بهترین محله‌های ایرانی نشین دبی؛ ریز به ریز جزئیات هرمحله!

به خاطر مزیت‌هایی که کشور امارات دارد؛ از دیرباز مورد استقبال ایرانیان برای مهاجرت و زندگی قرار گرفته است. مهاجرت و آغاز زندگی در یک کشور جدید، قطعا کار آسانی نخواهد بود و همواره با چالش‌ها و مشکلاتی همراه است. بنابراین اگر بتوانیم سایر هموطنان خود را پیدا کرده و در یک منطقه زندگی کنیم، احساس غربت و دلتنگی کمتری به سراغ ما خواهد آمد. می‌توان از دیره، بستکیه، الورقعه و … به عنوان معروف‌ترین محله های ایرانی نشین دبی، نام برد.

در ادامه قصد داریم 8 مورد از محبوب‌ترین محله های ایرانی نشین دبی، که هموطنان بیشتری از کشورمان در آن سکونت دارند را معرفی کنیم. آشنایی این مناطق به شما برای خرید یا اجاره ملک در محله‌ای که ساکنان آن اغلب همزبان شما هستند کمک خواهد کرد.

چرا دبی یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان است؟

رشد و توسعه اقتصادی، نزدیک بودن به ایران، امکانات رفاهی پیشرفته، تورم پایین و کنترل شده، خوب بودن رفتار مردم دبی با ایرانیان، عدم نیاز به پرداخت مالیات و … از مهم‌ترین دلایل تمایل مهاجرت ایرانیان به کشور امارات متحده عربی محسوب می‌شود. به نقل از وبسایت www.wam.ae:

“ the UAE economy will continue to grow in 2024. This growth is expected to be over 5.5 percent, mainly due to investments in technology and renewable energy . “

اقتصاد کشور امارات متحده عربی در سال 2024 همچنان به رشد و پیشرفت خود ادامه خواهد داد. انتظار می‌رود به دلیل سرمایه‌گذاری این رشد به بیش از 5.5 درصد برسد!

از محبوب‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در دبی، می‌توان از خرید ملک، خرید سهام و … نام برد. مقاله معرفی روش‌های سرمایه گذاری در دبی سایت نیووی اطلاعات کاملی را در این رابطه در اختیار شما قرار می‌دهد.

معرفی 8 محله ایرانی نشین در دبی

حدودا 10 درصد از افرادی که در دبی زندگی می‌کنند ایرانی هستند! به طور کلی ایرانیان در این شهر پخش هستند و مناطق به خصوصی که مخصوص ایرانی نشین باشد وجود ندارد. در برخی مناطق ایرانیان بیشتر تمایل به زندگی دارند که در ادامه معرفی شده است.

محله بستکیه؛ میراث ایرانیان در دبی

بستکیه یا محله الفهیدی دبی، یک محله ایرانی در دبی است که از قدیمی‌ترین مناطق در این شهر شناخته می‌شود. نام این محله از کلمه بستک (به معنی بندر) گرفته شده و تاریخچه ساخت آن به قرن 18 میلادی باز می‌گردد. اولین کسانی‌که شروع به زندگی و ساخت خانه در الفهیدی کردند، مردمانی از شهرستان بستک در ایران بودند. این محله در کنار خور دبی واقع شده که بخش‌های شرقی منطقه بردبی را دربرمی‌گیرد.

سازه‌های ساخته شده در این منطقه هنر معماری ایرانی که از شهرهای کاشان، یزد و کرمان الهام گرفته شده را به خوبی نمایش می‌دهند. بادگیرهای سنتی برای تهویه هوا، آجزهای قرمز و کاهگل در نمای بیرونی ساختمان و … همگی یاداور محله‌های تاریخی و سنتی ایران هستند. مشهورترین جاذبه‌های محله الفهیدی می‌توان از: موزه دبی، موزه قهوه، موزه سکه، بازار پارچه، گالری‌های هنری، انواع رستوران، بازارهای محلی، فروشگاه‌های مختلف و … نام برد.

محله مردف؛ یکی از محله‌‎های چند ملیتی دبی

مردف یکی از قدیمی‌ترین محله‌های دبی است. در زمان‌های گذشته بیشتر مردمان میردف به کشاورزی و دامپروری مشغول بودند. با گذشت زمان و پیشرفت امارات، مردف به یکی از نقاط مهم شهر دبی تبدیل شد. مردف یک محله چند ملیتی است که جمعیت آن را اغلب مهاجران آسیایی، اروپایی و کشورهای جنوب اسیا را تشکیل می‌دهند. در این منطقه خانه‌های ارزان و مقرون به صرفه زیادی وجود دارد.

جزیره نخل جمیرا؛ بزرگ‌ترین جزیره مصنوعی دنیا!

جمیرا یکی از گرانترین محله های دبی است که به عنوان بزرگ‌ترین جزیره مصنوعی ساخت بشر به حساب می‌آید! همانطور که از نام نخل مشخص است، این جزیره با وجود شاخ و برگ فراوان شباهت زیادی با نخل دارد. مساحت این جزیره 5.5 کیلومتر است که خط ساحلی دبی را 520 کیلومتر گسترش داده است. هتل‌های بزرگ و لوکس معروفی مانند: هتل آتلانتیس در آن واقع شده است.

این منطقه یکی از مناطق گردشگری معروف شهر است که مورد توجه گردشگران زیادی مخصوصا توریست‌های اروپایی قرار گرفته. املاک جزیره نخل جمیرا بیشتر ویلایی هستند که تعدادی از ایرانیان در این منطقه زندگی می‌کنند.

محله ایرانی نشین دیره

یکی از «محله های ایرانی نشین دبی» و پربازدید در بخش شرقی این شهر دیره است. در این منطقه زندگی مدرن شهری در کنار سنتی جریان دارد. جالب است که بدانید در زمان‌های گذشته تمامی فعالیت‌های تجاری مهم در این منطقه صورت می‌گرفت. معماری سنتی که میراث زمان‌های گذشته در این منطقه است؛ به یکی از مکان‌های گردشگری در این شهر تبدیل شده است.

محله جمیرا ویلیج سرکل؛ یکی از شهرک‌‎های دبی

جمیرا ویلیج سرکل (JVC) نام یکی از شهرک‌های تازه تاسیس ساخته شده در دبی است که به دلیل داشتن مزیت‌هایی مانند: دسترسی مناسب به امکانات رفاهی، بیمارستان، بانک، مراکز آموزشی و … به یکی از محله‌های مورد علاقه ایرانیان و سایر مهاجران برای زندگی تبدیل شده است. همچنین این شهرک دسترسی بسیار خوبی به نقاط اصلی و مرکزی شهر مثل: مارینا و جمیرا دارد.

محله داون تاون؛ مرکز شهر دبی

به مرکز شهر دبی داون تاون گفته می‌شود. در این مکان سازه‌های معروفی مانند: برج خلیفه (بزرگترین برج دنیا) و مرکز خرید دبی مال (یکی از معروف ترین مراکز خرید جهان) در آن قرار دارد. داون تاون جزو لاکچری ترین و شیک‎ترین مناطق دبی که در حال حاضر به عنوان یکی از محله‌های گران برای سرمایه گذاری در حوزه مسکن به شمار می‌رود. این مقاله از نیووی (سایت مشارو املاک دبی) در رابطه با خرید خانه در داون تاون و سایر نقاط شهر دبی توضیحات کاملی را ارائه داده است.

https://newwayint.com/fa-ir/buy-property-in-dubai-fa

امارات هیلز؛ یک شهرک لوکس دبی

امارات هیلز یکی از شهرک‌های نوساز اطراف دبی است که با این شهر تنها 15دقیقه (از طریق رانندگی با خودرو) فاصله دارد. اغلب ساکنان این شهرک لوکس و لاکچری افراد مشهور و ثروتمند هستند. اغلب خانه‌های ساخته شده در امارات هیلز مطابق با جدیدترین تکونولوژی‌های جهان طراحی شده‌اند و دارای بهترین امکانات رفاهی هستند. تعدادی از ایرانیان در این محله سکونت دارند.

اینترنشنال سیتی

اینترنشنال سیتی نام یکی از محله های دبی است که مهاجران زیادی از کشورهای مختلف از جمله ایران، یونان، انگلیس، روسیه، ایتالیا، فرانسه، چین و … در آن زندگی می‌کنند. مساحت این شهرک 800 هکتار است که توسط شرکت ساختمانی نخیل ساخته شده است. جالب است که فرهنگ هر کشور را می‌توان در معماری در منطقه مخصوص به هر منطقه مشاهده کرد.

وضعیت ایرانی ها در دبی چگونه است؟

شرایط خوب اقتصادی، تجاری و تحصیلی باعث شده که افراد بسیاری به دبی مهاجرت کنند. به طور کلی رفتار مردم امارات با ایرانیان خوب و قابل قبول است و تعداد زیادی از هموطنان ما در این شهر زندگی می‌کنند.

جمع‌ بندی محله ایرانی ها در دبی

در این مطلب سعی کردیم همه محله‌ های ایرانی نشین دبی، را به شما معرفی کنیم و در کنار آن در رابطه با امکانات و خصوصیات هر محله اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر در خصوص این محله‌ها یا اجاره و خرید ملک در آنها سؤالی دارید، می‌توانید به وبسایت مشاور املاک نیووی (یکی از بهترین مشاورین املاک خرید ملک در دبی) مراجعه کرده و سؤالات خود را در این زمینه مطرح کنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments