راهنمای سفر زمینی به وان

سفر زمینی به وان چگونه است؟ شهر وان یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین شهرهای ترکیه است که ایرانیان به‌راحتی و به‌صورت زمینی می‌توانند به آن سفر کنند. درواقع، سفر به این شهر زیبا به‌صورت زمینی هزینه کمتری داشته و هتل‌های این شهر مانند هتل فوات وان نیز قیمت مناسب‌تری نسبت به هتل‌های سایر شهرهای ترکیه دارند.

شهر وان در نزدیکی بزرگ‌ترین دریاچه ترکیه قرار گرفته و به همین دلیل آب و هوایی دلپذیر و منظره‌دل‌انگیز دارد. در ادامه این مقاله شما عزیزان اطلاعات کاملی در مورد سفر زمینی وان به دست می‌آورید.

بهترین زمان برای سفر زمینی به وان

بهترین زمان برای سفر زمینی به وان ترکیه چه زمانی است؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد که بهترین زمان برای سفر به وان ماه‌های ژوئن و آگوست است و در واقع، این ماه‌ها زمان اوج گردشگری در این شهر به‌شمار می‌روند. در این زمان قیمت هتل‌ها بسیار بالا بوده و به همین دلیل، اگر بودجه کافی ندارید، نباید در این ماه‌ها به وان سفر کنید. همچنین، ممکن است گرمای هوا در این ماه‌ها شما را اذیت کند. با توجه به این موضوع توصیه ما به شما سفر در ماه‌های مه و سپتامبر است که هتل‌ها قیمت مناسبی دارند و قیمت آن‌ها زیاد بالا نیست.

نحوه سفر زمینی به ترکیه

سفر زمینی همانطور که از نامش پیداست از راه‌های زمینی انجام می‌شود. سفرهای زمینی هزینه کمتری نسبت به سفرهای هوایی دارند و به همین دلیل، بسیاری از افراد سفرهای زمینی را به سفر با هواپیما ترجیح می‌دهند. همچنین، در طی سفر زمینی نیز افراد می‌توانند از مشاهده جاده‌های زیبای اطراف نیز لذت ببرند. در ادامه با مهمترین روش‌های سفر زمینی به شهر وان آشنا می‌شوید.

  1. سفر زمینی به شهر وان با اتوبوس

اتوبوس یکی از بهترین وسایل نقلیه زمینی برای سفر به شهر وان است. بعد از سوارشدن به اتوبوس، عبور شما از مرز رازی در شهرستان خوی یا مرزهای بازرگان و سرو صورت می‌گیرد و مدت زمان سفر بین دوازده تا پانزده ساعت متغیر است.

  1. سفر به وان با ماشین شخصی

سفر با خودروی شخصی یکی دیگر از روش‌های سفر زمینی به وان است.. به‌دلیل مشکلات، هزینه‌ها و دوندگی بالا، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند روش‌های دیگر را برای سفر به وان انتخاب کنند. اما در این میان عده‌ای هم تمایل دارند که با ماشین شخصی خود به وان سفر کنند. در واقع، قیمت بنزین در کشور ترکیه و در شهر وان بسیار بالاتر از ایران است و از نظر اقتصادی نیز، برای افراد مقرون به صرفه نبوده، اما بسیاری از افراد تمایل دارند که با وجود همه این هزینه‌ها با خودروی شخصی به وان سفر کنند. اگر قصد سفر با خودروی شخصی را دارید باید حتماً هزینه‌های زیر را پرداخت کرده و مدارک زیر را نیز همراه خود ببرید:

  • اخذ گواهینامه بین‌المللی با داشتن اعتبار یک ساله و پرداخت هزینه آن
  • پرداخت هزینه برای گرفتن پلاک بین‌المللی
  • همراه بردن کارت ماشین
  • گرفتن بارکدهای لازم
  • پرداخت کلیه هزینه‌های مربوط به عوارض شهرداری
  • پرداخت کلیه هزینه‌های لازم برای گرفتن مجوز و ردشدن از مرز
  • تمدید بیمه خود اتومبیل
  1. سفر زمینی به وان با قطار

سفرزمینی به شهر وان ترکیه با قطار نسبتاً طولانی بوده و حدو یک شبانه‌روز شما در قطار خواهید بود. با توجه به مزیت‌های سوارشدن به قطار بسیاری از افراد قطار را به سایر وسایل نقلیه ترجیح می‌دهند. در مسیر قطار به شهر وان بازرسی‌های زیادی انجام شده و به همین دلیل سفر به وان با قطار بیشتر طول می‌کشد. برای رفتن به وان با قطار باید حتماً با قطار به تبریز رفته و سپس از تبریز نیز با قطار به‌طور مستقیم می‌توانید به وان بروید.

فاصله زمینی تهران تا وان چقدر است؟

فاصله وان از تهران حدود 1093 کیلومتر بوده و در حدود 11 ساعت بدون معطلی و البته بازرسی در مسیر می‌توان به وان رسید. البته همه کسانی که به‌طور زمینی به وان ترکیه سفرکرده‌اند به خوبی می‌دانند که چند ساعت باید در بازرسی و گمرک معطل شوند و به همین دلیل، سفر آن‌ها مخصوصاً با قطار بیشتر زمان می‌برد.

رزرو بهترین هتل های وان با فلای تودی

می‌توانید با استفاده از سایت یا اپلیکیشن فلای تودی، بهترین هتل‌های وان در مقصد مورد نظرتان را رزرو کنید. با جستجوی مقصد و تاریخ مورد نظرتان در فلای تودی، لیستی از هتل‌های موجود در آن منطقه به همراه امکانات، نظرات مهمانان، و قیمت‌ها را مشاهده خواهید کرد. کافی است تا وارد این وب سایت شوید و قیمت رزرو هتل فوات وان یا دیگر هتل های این شهر را مشاهده کنید.

سخن آخر

وان یکی از شهرهای ترکیه است که فاصله نسبتاً نزذیکی با تبریز داشته و با قطار به‌طور مستقیم می‌توان به این شهر رفت. البته برای سفر زمینی وان، روش‌های دیگری مانند استفاده از اتوبوس و خودروی شخصی وجود دارد که بهترین روش استفاده از قطار است.

درواقع، استفاده از خودروی شخصی نیاز به پرداخت هزینه‌های مختلف داشته و همچنین باید برای سفر مدارک لازم را دریافت کنید. با توجه به این موضوع بسیاری از مسافران سفر با قطار و اتوبوس را به سفر با خودروی شخصی ترجیح می‌دهند. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات لازم درباره سفر زمینی به شهر وان با خودروی شخصی را به دست آورید. در ضمن خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل را با فلای تودی تجریه کنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments