اقامتگاه روستایی دهکده زیبا قزوین ؛ مکانی دنج در دل طبیعت

اقامتگاه روستایی دهکده زیبا قزوین مکانی برای آرامش شماست ولی چرا؟ چون آن زمان که ازشلوغی‌ها و دود دم­‌های شهر خسته شده­اید و به دنبال مسافرتی هیجان‌انگیز به منطقه­‌ای بکر هستید چه جایی بهتر از اقامتگاهی روستایی که در روستایی معروف به ماسوله قزوین بنا شده و نزدیک‌ترین اقامتگاه به قلعه حسن صباح (قلعه الموت)، دریاچه اوان و دره گرما گلو است.

در این مطلب تمامی اطلاعات مربوط به  موقعیت، ساختار و زمان سفر مربوط به اقامتگاه روستایی دهکده زیبا قزوین ارائه می‌شود تا با آرامش و خیالی آسوده برنامه سفر خود را تنظیم کنید. با ما همراه باشید تا در روستایی که اقامتگاه در آن بناشده‌است گشتی بزنیم و درباره باغ­‌های گیلاس اطراف اقامتگاه بخوانیم.

قزوین، سرزمین کهن اسرارآمیز

قزوین یکی از کهن‌ترین مراکز استقرار انسانی در ایران به‌حساب می‌آید که یادگاری‌های بسیاری از تاریخ را در خود جای‌داده است. در شهر قزوین جاذبه‌های تاریخی زیادی وجود دارد که در کنار جاذبه‌های طبیعی آن باعث شده که از شهر قزوین به عنوان یک شهر گردشگری جذاب یاد شود.ازجمله این جاذبه‌ها می‌توان به منطقه الموت، قلعه شمس، دریاچه اوان، قلعه شیرکوه اشاره کرد. درادامه شما را با تعدادی از این جاذبه‌های گردشگری قزوینآشنا می‌کنیم:

  • منطقه الموت؛ بهشتی در دل قزوین

منطقه زیبا و بی‌نظیر الموت وسوسه سفر به قزوین را چند برابر می‌کند. الموت سرزمینی رویایی و اسرارآمیز که درخت و رود و دره در هم آمیخته‌اند. منطقه الموت یک منطقه تاریخی و طبیعی در شمال شرقی قزوین است و در دامنه کوه‌های سربه فلک کشیده البرز مرکزی و در حاشیه دره بزرگ شاهرود قرار دارد.

  • دریچه اوان؛ مروارید درخشنده قزوین

حیف است تا الموت بروید و به دریاچه اوان با منظره زیبا و نفس‌گیرش سر نزنید. دریاچه‌ی اوان یکی از جاذبه‌های طبیعی شهر قزوین است که بخاطر چشم‌انداز بی‌نظیر و محسور کننده‌اش جذابیت بالایی برای گردشگران داخلی و خارجی دارد. این دریاچه در فاصله 75 کیلومتری شهر قزوین قرار دارد. در کنار این دریاچه می‌توانید تفریحاتی همچون قایق‌سواری، عکاسی، کهنوردی، پیکنیک و اسکی روی یخ در فصل زمستان داشته باشید.

  • قلعه شیرکوه

شهر قزوین به شهر قلعه‌ها و آب‌انبارها معروف است که قلعه‌­های زیادی در آن وجود دارد قلعه شیرکوه یا بیدلان یکی از این قلعه‌ها است که در نزدیکی روستای باغدشت  و در محل تلاقی طالقان‌رود و الموت‌رود قرار دارد. این قلعه در بخش رودبار الموت و در روستای شیرکوه واقع شده‌است.

اقامتگاه روستایی دهکده زیبا قزوین، تجربه ‌لذتی وصف‌نشدنی

اقامتگاه روستایی دهکده زیبا قزوین در شهرستان قزوین و در روستای گردشگری آتان قرار دارد. این اقامتگاه روستایی محبوب، زمینی به مساحت 400 متر مربع دارد و به ‌صورت همکف بنا شده ‌است. ظرفیت اقامتگاه حداکثر 10 نفر است و دارای یک سوئیت که شامل یک اتاق‌خواب، آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی می‌باشد.

 دهکده زیبا در 27 کیلومتری شهر معلم کلایه قرار دارد ودر روستایی کوهستانی و خوش آب و هوا واقع شده‌است و مکان مناسبی است برای افراد و گردشگرانی که فصل تابستان را برای سفر انتخاب کرده‌اند. آشنایی بیشتر با این اقاتگاه  پرطرفدار ابتدا شما را با روستای گردشگری آتان آشنا می‌کنیم:

داستان روستای گردشگری آتان و باغ‌­های گیلاسش

شهرستان قزوین روستاهای باصفای زیادی دارد. روستای گردشگری آتان یکی از باصفاترین و بی‌نظیر­ترین روستاهای شهرستان قزوین است که اسلوب ساخت و بافت خانه‌های آن جزء میراث فرهنگی حفاظت شده است. این روستای زیبا از توابع بخش رودبار الموت شهرستان قزوین و در 25 کیلومتری شهرمعلم‌کلایه قرار دارد و دارای آب و هوای سرد و نیمه‌خشک است.

روستای آتان ییلاقی بوده ولی در طول دو قرن گذشته به اقامتگاه دائمی تبدیل شده‌ است. خانه‌های روستای آتان یا بهتراست بگویم ماسوله قزوین دارای ساختار پلکانی هستند بدین ترتیب که حیاط یک خانه سقف خانه‌ی پایینی است.

 روستای دره‌ای آتان دارای بافت مسکونی متمرکز است و نوع معیشت و فعالیت افراد این روستا روی معماری خانه‌های این روستا تاثیر گذاشته ‌است. مردم این روستا به زبان تاتی حرف می‌زنند و به مراسم­های مذهبی  و ملی بسیار اهمیت می‌دهند.

 مناظر اطراف روستای آتان بسیار بکر، دلفریب و بی‌نظیر است. این روستا به ویژه در فصل بهار و تابستان زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد و آدمی از آن سیر نمی‌شود.

طبیعت و مناظر اطراف اقامتگاه روستایی دهکده زیبا قزوین

اقامت در خانه‌ای روستایی با چشم‌اندازی بی‌نظیر و مناظر زیبا لذتی وصف نشدنی دارد. این اقامتگاه به جاذبه‌های گردشگری نظیر قلعه حسن صباح (قلعه الموت)، دریاچه اوان، دره گرماگلو و ده­ها جاذبه­ی دیگر نزدیک است. وجود پرندگانی مانند کبک و سار و بلبل و پروانه‌های رنگارنگ جذابیت این اقامتگاه را دوبرابر کرده ‌است.

همچنین افرادی که این اقامتگاه فوق‌العاده را انتخاب می‌کنند، می‌توانند با گشت‌و‌گذار در روستا و تماشای باغ‌های زیبای گیلاس و لذت بردن از طبیعت روستا را تجربه کنند و بهترین لحظات و خاطرات را برای خود رقم بزنند.

نکات مربوط به اقامتگاه روستایی زیبا قزوین

  • این اقامتگاه پارکینگ اختصاصی ماشین ندارد، اما مسافران و گردشگران می‌توانند خودروی خود را در 30 متری اقامتگاه با خیال راحت پارک کنند.
  • نگران طول راه نباشید چرا که تمام طول مسیر تا اقامتگاه آسفالت می‌باشد.
  • اقامتگاه سرویس بهداشتی اختصاصی و حمام دارد.
  • سیستم گرمایشی این اقامتگاه بخاری نفتی است، اما به دلیل آب و هوای مناسب و دلپذیرش کمتر از آن استفاده می‌شود.
  • سوئیت اقامتگاه به صورت کف‌خواب می‌باشد و سرویس خواب تمیز و مرتب برای اقامت شبانه به مسافران و گردشگران داده می‌شود.
  • اقامت در این اقامتگاه برای کودکان زیر 5 سال به صورت رایگان می‌باشد.

سخن آخر

اگر قصد سفر به دل طبیعت را دارید، انتخاب اقامتگاه روستایی که در دل طبیعتی زیبا دارد می‌تواند تجربه‌ای متفاوت باشد و لحظات زیبا و خاطره‌انگیز را برای شما رقم بزند. در این مطلب سعی کردیم شما را به طور کامل با اقامتگاه روستایی در دهکده زیبا قزوین آشنا کنیم ولی از ایام قدیم گفته­‌اند که شنیدن کی بود مانند دیدن…

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments