نکنید که انجام تحلیل‌های دقیق تکنیکال و ترسیم خطوط و استفاده از انواع اندیکاتورها در صفحات کوچک موبایل اصلا به راحتی کامپیوتر نیست و به‌طورقطع عملکرد معاملاتی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. شما می‌توانید این مورد را در حساب دمو (آزمایشی) تست کنید و از نتیجه آن آگاه شوید تا متضرر نشوید.

بهترین بروکر فارکس برای ترید چیست؟

اگر به دنبال بهترین پلتفرم معاملاتی فارکس هستید گزینه‌های بالا تا حد زیادی می‌توانند برای شما راهگشا باشند. برای استفاده از هریک از گزینه‌های نام برده شده؛ ابتدا باید یک بروکر مناسب و مورد اطمینان پیدا کنید. بروکر شما باید پلتفرم موردنظرتان را ارائه کند. پیشنهاد ما به شما بروکر فارکس دلتا اف ایکس (Delta FX) است و پلتفرم‌های معاملاتی اختصاصی آن را برایتان معرفی می‌کنیم. این کارگزاری علاوه بر اینکه در تلاش بوده است نقاط ضعف پلتفرم‌های دیگر را برطرف کند، هم‌زمان ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگری را در یک پلتفرم تجمیع کرده است. در دلتا اف ایکس شما تنوع نمادهای معاملاتی از جمله همه جفت ارزها، ارزهای دیجیتال محبوب، شاخص‌ها، فلزات گران‌بها و نمادهای اصلی انرژی و … را دارید؛ از ویژگی کپی تریدینگ و اکسپرت معاملاتی برخوردار هستید، حساب معاملاتی دمو برای تست استراتژی‌های خود دارید و تنوع بسیار زیادی از مکانیزم‌های واریز و برداشت را پیش روی خود می‌بینید؛ حتی برای افرادی که داخل ایران هستند این آرامش خاطر وجود دارد که با یک بروکر معتبر و رگوله شده کار می‌کنند و خیالشان از بابت محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها و واریز و برداشت‌های آنی راحت است. در کنار همه این‌ها، شما از محیط بسیار پویا، کاربرپسند و به‌روز Delta FX نهایت لذت را در معامله‌گری خواهید برد. پس همین الان می‌توانید با کمترین مقدار واریزی 10 دلاری، معاملات خود را آغاز کنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments