مزایا و معایب اقامت در هتل شیراز نزدیک فرودگاه

فرودگاه شیراز، قدمتی 50 ساله داشته و در لیست 5 فروشگاه شلوغ کشور دیده می‌شود. البته نه فقط برای ایرانیان بلکه برخی از گردشگران خارجی نیز در این فرودگاه رفت‌وآمد دارند. احتمالا خیلی از این افراد به شیراز آمده‌اند تا جاهای دیدنی این شهر را ببینند. پس رزرو هتل در نزدیکی فرودگاه می‌تواند بهترین گزینه برای اقامت این مسافرین باشد. تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا هتل‌های شیراز که در فاصله کمی از فرودگاه قرار دارند را معرفی کنیم.

بررسی علت‌های اقامت در هتل‌های نزدیک فرودگاه شیراز

احتمالا اصطلاح هتل‌های فرودگاهی را شنیده‌اید. در شیراز نیز هتل‌هایی وجود دارند که در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب قرار گرفته‌اند. با رزرو در این هتل‌ها دیگر نیازی به جابه‌جاشدن در شهر ندارید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پرواز خود می‌رسید.

توقف کوتاه در شیراز

برای مسافرینی که پروازهای غیرمستقیم دارند یا می‌خواهند در میان راه و در یک شهر توقف داشته باشند. بهترین کار این است که هتلی نزدیک به فرودگاه شیراز را برای اقامت خود انتخاب کنند. ممکن است شما برای یک سفر کاری یا تجاری به شهر دیگر یا کشورهای دیگر بروید که در این فرودگاه توقف داشته باشید. پس باید هتل شیراز (https://www.alibaba.ir/hotel/ir-shiraz) که نزدیک فرودگاه است را رزرو کنید.

نزدیکی مقصد به فرودگاه

ممکن است شما با مقصود خاصی، برای مثال شرکت در یک نمایشگاه یا بازدید از یک شرکت به شیراز آمده باشید. از طرفی مقصد شما درست در نزدیکی فرودگاه این شهر قرار دارد. پس با راحت شدن از ترافیک‌های داخل‌شهری و ساعت‌ها تاخیر، بهتر است برای رزرو، هتل کریم خان شیراز را که فاصله کمی از فرودگاه دارد انتخاب کنید.

تاخیر در پرواز یا دیر رسیدن به شیراز

گاهی پیش می‌آید که پرواز شما در ساعاتی از نیمه‌شب در شیراز می‌نشیند یا تاخیری در پرواز شما به این شهر رخ می‌دهد. در هر دو صورت شما نیاز به اقامت در یک هتل شیراز دارید. از طرفی در ساعات پایانی شب یا حتی نزدیک به صبح، کرایه‌ها بسیار گران بوده و سیستم حمل‌ونقل عمومی برای رساندن شما به داخل شهر، کم‌تر فعالیت دارند. پس در هتلی نزدیک به همان فرودگاه اقامت داشته باشید.

گشت‌وگذار در شهر با اجاره خودرو

اگر شما هم قصد دارید خودرو اجاره کنید، دیگر نیازی نیست نگران حمل‌ونقل و هزینه‌های گران آن باشید. از طرفی شلوغی شهر به‌خصوص در شیراز با حجم زیادی از گردشگران کمی غیرقابل‌تحمل است و بهتر است در محیطی آرام‌تر اقامت داشته باشید. پس هتل‌های نزدیک به فرودگاه شیراز را رزرو کنید.

مزایای اقامت در هتل شیراز نزدیک به فرودگاه

شاید اقامت در هتل‌های فرودگاهی برای مسافرین چندان جذاب نباشد. ولی باز هم مسافرینی هستند که نیاز دارند در یک مجموعه اقامتی با کم‌ترین فاصله از فرودگاه اقامت داشته باشند. ممکن است کارکنان شرکت‌های هواپیمایی نیز تمایل داشته باشند در هتلی با کم‌ترین فاصله از فرودگاه بمانند. پس قطعا این هتل‌ها مزیت‌هایی دارند.

بهترین موقعیت مکانی

ترافیک شدید در خیابان‌های شهر شیراز مهم‌ترین عامل برای زمان رسیدن شما به فرودگاه محسوب می‌شود. بنابراین در صورت تاخیر در پرواز یا وجود پرواز بعدی به مقصد نهایی، شما نیاز دارید که در کوتاه‌ترین فاصله از فرودگاه باشید و هتل‌های فرودگاهی بهترین انتخاب برای شما هستند. پس موقعیت مکانی این هتل‌ها مهم‌ترین مزیت آن‌ها به‌حساب می‌آید.

وجود تمام امکانات در هتل‌های فرودگاهی شیراز

خیلی از مردم فکر می‌کنند که این هتل‌ها، خدمات زیادی ارائه نمی‌دهند و داشتن اقامت در آن غیرقابل‌تحمل است. ولی اسپا، سالن‌های زیبایی، مجموعه‌های ورزشی و تناسب‌اندام، سالن‌های کنفرانس، رستوران و کافی‌شاپ از جمله امکانات این هتل‌های نزدیک به فرودگاه هستند. پس هر آنچه که نیاز دارید در این هتل‌ها وجود داشته و حتی برای یک‌لحظه هم متوجه دور بودن از منزل خود نمی‌شوید.

رهایی از ترافیک‌های درون‌شهری

تصور کنید پرواز شما صبح زود راه می‌افتد و زمانی که به سمت فرودگاه حرکت می‌کنید، ترافیک شدیدی در شیراز وجود دارد یا به هر دلیلی دیر به پرواز می‌رسید. در این صورت باید فورا تمام کارهای خود را انجام دهید و سفری پر از استرس را تجربه می‌کنید. حتی ممکن است پروازتان که از شیراز حرکت می‌کند را از دست بدهید. پس با رزرو هتل شیراز که در نزدیک فرودگاه قرار دارد، دیگر این مشکلات را نخواهید داشت. از طرف دیگر اکثر هتل‌های نزدیک فرودگاه، سرویس شاتل رایگان به فرودگاه دارند و نگران هزینه رفت‌وآمد خود نباشید.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها با رزرو هتل شیراز نزدیک به فرودگاه

بدون شک قیمت اتاق‌ها در هتل‌های نزدیک به فرودگاه شیراز نسبت به مرکز شهر، ارزان‌تر هستند. زیرا این هتل‌ها در پی آن هستند که مسافرین بیش‌تری را پذیرش کنند. از طرفی بسیاری از این هتل‌ها، هزینه اقامت شما را به‌صورت ساعتی محاسبه می‌کنند. حتما شما هم می‌دانید که هزینه رفت‌وآمد در شهر تا چه اندازه گران شده است. پس اگر می‌خواهید به‌عنوان یک مسافر، هزینه زیادی را برای کرایه تاکسی نپردازید در هتل‌های نزدیک به فرودگاه اقامت داشته باشید.

معایب اقامت در هتل شیراز نزدیک به فرودگاه

علیرغم تمام مزایایی که برای هتل‌های شیراز نزدیک به فرودگاه گفته شد. قطعا اقامت در این هتل‌ها معایبی نیز به همراه خواهد داشت. البته معایب آن نسبت به مزایایی که دارد و برای اقامت مقرون‌به‌صرفه یا کوتاه‌مدت قابل‌چشم‌پوشی هستند.

عدم وجود امکانات برای تفریح و چشم‌انداز نامناسب

هتل‌های نزدیک به فرودگاه، چشم‌انداز زیبایی ندارند و احتمالا با باز کردن پنجره متوجه نمایی از شهرک‌های صنعتی و خیابان‌های خالی از فروشگاه‌ها یا جاذبه‌های دیدنی می‌شوید. پس تمام تفریح شما این است که تلویزیون ببینید یا غذا بخورید.

نبود امکانات کافی در هتل شیراز نزدیک به فرودگاه

ممکن است تمامی این هتل‌ها امکانات موردنیاز شما را نداشته باشند و این کار را برای شما سخت می‌کند. زیرا برای خرید کوچک‌ترین لوازمی باید به شهر بروید. شاید غذاهای هتل را دوست ندارید و برای سرو غذا در یک رستوران، بهترین کار این است که به داخل شهر بروید.

آلودگی صوتی

نزدیکی این هتل‌ها به فرودگاه شیراز باعث می‌شود که با باز کردن پنجره‌ها فقط صدای هواپیما بشنوید و آلودگی صوتی اجازه نمی‌دهد از هوای خوب لذت ببرید. البته در صورت بستن پنجره‌ها، بیش‌تر این هتل‌ها سازوکارهایی مانند به‌کارگیری عایق‌های ضد صدا را برای جلوگیری از ورود آلودگی‌های صوتی به درون هتل در نظر می‌گیرند.

پیاده‌روی در بزرگراه

اگر شما هم جزء کسانی هستید که قبل از رزرو هتل‌ها، به‌خوبی درباره آن‌ها مطالعه می‌کنید. احتمالا می‌بینید که نوشته شده فاصله هتل تا هر جاذبه در حد چند دقیقه پیاده‌روی است. اما پیاده‌روی در چه محیطی؟ یعنی در هتل‌های نزدیک به فرودگاه باید از بزرگراه و در میان شلوغی و سروصدا عبور کنید و پیاده‌، راه بروید.

همان‌طور که گفته شد هتل‌های فرودگاهی در فاصله کمی از فرودگاه قرار دارند و لزوما به یکدیگر چسبیده نیستند. شیراز یکی از بهترین مقصدهای گردشگری برای تمامی مسافران ایرانی و خارجی است. اما ممکن است برای شما هم اتفاق بیفتد که نیاز به اقامت کوتاه در این شهر داشته باشید و بخواهید به پرواز بعدی خود برسید. بنابراین به هر دلیلی برای رسیدن زودهنگام به فرودگاه و مزایای دیگری که در این مطلب گفتیم، بهتر است هتل شیراز در نزدیکی فرودگاه را رزرو کنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments