هر آنچه که برای برنامه ریزی سفر باید بدانید

برای سفر به مقاصد مختلف قبل از هر کاری باید برنامه‌ریزی کنید. ابتدا مقصد را انتخاب کرده و بعد روش سفرتان را مشخص نمایید؛ یعنی اینکه تصمیم بگیرید با هواپیما، قطار، اتوبوس یا خودروی شخصی به سفر بروید. در مرحله بعد هتل رزرو کنید و در نهایت نیز جاذبه‌هایی که قرار است در مقصد از آن‌ها بازدید کرده یا در آنجا به تفریح بروید را در یک فهرست یادداشت کنید. اینکه چگونه باید این مراحل انجام شود، همان برنامه سفر شماست که در ادامه نکات و فوت‌وفن آن را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

فوت و فن خرید بلیط

با توجه به مقصد، بودجه و شرایط سفرتان، تصمیم بگیرید که چه روشی برای سفر رفتن شما مناسب است؟ هواپیما، قطار یا اتوبوس؟

در صورتی که قصد سفر هوایی داشته باشید، قبل از خرید بلیط باید به چند نکته توجه نمایید. اول اینکه بررسی کنید که در مقصد شما فرودگاه وجود دارد یا خیر؟ اگر شرایط سفر هوایی مهیا بود، برای اینکه بهترین بلیط را پیدا کنید، خرید اینترنتی بلیط هواپیما را در اولویت بگذارید. از این طریق می‌توانید تمامی بلیط‌ها را یکجا مشاهده کرده و از بین گزینه‌های مختلف بلیط خود را تهیه کنید.

نکته مهم دیگر این است که اگر در ایام تعطیلات یا آخر هفته‌ها قصد سفر دارید، حتما بلیط را از چند هفته الی چند ماه قبل تهیه کنید تا نگرانی از بابت تکمیل ظرفیت نداشته باشید. همچنین در زمان خرید بلیط یک بار قیمت آن را به‌صورت مجزا برای رفت و یک بار رفت و برگشت چک کنید و هر کدام که قیمت به‌صرفه‌تری داشت آن را تهیه کنید.

اگر انتخاب شما برای سفر، قطار است، سفر امن و راحتی را در پیش خواهید داشت. قطار یک وسیله سفر مقرون‌به‌صرفه به‌شمار می‌رود و تنوع بالای قطارها در مسیرهای مختلف ریلی این امکان را به شما می‌دهد تا با هر بودجه‌ای بتوانید برای سفر برنامه‌ریزی کنید.

در زمان شلوغی و تعطیلات برای رزرو بلیط قطار به محض اعلام ظرفیت‌ها اقدام کنید، چرا که این وسیله حمل‌ونقل پرطرفدار خیلی زود تکمیل ظرفیت می‌شود و ممکن است در پیدا کردن بلیط با مشکل مواجه شوید.

در نهایت اگر قصد سفری زمینی و مقرون‌به‌صرفه دارید که دسترسی خوبی به همه نقاط کشور داشته باشد، می‌توانید با اتوبوس سفر کنید.

نکات مهم برای رزرو آنلاین هتل

بخش دوم برنامه‌ریزی سفر مربوط به رزرو هتل است. رزرو آنلاین هتل بهترین روش‌ است که امکان مقایسه و بررسی تمامی هتل‌های مقصد را به شما می‌دهد.

در واقع با جستجوی شهر مقصد می‌توانید لیستی از هتل‌ها شامل هتل‌های لوکس چهار و پنج ستاره تا هتل‌های اقتصادی سه ستاره، هتل‌های ارزان‌تر دو و یک ستاره یا انواع هتل‌آپارتمان و هتل‌های سنتی را مشاهده کنید.

تمامی هتل‌ها همراه با عکس معرفی شده و اطلاعات کاملی در مورد موقعیت مکانی، امکانات، قیمت و ظرفیت‌های باقی مانده آنها ارائه می‌شود. اگر هتلی با امکانات خاص مدنظر شماست، می‌توانید از بخش فیلتر‌ها مواردی که می‌خواهید را علامت بزنید تا نتایج دقیق‌تری به شما نمایش داده شود.

یک نکته مهم در انتخاب هتل توجه به موقعیت مکانی هتل‌هاست. به هر مقصدی که می‌خواهید سفر کنید، جاذبه‌های دیدنی آن را پیدا کرده، فاصله و دسترسی تا هتل موردنظرتان را بررسی کنید تا نزدیک‌ترین هتل با دسترسی مناسب را رزرو کنید؛ با این کار در هزینه و زمان سفرتان صرفه‌جویی خواهید کرد.

اگر به‌صورت خانوادگی یا دوستانه سفر می‌کنید، هتل‌آپارتمان‌ها یک گزینه بسیار مناسب هستند که امکان اقامت در یک واحد اختصاصی با امکانات کامل را به شما می‌دهند. ضمن اینکه با وجود وسایل آشپزخانه در این واحدها می‌توانید چند وعده غذایی را نیز در داخل واحدتان تدارک ببینید و از این جهت هم در هزینه سفرتان صرفه‌جویی کنید.

در صورتی که خدمات خاصی در هتل مدنظر شماست مثلا با ماشین شخصی سفر کرده‌اید و به پارکینگ نیاز دارید، حتما در زمان رزرو هتل امکانات مورد نظرتان را بررسی کنید.

نکاتی برای مدیریت بودجه سفر

در هر بخش از سفر می‌توانید با مدیریت هزینه‌ها، سفر مقرون‌به‌صرفه‌تری داشته باشید. در ادامه به چند نکته برای مدیریت بودجه در سفر اشاره شده است.

  • در زمان خرید بلیط هواپیما، بلیط‌های چارتری و لحظه آخری را چک کنید. این بلیط‌ها معمولا قیمت کمتری از بلیط‌های سیستمی دارند و هزینه بلیط را برای شما کاهش می‌دهند.
  • اگر فرصت کافی دارید و به دنبال سفر مقرون‌به‌صرفه هستید، بلیط قطار نیز یک گزینه بسیار مناسب است که هم سفر راحتی را برای شما مهیا می‌کند و هم هزینه کمتری از پرواز دارد.
  • برای رزرو هتل هم چند نکته می‌تواند باعث مدیریت هزینه‌های شما در سفر شود. اولین نکته مربوط به جستجوی هتل‌های تخفیف خورده است. این هتل‌ها امکان اقامت با هزینه کمتر و در عین حال امکانات بیشتر را به شما می‌دهد.
  • نکته بعدی در رابطه با نوع هتل است؛ به‌طور کلی هتل‌آپارتمان‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر از هتل‌ها هستند.
  • اگر قصد اقامت در هتل‌ها را دارید، هتل‌های سه ستاره امکانات مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهند و هزینه مناسب‌تری هم دارند.
  • برای خورد و خوراک نیز صرف تمامی وعده‌ها در رستوران باعث افزایش هزینه‌های شما خواهد شد و به جای این کار می‌توانید چند وعده را خودتان درست کنید.
  • تا جایی که می‌توانید وسایل مورد نیازتان در سفر را همراه خود ببرید تا در طول سفر مجبور به پرداخت هزینه اضافی برای آن‌ها نباشید.

در نهایت اینکه برای سفر به هر مقصدی نیاز به برنامه‌ای دارید که سه بخش اصلی یعنی خرید بلیط، رزرو هتل و برنامه‌ریزی برای خورد و خوراک را پوشش دهد. بعد از اینکه این موارد را تعیین کردید، نوبت به جاذبه‌های مقصدتان می‌رسد که باید لیستی از آن تهیه کرده و برای روزهای سفر هم برنامه داشته باشید. اکنون همه چیز برای سفر آماده است با رزرو بلیط و هتل راهی مقصد شوید و نکاتی که گفتیم را رعایت کنید تا بدون نیاز به صرف کردن بودجه اضافی بتوانید به هر مقصدی که می‌روید نهایت لذت را ببرید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments