بهترین مقاصد گردشگری در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳

تعطیلات عید نوروز بهترین زمان برای بسیاری از افراد برای رفتن به سفر است. اکثر مردم در ۱۳ روز ابتدایی سال تعطیل هستند و می توانند برای گشت و گذار به هر شهر و با هر مدت زمانی برنامه ریزی دقیقی انجام دهند. اگر شما هم قصد سفر دارید اما هنوز اقدام به خرید بلیط هواپیما نکردید و در انتخاب مقصد سردرگم هستید در این مقاله بهترین مقاصد گردشگری در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ را به شما معرفی خواهد کرد.

اصفهان | سفر به گنبد های فیروزه ای

شهر تاریخی اصفهان همه ساله جزء اولین مقاصد پر گردشگر کشور است. گردشگران بلیط هواپیمای اصفهان را تهیه می کنند و به آن سفر می کنند. اصفهان با طبیعت زیبا و تاریخی کهن یکی از بهترین مقاصد کشور برای سفر است. جاهای دیدنی اصفهان شامل: میدان نقش جهان، کاخ عالی قاپو، سی و سه پل، پل خواجو، کاخ هشت بهشت و … است. سفر به اصفهان به روش های گوناگونی امکان پذیر است. این شهر با واقع شدن در مرکز کشور فاصله چندانی با شهر های بزرگی مانند تهران، شیراز، مشهد و… ندارد. با داشتن خطوط ریلی و جاده های ایمن رفتن به وسیله قطار، ماشین شخصی و یا اتوبوس به این شهر امکان پذیر است. داشتن مجهزترین فرودگاه کشور و تعداد پرواز بالا باعث شده تا سفر هوایی به اصفهان یکی از ساده ترین روش های دسترسی به این شهر باشد.

شیراز | عطر خوش بهار نارنج

شهر شعر و ادب و میراث تاریخی دوران پر شکوه هخامنشیان، شیراز یکی از جذاب ترین مقاصد هر گردشگری برای عید نوروز است. این شهر با فرهنگ بی نظیر، غذاهای لذیذ، طبیعت بکر، مردمان خونگرم و… در کل سال و مخصوصا تعطیلات عید میزبان بسیاری از مردم از هر گوشه از کشور است. جاهای دیدنی شیراز آنقدر زیاد است که برای بازدید از آن باید کل تعطیلات عید را برایش کنار بگذارید که از جذاب ترین آنها می توان به تخت جمشید، پاسارگاد، عمارت نارنجستان قوام، مسجد نصیر الملک و … اشاره کرد. شهر شیراز از شهر هایی مانند تهران و مشهد فاصله زیادی دارد و به اصفهان، بندرعباس و اهواز نزدیک تر است . سفر به شیراز هم از طریق قطار و اتوبوس و ماشین شخصی امکان پذیر است اما دور بودن این شهر و طولانی بودن مسیر باعث شده تا بهترین روش سفر به شیراز تهیه بلیط هواپیما شیراز و رفتن به آن باشد.

تهران | شهر پاک تعطیلات

یکی از خوش آب و هوا ترین شهر های کشور در تعطیلات، تهران است. مردم این شهر که در طول تعطیلات در سفر هستند باعث می شوند تا کم ترافیک ترین و پاک ترین روز های تهران همین تعطیلات نوروز باشد. بر خلاف باور عموم شهر تهران پر از جاذبه های طبیعی و تاریخی و تفریحی است. از جاهای دیدنی تهران می توان به بام تهران، دربند و درکه، پارک ژوراسیک، دریاچه چیتگر، پاتیناژ ایران مال و … اشاره کرد. شهر تهران از نظر مسافت به اصفهان، سمنان، رشت نزدیک و از شهرهایی مانند تبریز، اهواز، بندرعباس و شیراز دور است. شما به تهران هم می توانید از طریق زمینی سفر کنید اما این شهر با داشتن دو فرودگاه بزرگ و ترافیک هوایی بالا بهترین شهر برای سفر هوایی است. اگر هنوز بلیط هواپیما تهران را نگرفته اید سایت پته را چک کنید تا پایین ترین نرخ بلیط ها را به شما ارائه کند.

مشهد | رنگ و بوی حرم در طبیعت بهاری

بیشتر مردم کشور لحظه سال تحویل را در کنار حرم مطهر امام رضا علیه السلام می گذرانند. اما شهر امام رضا فقط به زیارت ختم نمی شود. جاهای دیدنی مشهد یکی و دوتا نیستند و تلفیقی از تفریحات مدرن و بازدیدهای طبیعی و تاریخی هستند. تهیه بلیط هواپیما مشهد با توجه به فاصله این شهر از بیشتر شهر های پرجمعیت کشور مانند شیراز، اصفهان، اردبیل، بندرعباس، تهران و… بهترین روش رسیدن به این شهر است. همچنین با داشتن ناوگان ریلی و جاده های مناسب سفر به این شهر از طریق قطار، اتوبوس و ماشین شخصی هم امکان پذیر است. بعد از زیارت حرم و آرامش خیال حتما از طرقبه، آرامگاه فردوسی، پارک آبی مشهد، پارک کوهسنگی و شاندیز دیدن کنید تا لذت سفر تان کامل شود.

هرمزگان | نگین خلیج همیشه فارس

استان هرمزگان با داشتن بنادر و جزیره های متعدد یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری کشور محسوب می شود. جزیره های زیبای قشم و کیش و شهر خوش آب و هوای بندرعباس از مهم ترین مقاصد در این استان هستند.

جزیره قشم

جزیره قشم که خود به وسعت یک استان بزرگ است با داشتن آب و هوای خوب و مطبوع در بهار، جاهای دیدنی طبیعی بسیار، غذاهای خوش مزه، مراکز خرید فراوان و… محلی مناسب برای رها کردن خستگی یک سال است. از جاهای دیدنی قشم می توان به روستای لافت، مراکز خرید درگهان، دره ستارگان، جنگل حرا و… اشاره کرد. سفر به قشم هم زمینی و هم هوایی ممکن است و شما می توانید ماشین شخصی خود را با لندیگراف به این جزیره ببرید. وجود صف طولانی برای بردن ماشین به داخل جزیره در بندر پل و آفتاب و دور بودن این جزیره از شهر های بزرگی مانند تبریز، مشهد، تهران، اصفهان و رشت باعث شده تا سفر هوایی بهترین گزینه برای رسیدن به آن باشد.

قشم

جزیره کیش

جزیره کیش هم مانند قشم در بهار هوای مطبوعی دارد. آرامش این جزیره باعث شده که بیشترین آمار سفر هوایی به فرودگاه کیش از مبدا های گوناگون باشد. جزیره کیش با داشتن جاهای دیدنی ای مانند: کشتی یونانی، قلعه جنی، باغ پرندگان، مرکز خرید دامون، آکواریوم کیش و… باعث شده تا هر سلیقه ای را راضی و برای هر قشر از جامعه تفریحی مناسب را فراهم کند. بستر سفر به کیش هم مانند قشم هم هوایی و هم زمینی فراهم هست فقط دقت کنید ماشین های دودزا و قدیمی اجازه ورود به این جزیره زیبا را نخواهد داشت. سفر هوایی به کیش بهترین روش سفر به این جزیره است چرا که فاصله زیاد و خستگی مسیر در حالت زمینی اجازه تفریح را از شما خواهد گرفت. برای اطلاع از قیمت های بلیط هواپیما کیش پیشنهاد میکنیم وبسایت پته را مشاهده نمایید.

بندرعباس

بندرعباس از گذشته یکی از مقاصد خوب سفر برای بهار بوده است. داشتن خطوط ریلی و جاده های مناسب موجبات سفر زمینی به این بندر را فراهم کرده اما فاصله دور این بندر باعث شده تا بهترین روش دسترسی به آن، سفر هوایی باشد. بهترین جاهای دیدنی بندر عباس عبارت اند از: معبد هندوها، مجموعه سیتی سنتر، چشمه آب گرم گنو، حمام گله داری و… است.

کلام پایانی

سفر در نوروز و تخلیه خستگی یک سال تلاش و آماده شدن برای سال جدید کاری است که نباید از خود دریغ کنید. در این مطلبسعی داشتیم تا بهترین مقاصد گردشگری در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ را با شما به اشتراک بگذاریم. اگر هنوز بلیط خود را تهیه نکردید بهتر است زمان را از دست ندهید و همین حالا با بازدید از وبسایت پته اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید و رزرو را به لحظه آخر موکول نکنید. به امید سفری خاطره انگیز و سالی پر برکت برای همه.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments