با این 5 ترفند وقت سفارتت رو خیلی سریع تر بگیر!

برای سفر به بسیاری از کشورهای خارجی باید ویزا گرفت. اخذ ویزا مراحلی دارد که یکی از مهم ترین آنها گرفتن وقت سفارت است. این وقت را باید از طریق سفارت یا کنسولگری کشور مقصد یا شرکت های کارگزاری دریافت کرد. بسته به کشور مد نظر، نوع ویزا و سایر شرایط، اخذ وقت سفارت، ممکن است، بین 1 روز تا 1 سال طول بکشد.

در نوشتار پیش رو پس از آشنایی با اهمیت گرفتن وقت سفارت، ترفندهایی را بیان خواهیم کرد که با استفاده از آنها می توان وقت مورد نظر را سریع تر گرفت.

5 ترفند برای گرفتن سریع وقت سفارت

  1. از طریق یک مرکز معتبر اقدام کنید

این بهترین و موثرترین راهکار برای سرعت بخشیدن به روند دریافت وقت سفارت است؛ زیرا مراکز معتبر شناخت کاملی از سفارت کشور مقصد، قوانین و همچنین فرصت های احتمالی دارند؛ علاوه بر این برخی مراکز از یک سری نرم افزارها و افزونه ها برای گرفتن نزدیک ترین وقت سفارت کمک می گیرند.

پیشنهاد می کنیم، برای اخذ وقت سفارت در کوتاه ترین زمان ممکن از مجموعه ویزا هوم کمک بگیرید. این مجموعه بیش از 10 سال است که در زمینه اخذ انواع ویزا فعالیت می کند. ویزا هوم از نیروهای مجرب، بهره برده و در همه مراحل در کنار شما خواهد بود.

  1. رزرو وقت سفارت از طریق کارگزاری‌ها

همان گونه که پیشتر نیز توضیح دادیم، به طور کلی وقت سفارت، ممکن است، توسط خود سفارت یا کنسولگری یا به واسطه یک مرکز کارگزاری تعیین شود. یکی از نکات بسیار مهم برای سریع تر گرفتن وقت سفارت، آشنایی با این کارگزاری هاست.

VFSGlobal، بزرگترین شرکت کارگزاری در ایران است که برای گرفتن وقت سفارت فرانسه، باید به آن مراجعه کنید؛ این شرکت، همچنین برای اتریش، انگلیس، فنلاند، بلژیک، قبرس، دانمارک، چک، یونان، مجارستان، سوئیس، هلند، پرتغال، نیوزلند، نروژ، اوکراین و آفریقای جنوبی، وقت سفارت تعیین می کند.

از طریق کارگزاری وی اف اس می توان وقت سفارت را رزرو کرد (مثلاً برای چند ماه بعد). به این ترتیب می توانید، در این بازه زمانی، مرتباً سایت مربوطه را چک کرده، در صورت مشاهده وقت های کنسل شده، سریعاً اقدام کنید.

لازم به ذکر است که تعیین وقت سفارت آلمان با شرکت ویزامتریک است. برای گرفتن وقت سفارت ایتالیا نیز باید از شرکت کارگزاری CKGSIR کمک بگیرید. برای سایر کشورها باید از طریق سفارت یا کنسولگری اقدام کرد.

  1. بازه زمانی مناسبی برای گرفتن وقت تعیین کنید

در برخی زمان ها، بنا بر دلایلی، درخواست برای گرفتن وقت سفارت، بسیار زیاد است؛ به عنوان مثال به مواقعی اشاره می کنیم که دانشجویان و کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، برای تأیید مدارک خود، وقت سفارت می گیرند. حتی الامکان چنین زمانی را برای دریافت وقت، در نظر نگیرید.

  1. سایت مربوطه را به طور منظم چک کنید

این راهکار به ظاهر ساده، در بسیاری از مواقع جواب می دهد. افرادی که هر روز چندین مرتبه سایت تعیین وقت سفارت یا سایت کارگزاری را چک می کنند، معمولاً بسیار سریع تر از دیگران به هدف خود دست می‌یابند.

  1. مدارک خود را تکمیل نموده و از افراد با تجربه کمک بگیرید

یکی از مهم ترین کارهایی که برای مراجعه به سفارت باید انجام دهید، تکمیل فرم درخواست ویزا و البته آماده کردن سایر مدارک است. تکمیل صحیح فرم و کامل بودن مدارک، باعث می شود که در نخستین مراجعه به سفارت، فرآیند اخذ ویزا بدون هیچ مشکلی دنبال شود.

شایان ذکر است که برای گرفتن وقت سفارت نیز باید اطلاعات خود را به درستی و با صداقت کامل وارد کنید؛ همچنین داشتن پاسپورت، لازم می باشد.

توصیه می کنیم، از کسانی که قبلاً به کشور مورد نظر شما سفر کرده یا اطلاعاتی درباره گرفتن وقت سفارت دارند، راهنمایی بخواهید. چنین اشخاصی، معمولاً راهکارهای خوبی ارائه می دهند.

آموزش گرفتن وقت سفارت

گرفتن وقت سفارت به معنای تعیین روز و ساعت مراجعه شما به سفارت یا کنسولگری است. برای دریافت چنین فرصتی باید مراحل زیر را طی کرد.

انتخاب کشور مقصد

افراد با اهداف مختلفی به خارج از کشور سفر می کنند. بی تردید هدف و مدت زمان سفر، مهم ترین فاکتور انتخاب کشور مقصد است.

به عنوان مثال ممکن است، شخص برای شرکت در دوره آموزشی، سمینار یا برنامه دیگری، قصد سفر به کشور خاصی را داشته باشد؛ اما اگر هدف شما از سفر، صرفاً تفریح است، پیشنهاد می‌کنیم، کشوری را انتخاب کنید که اخذ ویزای آن راحت تر باشد و سریع تر بتوانید، وقت سفارت آن را بگیرید.

گرفتن وقت آنلاین سفارت

همان طور که پیشتر اشاره شد، برای گرفتن وقت سفارت، باید به سایت تعیین وقت سفارت یا سایت کارگزاری سفارت مراجعه کرد. در هنگام گرفتن وقت، باید به قوانین و مقررات سفارت مورد نظر توجه شود؛ همچنین اگر باید در زمان مشخصی در کشور مورد نظر باشید و فرصت کمی دارید، باید برای گرفتن وقت فوری سفارت اقدام نمایید.

دریافت کانفرم وقت سفارت

بعد از این که درخواست گرفتن وقت سفارت را در سایت مربوطه ثبت نمودید، باید صبر کنید، تا تایید شود. در صورت تایید، از طریق همان سایت، کانفرم وقت برایتان صادر می شود. در این کانفرم، تاریخ و ساعت مشخصی درج شده و شما باید در این زمان به سفارت مراجعه نموده و مدارک خود را ارائه دهید.

نحوه گرفتن وقت سفارت

روش های مختلفی برای گرفتن وقت سفارت وجود دارد که می توان آنها را در عادی، فوری، آنلاین و حضوری خلاصه کرد.

نکته قابل ذکر این است که امروزه گرفتن وقت مصاحبه سفارت یا تحویل مدارک از طریق سایت تعیین وقت سفارت کشور مد نظر یا سایت کارگزاری سفارت مربوطه انجام می شود؛ به عبارت دیگر با توجه به این که هدف اصلی گرفتن وقت، پیشگیری از بی نظمی و ازدحام جمعیت است، مراجعه حضوری به سفارت، معنایی ندارد.

ناگفته نماند، در مورد کشورهایی که در ایران، سفارت ندارند (به عنوان مثال آمریکا) برای گرفتن وقت سفارت باید از طریق یک کشور واسط (مثلاً امارات، ترکیه، ارمنستان)، اقدام کرد. در این صورت شاید نیاز باشد که به کشور واسط مراجعه نمایید. پیشنهاد می کنیم، کشوری را انتخاب کنید که بتوانید، بدون ویزا به آن سفر کنید.

در پایان مجدداً توصیه می کنیم که گرفتن وقت سفارت را به ویزا هوم بسپارید. کارشناسان این مجموعه از زمان دقیق باز شدن وقت سفارت کشورهای مختلف، همچنین سیستم های تعیین وقت آگاهی دارند. به واسطه ویزا هوم می توانید، در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه به هدف خود برسید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments