فرودگاه بین المللی امام خمینی ایران

فرودگاه امام خمینی ، اولین فرودگاه بین المللی در تهران، پایتخت ایران است که در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر واقع شده است.

در حال حاضر این فرودگاه از ۳ ترمینال تشکیل شده است که تنها ترمینال ۱ قابل استفاده بوده و ترمینال ۲ (ترمینال سلام) و ترمینال ۳ (ترمینال ایران شهر) در حال ساخت و برنامه ریزی ساخت هستند. ساختمان مرکزی این فرودگاه ۴ طبقه بوده که به در اختیار مسافرین ورودی و خروجی است. در حال حاضر چیزی حدود ۸ میلیون مسافر در سال از این فرودگاه استفاده می کنند که بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده این آمار با راه اندازی ترمینال های بعدی به دو برابر نیز می رسد

ترمینال ۱ در حال حاضر این امکان را دارد که ۶.۵ الی ۷ میلیون مسافر و چیزی حدود ۱۲۰ هزار تن بار را مدیریت کند.

شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه بین المللی امام خمینی

در حال حاضر بیش از ۴۰ شرکت هواپیمایی با بیش از ۷۰۰ پرواز به ۳۰ مقصد از جهان در این فرودگاه در حال فعالیت هستند. که برخی از آن ها عبارت هستند از:

اسنپ تریپ بهترین و بیشترین تخفیف‌ها را برای رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما دارد. صحت این موضوع توسط قابلیت بررسی نظرات کاربران و همچنین بررسی کیفیت هتل‌ها از دید کاربران امکان‌پذیر است. رزرو بلیط کاملا به‌صورت آنلاین صورت می‌گیرد و تیم پشتیبانی ۲۴ ساعته هر روز هفته و حتی روزهای تعطیل در خدمت شما خواهد بود.

ایرلاین های خارجی:

فرودگاه امام خمینی
فرودگاه امام خمینی

ایرلاین های ایرانی:

  • ایران ایر
  • زاگرس
  • ماهان
  • کیش ایر
  • آسمان
  • کاسپین

دسترسی به فرودگاه بین المللی امام خمینی

با توجه به اینکه فرودگاه امام خمینی اولین و اصلی ترین فرودگاه تهران است، روش های مختلفی برای رسیدن به آن وجود دارد.

  • مترو (خط ۸)
  • تاکسی (اسنپ و یا تماس با شماره های ۱۸۰۴، ۱۸۲۸، ۱۸۳۳ از هرکجای تهران)
  • خودروی شخصی (از طریق آزاد راه تهران-قم و آزادراه تهران-ساوه)
  • اتوبوس (اتوبوس های فرودگاه مهرآباد)

توجه: فرقی نمی کند که از کدام روش برای رسیدن به فرودگاه بین المللی امام خمینی استفاده می کنید، به هر حال حواستان به فاصله زیاد فرودگاه از شهر و ترافیک همه ساعته خیابان های تهران باشد!

فرودگاه امام خمینی
فرودگاه امام خمینی

قطار از فرودگاه بین المللی امام خمینی

در حال حاضر خط ریلی از این فرودگاه به سایر نقاط ایران فعال نشده است. اما در آینده ای نزدیک، قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان راه اندازی می شود. در حال حاضر مسیر ریلی این قطار در حال ساخت است.

تاکسی از فرودگاه بین المللی امام خمینی

شرکت های سیر و سفر، تاکسی بیسیم تهران و تاکسی لوکس در حال خدمت رسانی به مسافران هستند. برای استفاده از خدمات هر یک از این شرکت ها می توانید به باجه اختصاصی هر یک در فرودگاه مراجعه کنید. هر یک از این شرکت ها نرخ متفاوتی دارند که بسته به نوع خودرو (تویوتا کمری، فولکس کدی، ون و تویوتا-راو فور) و مقصد شما متفاوت خواهد بود. این تاکسی ها به صورت ۲۴ ساعته همراه با بیمه مسافر در حال فعالیت هستند.

مترو از فرودگاه بین المللی امام خمینی

برای رسیدن به فرودگاه و یا خروج از آن می توانید از خط ۸ متروی تهران که در سال ۱۳۹۶ راه اندازی شده است، استفاده کنید. ایستگاه اولی مترو برای رسیدن به فرودگاه شهر آفتاب است که تا فرودگاه حدود ۳۵ دقیقه فاصله دارد. قیمت بلیط این خط از مترو به ازای هر نفر، ۷۵۰۰ تومان است.

اتوبوس از فرودگاه بین المللی امام خمینی

در صورتی که برای رسیدن به مقصد مورد نظرتان عجله ای ندارید، می توانید ازاتوبوس استفاده کنید. زمان حرکت اتوبوس های فرودگاه امام خمینی هر یک ساعت یک بار از ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد است. این اتوبوس در طول مسیر خود در میدان آزادی و حرم مطهر امام خمینی توقف دارد.

امکانات فرودگاه امام خمینی

اینترنت رایگان

در صورت نیاز به اینترنت می توانید در باجه های مختلفی که در سطح فرودگاه قرار داده شده اند، از سرویس اینترنت رایگان بهره مند شود.

فرودگاه امام خمینی
فرودگاه امام خمینی

خدمات سی آی پی

در صورتی که باید چند ساعتی را در این فرودگاه منتظر بمانید تا پرواز بعدی به جایی دیگر، می توانید از سالن سی آی پی فرودگاه استفاده کنید و مقدمات لازم برای پرواز بعدی را به کارمندان فرودگاه بسپارید. در سالن سی آی پی فرودگاه علاوه بر اینترنت رایگان به کافه، رستوران و فروشگاه های لوکس دسترسی خواهید داشت.

هتل فرودگاه

اگر مدت انتظار شما در فرودگاه بیش از آنچه فکر می‌کردید شد و فرصت رفتن به شهر و اقامت در یکی از هتل های تهران را ندارید، می توانید از هتل های فرودگاه استفاده کنید. این هتل ها تمام امکانات هتل های سطح شهر را به همراه سرویس شاتل رایگان در اختیار شما قرار می دهد.

هتل ایبیس فرودگاه که از ۳ سال پیش در حال فعالیت است، دارای ۷ طبقه و ۱۹۶ اتاق است. هتل نووتل نیز ۵ ستاره بوده که دارای ۲۹۶ اتاق است.

هتل فرودگاه امام خمینی
هتل فرودگاه امام خمینی

سایر امکانات هتل های فرودگاه عبارت است از:

  • اینترنت رایگان
  • رستوران و کافه
  • پارکینگ
  • سرویس کامل اتاق

سالن استراحت

استفاده از سالن استراحت در فرودگاه برای عموم آزاد است. در این سالن شما می توانید از انواع خوراکی و نوشیدنی های ایرانی و خارجی لذت ببرید!

فروشگاه های متنوع

اگر قبل از سفر وقتی برای خرید سوغاتی پیدا نکرده اید، نگران نباشید چرا که می توانید از فروشگاه های متنوع سطح فرودگاه استفاده کنید. فرقی ندارد که دنبال چه نوع کالایی هستید، خوراک‌های ایرانی یا صنایع دستی شهرهای مختلف، قطعا با کمی گشتن در بین فروشگاه های فرودگاه می توانید کالای مورد نظرتان را پیدا کنید!

رستوران و کافه

اگر به هر دلیلی در فرودگاه معطل شده اید یا منتظر هستید، بهتر است جای حرص خوردن از خودتان با غذا و نوشیدنی های بی نظیر در رستوران و کافه های فرودگاه پذیرایی کنید.

فرودگاه امام خمینی
فرودگاه امام خمینی

صرافی

برای تبدیل ارز می توانید از دو صرافی موجود در سالن ورودی و خروجی استفاده کنید.

پارکینگ

پارکینگ‌های فرودگاه امام خمینی روباز و مسقف است. در کل پنج پارکینگ این فرودگاه ظرفیت سیزده هزار خودرو را دارند.

توجه: اگر قصد پارک خودرو را برای بلند مدت در فرودگاه دارید از پارکینگ رو باز و در غیر این صورت از پارکینگ مسقف استفاده کنید. چرا که تعرفه های این دو نوع پارکینگ با یکدیگر متفاوت بوده و  پارکینگ رو باز ارزانتر است!

اورژانس

سرویس درمانی و پزشکی فرودگاه امام به صورت شبانه روزی در حال فعالیت است. بنابراین در صورت وجود هر گونه مشکل پزشکی می توانید از خدمات درمانی ۲۴ ساعته استفاده کنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments