موزه ملی ایران ، موزه‌ی مادر ایران

موزه‌ ملی ایران شامل دو ساختمان مجزا به نام‌های موزه‌ ایران باستان و موزه‌ دوران اسلامی است. موزه‌ ایران باستان در سال ۱۳۱۶ گشایش یافت و به عنوان موزه‌ی مادر، بزرگ‌ترین موزه‌ی باستان‌شناسی است.  با ایران تراول در این موزه گردی همراه باشید.

درباره‌ی موزه ملی

در موزه‌ ملی ایران بیشترین یافته‌های باستان شناسی از دوران پارینه ‌سنگی تا دوران اسلامی را، در دو موزه‌ ایران باستان و دوران اسلامی به نمایش گذاشته شده است.

موزه ملی ایران
موزه ملی ایران

موزه‌ ایران باستان دو بخش دارد. یکی موزه‌ی پیش از تاریخ ایران که آثاری از دوران پارینه سنگی تا اواخر هزاره‌ی چهارم پیش از میلاد را به نمایش گذاشته است و دیگری موزه‌ی دوران تاریخی که آثاری از اواخر هزاره‌ی چهارم پیش از میلاد تا پایان دوران ساسانی را دربر گرفته است.

موزه دوران اسلامی

موزه‌ دوران اسلامی با پلانی هشت ضلعی الهام گرفته از کاخ ساسانی بیشابور است که در سال ۱۳۷۵ افتتاح شد. این موزه دارای دو طبقه است. این موزه در کنار موزه‌ی ایران باستان با نمایی سنگی قرار دارد و آثار تاریخی دوران اسلامی از صدر اسلام تا دوره‌ی قاجار نمایش می‌دهد.

بازدید از موزه ملی

وبسایت موزه

نشانی موزه: خیابان امام خمینی، ابتدای خیابان سی تیر، خیابان پروفسور رولن، شماره یک

بهای بلیط

موزه ایران باستان: ۵۰۰۰۰ ریال
موزه هنر اسلامی: ۳۰۰۰۰ ریال

موزه ملی ایران
موزه ملی
ساعات بازدید

بهار و تابستان همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹
پاییز و زمستان همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۷
بازدید کننده گرامی شما می توانید جهت دسترسی به موزه ملی ایران از ایستگاه های متروی میدان حسن آباد و میدان امام خمینی استفاده کنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments