چگونگی اخذ ویزای فرودگاهی در ایران

معمولا برای سفر به کشورهای مختلف روش های مختلفی برای اخذ ویزا وجود دارد. به عنوان مثال مراجعه مستقیم به سفارت، استفاده از سامانه آنلاین صدور ویزا، اخذ روادید فرودگاهی و … . در حال حاضر اتباع برخی از کشورهای خارجی می توانند برای سفر به ایران از طریق ویزای به محض ورود اقدام کنند. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با شرایط اخذ ویزای فرودگاهی در ایران آشنا شوید.

ویزای فرودگاهی چیست؟

همان طور که گفته شد ویزای فرودگاهی یا ویزای به محض ورود یکی از انواع روش های اخذ ویزا برای ورود به برخی از کشورها است. به عبارت دیگر شما می توانید ابتدا به کشور مورد نظرتان سفر کرده و سپس به محض ورودتان در فرودگاه، درخواست اخذ ویزای توریستی یا تجاری دهید.

اتباع کدام یک از کشورهای خارجی می توانند از طریق ویزای به محض ورود به ایران سفر کنند؟

به خاطر داشته باشید که تنها شهروندان برخی از کشورها می توانند از طریق این ویزا وارد خاک ایران شوند. بنابراین قبل از اینکه برای سفر به ایران برنامه ریزی کنید، حتما چک کنید که آیا می توانید از این نوع ویزا استفاده کنید یا نه!

در حال حاضر ویزای فرودگاهی ایران شامل اتباع کشورهای خارجی زیر می شود:

آلمان (75 یورو)، اتریش (75 یورو)، رومانی (75 یورو)، ژاپن (60 یورو)، ازبکستان (70 یورو)، سوئد (75 یورو)، آرژانتین (70 یورو)، سوئیس (75 یورو)، اسپانیا (75 یورو)، فرانسه (75 یورو)، استرالیا (145 یورو)، فنلاند (75 یورو)، ایتالیا (75 یورو)، قبرس (75 یورو)، ایرلند (75 یورو)، قزاقستان (50 یورو)، برزیل (80 یورو)، کرواسی (50 یورو)، بلغارستان (75 یورو)، کره جنوبی (50 یورو)، پرتقال (75 یورو)، لهستان (75 یورو)، تایلند (75 یورو)، مجارستان (75 یورو)، ترکمنستان (60 یورو)، هلند (75 یورو)، چین- تایوان (100 یورو)، هند (50 یورو)، دانمارک (75 یورو)، هنگ کنگ (80 یورو)، روسیه (70 یورو)، یونان (75 یورو)، بلژیک (75 یورو)، بلاروس (25 یورو).

توجه: به خاطر داشته باشید که احتمال دارد به دلیل تغییر روابط سیاسی بین کشورها، کشوری به این لیست اضافه یا کم شود. پس حتما با مراجعه به سایت سفارت ایران از این موضوع اطمینان حاصل کنید.

ویزای فرودگاهی در ایران
ویزای فرودگاهی در ایران

ویزای فرودگاهی در ایران در کدام فرودگاه ها صادر می شود؟

در حال حاضر شرایط صدور ویزای فرودگاهی در ایران در برخی از فرودگاه های بین المللی فراهم شده است. این فرودگاه ها عبارت هستند از:

مدارک لازم جهت صدور ویزای فرودگاهی در ایران

  • تکمیل فرم درخواست ویزا توسط خود متقاضی
  • ارائه کد مرجع ( در صورتی که قبلا درخواست ویزا کرده اید.)
  • یک قطعه عکس 6 در 4
  • تصویر از صفحه مشخصات گذرنامه
  • ارائه اصل گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار
  • اصل و تصویر از کارت بیمه مسافرت
  • پرداخت هزینه ویزای فرودگاهی ایران
ویزای فرودگاهی در ایران
ویزای فرودگاهی در ایران

مهمترین نکاتی که برای اخذ ویزای فرودگاهی ایران باید بدانید

 تاریخ سفرتان را به گونه ای تنظیم کنید که به تعطیلات بر نخورید! چرا که معمولا در این زمانها برخی از کارمندان مرخصی گرفته و روند صدور ویزا به تعویق می افتد.

با توجه به اینکه صدور ویزا در این روش کاملا به صورت دستی و اداری انجام می شود، باید صبور باشید چرا که معمولا فرآیند زمان بری است.

در صورتی که مدارک مورد نیاز همراهتان نباشد، ویزایی برای شما صادر نخواهد شد!

بهتر است قبل از سفر نسبت به درخواست ویزای ایران اقدام کنید. چرا که حتما مطمئن خواهید شد این ویزا به شما داده می شود یا نه و هم اینکه دیگر نیازی به انتظار در صف های طولانی و پر کردن فرم های مختلف نیست.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments