مردم کشور ما قزوین را مقصد گردشگری نمی‌دانند

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات این استان برای سفر‌های نوروزی و ارائه خدمات به مسافران گفت: متأسفانه مردم کشور ما قزوین را مقصد گردشگری نمی‌دانند و بیشتر به عنوان یک استان صنعتی شناخته شده و حتی از کشاورزی آن کمتر اطلاع دارند؛ اکثرا مردم از این شهر به سمت شمال و شمال غرب کشور عبور می‌کنند.

استاندار قزوین در ادامه افزود: در بهمن و اسفند سال ۹۶ تبلیغات رسانه‌ای به خصوص از صدا و سیما و جاده‌ای در خصوص استان قزوین داشته‌ایم، که پس از تبلیغات ۳۲ درصد به اقامت در هتل‌ها و مهمان‌پذیر‌های این استان افزوده شد. این رقم بسیار قابل توجه‌ای برای استان ما بوده و نشان دهنده استقبال خوب مردم از گردشگری استان قزوین بود . خوشبختانه تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته وضعیت بهتری در حوزه گردشگری و اقامت داشتیم، ضمن اینکه در استان قزوین هم از طریق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و همینطور شهرداری قزوین تعدادی برنامه‌های فرهنگی و یا هفته‌ای به نام هفته فرهنگی قزوین اجرا کرده‌ایم که این موضوع باعث شد تا بخش قابل توجهی گردشگر در این استان داشته باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر به نظر می‌رسد که استان قزوین همه ظرفیت‌ها را برای توسعه گردشگری در خود دارد. تنها مشکلی که اکنون شاهد آن هستیم کمبود اماکن اقامتی است، اما تعداد اماکن پذیرایی بین راهی و یا داخل شهر استان قزوین مطلوب است.

زاهدی درباره اقدامات استانداری قزوین در مورد اقتصاد مقاومتی و اشتغال در سال ۹۷ گفت: پارک علم و فناوری قزوین یکی از پارک‌های موفق در کشور بوده و اقدامات بسیار خوبی انجام داده است. در کنار بحث پارک علم و فناوری، دانشگاه آزاد قزوین در بحث رباتیک یک مرکزیت در آسیا است؛ در حال حاضر ۲۰ شهرک صنعتی هم در استان داریم که این امر به سرمایه خارجی کمک می‌کند، اکنون ما ۱۱ سرمایه‌گذار خارجی در پروژه‌های مختلف مانند صنایع چوب و ام‌دی‌اف، لجستیک و حمل ونقل و همچنین صنایع نساجی و رشته‌های دیگر سرمایه‌گذاری در استان قزوین داریم، ما به دلیل داشتن طرح آمایش، در هر منطقه‌ای از استان به طور دقیق می‌دانیم چه نوع صنایعی، در چه رشته‌ای باید شکل بگیرد. در استان قزوین برخی از صنایعی که نیاز به آب فراوان داشته، ممنوع است. چون استان، استان کشاورزی است و آب آن در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استاندار قزوین در ادامه گفت: متاسفانه به دلیل اینکه نمی‌توانیم به برخی صنایع آب اختصاص دهیم، از همین رو نمی‌توانیم از صنایع آب و برق استقبال کنیم. البته صنایعی که کمتر آب نیاز داشته باشند به خصوص صنایع هایتک به راحتی می‌توانیم استقبال کرده و در آن فعالیت کنیم، در حال حاضر پروژه‌های زیادی در استان در حال اجراست.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments