مراکز خرید قزوین

اگر قصد سفر به قزوین را دارید، دیدن بازارهای قدیمی این شهر را از دست ندهید. خصوصا اگر قصد دارید یکی از انواع سوغات قزوین ، مانند صنایع دستی، خشکبار و میوه های قزوین و … را خریداری نمایید. در این مقاله همراه ما باشید تا با انواع مراکز خرید قزوین چه سنتی و چه مدرن آشنا شوید.

انواع مراکز خرید قزوین

مراکز خرید قزوین را به طور کلی می توان در دو دسته سنتی و مدرن تقسیم کرد. با توجه به اینکه بازارهای سنتی همیشه جذابیت بیشتری دارند، در ابتدا  بازارهای سنتی قزوین را معرفی می کنیم.

بازار سنتی قزوین

بازار سعدالسلطنه قزوین

بازار سعدالسلطنه به عنوان یکی از قدیمی ترین بازارهای قزوین و ایران در نظر گرفته می شود که قدمت آن به دوره صفویه بازمیگردد. جالب است بدانید با وجود اینکه سرای سعدالسلطنه در دوران صفوی به بازار اضافه شد، اما ساخت و تکمیل آن تا دوران قاجار به طول انجامید. در طول این چند سال، بازسازی های متعددی روی این بازار انجام شده است تا بافت اصلی آن سالم نگهداشته شود.

در این بازار می توانید همه نوع کالایی از لباس تا صنایع دستی مانند خوشنویسی را پیدا کرده و خریداری نمایید. به شما پیشنهاد می کنیم اگر به خوشنویسی و هنر علاقه دارید، دیدن این بازار را اصلا از دست ندهید.

آدرس: خیابان امام خمینی – بازار سعدالسلطنه

بازار سعدالسلطنه قزوین

بازارچه سنتی سپه

اگر می خواهید با فضا و بافت شهر بیشتر آشنا شوید، می توانید از بازار سپه دیدن کنید. این بازار بیشتر به فروش میوه و سبزیجات تازه معروف است. اما به دلیل ساختار زیبایی که دارد، دیدن آن خالی از لطف نیست.

آدرس: چهارراه سپه

بازارچه سنتی سپه

مراکز تجاری قزوین

مرکز خرید نارون

این مرکز خرید، جدیداً به جمع مراکز خرید قزوین پیوسته است. این مرکز خرید دارای 4 طبقه است که طبقه آخر آن به رستوران های متنوع اختصاص داده شده است. بنابراین اگر علاوه بر خرید به دنبال کمی تفریح و خوردنی نیز هستید، می توانید از این پاساژ دیدن کنید. البته قیمت کالاهای این مرکز به نسبت سایر پاساژها بیشتر است و حالت لوکسی دارد. این مرکز دارای آسانسور، پله برقی و پارکینگ است.

آدرس: بلوار دهخدا (خیابان یخچال) – رو به روی پمپ بنزین شهید بابایی

مراکز خرید قزوین | مرکز خرید نارون

مرکز خرید ایرانیان

با وجود اینکه این مرکز خرید هنوز به طور کامل تمامی مغازه های آن فعال نشده اند، اما هنوز هم به عنوان یکی از زیباترین مراکز خرید به دلیل ظاهر و ساختی که دارد در نظر گرفته می شود. مشابه با نارون، این مرکز خرید نیز مجهز به آسانسور، پله برقی و پارکینگ است.

آدرس: خیابان عدل – بین فلکه میرعماد و فلکه عدل

مرکز خرید ایرانیان

مجتمع تجاری نور

هدف از ساخت این مجموعه در ابتدا، راه اندازی بورس طلا در آن بود. اما به دلیل فروش نرفتن واحدهای این پاساژ، سایر اصناف شروع به خرید واحدهای باقی مانده کردند. به همین دلیل شما اکنون می توانید همه نوع کالایی از گیاه گرفته تا لوازم خانگی در این مرکز خرید پیدا کرده و خریداری نمایید.

آدرس: خیابان فلسطین – بین چهارراه عمران و فلسطین

مجتمع تجاری نور

مجتمع تجاری اداری داریوش

همان طور که از اسم این مجتمع مشخص است، واحدهای این مرکز هم به صورت فروشگاهی و هم اداری در حال فعالیت است. این مجموعه 3 طبقه است که کالاهایی از قبیل لوازم خانگی، پارچه، چوب و … در آن به فروش می رسد.

آدرس: خیابان فلسطین – بین چهارراه عمران و فلسطین

مجتمع تجاری فردوسی

این مرکز خرید برای افرادی که قصد بازدید از لباس عروس و یا خرید شال و روسری دارند، پیشنهاد می شود. البته لازم به ذکر است که واحد های اداری و رستوران نیز وجود دارد.

آدرس: خیابان فردوسی

مرکز خرید ستاره شهر

مرکز خرید ستاره شهر به عنوان یکی از اولین مراکز خرید مدرن شهر در نظر گرفته می شود که برای خرید لباس مردانه بهترین گزینه است.

آدرس: خیام – پایین تر از چهارراه خیام – رو به روی کوچه آتشگران

مرکز خرید ستاره شهر | مراکز خرید قزوین

مجتمع تجاری تفریحی آفتاب

اگر در مدت زمان اقامتتان در شهر قزوین موفق به خرید سوغات نشده اید، می توانید از این مرکز خرید بین راهی که البته تفریحی هم هست برای خرید و استراحت استفاده کنید.

آدرس: کیلومتر 10 اتوبان قزوین – کرج – جنب پمپ بنزین زیباشهر

پروما

پروما یکی از فروشگاه های زنجیره ای قزوین است که در زمینه فروش انواع کالا از خوراکی تا لباس در حال فعالیت است. اگر وقت اضافه ای دارید و حوصله گشت زدن، می توانید از این مجموعه دیدن کنید.

آدرس: میدان ارتش- انتهای خیابان پادگان – جنب لشگر 16 زرهی

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments