معرفی رستوران های معروف یزد | راهنمای سفر به استان یزد

یزد از زیباترین شهرهای ایران است که هر ساله مسافران زیادی را از داخل کشور جذب خود می‌کند. خوردن غذاهای محلی یکی از دلایلی است که افراد به شهرهای مختلف سفر می‌کنند و یزد نیز با وجود غذاهای متنوعی که دارد، یکی از این شهرها محسوب می‌شود. نشناختن رستوران‌های خوب می‌تواند لذت مسافرت را برای مسافران از بین ببرد از این رو بهتر است پیش از سفر، لیستی از بهترین رستورن‌های شهر مقصد خود را تهیه کنید. اگر قصد سفر به شهر یزد را دارید و به دنبال یافتن رستوران های معروف یزد هستید، این مقاله را از دست ندهید.

آشنایی با رستوران های معروف یزد

رستوران خوان دو حد

این رستوران در خانه‌ای قدیمی قرار دارد و از سبک سنتی در ساخت آن استفاده شده است. می‌توانید در حیات زیبای این رستوران بنشینید و از غذای خود لذت ببرید. همچنین می‌توانید در کنار غذای خود سرویس قلیان نیز سفارش دهید. خوان دو حد به کباب، دیزی و خورشت فسنجانش معروف است. البته آش شولی که یکی از آش‌های معروف یزد است نیز بهترین پیش غذای این رستوران محسوب می‌شود.

آدرس: بلوار عاضی‌زاده، کوچه سنگریزه

تالار یزد | رستوران حاجی آشپز

به جرات می‌توان تالار یزد را معروف‌ترین رستوران یزد نام برد. تالار یزد که به نام‌های حاجی آشپز و آقای قهوه‌چی نیز معروف است، در کنار غذاهای لذیذ، به دلیل وجود سالن‌های مجزا به عنوان تالار برای برگزاری جشن‌ها و مراسم‌ها نیز استفاده می‌شود. باقالی پلو با ماهیچه حاجی آشپز از نظر بسیاری از مسافران لذیذترین غذای این رستوران است.

آدرس: بلوار جمهوری، نرسیده به دروازه قرآن

رستوران مشیرالممالک

آشنایی با رستوران های معروف یزد

رستوران مشیرالممالک در هتلی به همین نام قرار دارد. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی، دریایی و فرنگی سرو می‌شوند، از این رو یکی از اولین انتخاب‌های مسافرانی است که به صورت دسته جمعی به یزد سفر کرده‌اند. در لیست رستوران های معروف یزد این رستوران را می‌توان از مشهورترین‌ها دانست. کباب و جوجه‌های رستوران مشیرالممالک در بین مسافران از معروف‌ترین غذاهای این رستوران است. در این هتل کافی شاپی در پشت بام آن نیز قرار دارد که در آن جا می‌توان از منظره بافت تاریخی یزد و هوای آزاد لذت برد. البته کافی شاپ این رستوران به مانند دیگر کافی شاپ‌ها فضایی مردن ندارد بلکه دارای فضایی سنتی با دیوارهای رنگارنگ است.

آدرس: خیابان انقلاب، بلوار مشیرالممالک

رستوران سنتی مظفر یزد

رستوران مظفر یزد که در هتل سنتی مظفر یزد قرار دارد، از بزرگترین رستوران های سنتی این شهر است و از رستوران، چایخانه سنتی و کافی شاپ تشکیل شده است. منوی این رستوران دارای غذاهای ایرانی و فرنگی بوده و مشتریان می‌توانند در کنار لذت بردن از طعم خوش غذا، از فواره‌های بزرگی که در حوض وسط حیاط وجود دارند و صدای آب، لذت ببرند. این رستوان دارای درختان سرسبز زیبایی است که فضای آن را برای مشتریان دلپذیرتر می‌کنند.

آدرس: خیابان مطهری، کوچه شهید بکاحی، جنب مخابرات، هتل سنتی مظفر یزد

رستوران مارکوپولو

مارکوپولو رستوران هتل شرق است و منظره بی‌نظیر این رستوان، آن را به خاص‌ترین رستوران در بین لیست رستوران های معروف یزد تبدیل کرده است. کباب و نان تازه و سوپ عدس یزدی بهترین انتخاب‌هایی است که از بین غذاهای موجود در منو این رستوران می‌توان داشت. البته خوب است بدانید سوپ عدس یزدی تنها در روزهای خاصی سرو می‌شود.

آدرس: خیابان مسجد جامع

هتل رستوران ملک التجار یزد

رستوران ملک التجار یزد نیز در دسته رستوران‌هایی با فضای سنتی قرار می‌گیرد، از این رو اگر علاقمند به این مکان‌ها هستید، این رستوران را از دست ندهید. رستوران ملک التجار دارای انواع غذاهای ایرانی و سنتی است که از نظر کیفیت نیز نمره قابل قبولی دریافت خواهند کرد.

آدرس: خیابان قیام، بازار پنجه علی

رستوران جاده ابریشم

مهم‌ترین ویژگی رستوران جاده ابریشم را می‌توان قرارگیری در در قدیمی‌ترین منطقه مسکونی یزد که در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است، نام برد. البته از نظر کیفیت غذای ایرانی و سنتی موجود در منو نیز، این رستوران نمره بالایی می‌گیرد.

معرفی رستوران های معروف یزد

آدرس: خیابان مسجد جامع، کوچه‌ی نو.

رستوران ترمه و ترنج یزد

فضای سنتی این رستوران در کنار غذاهای عالی ، آن را به یکی از بهترین انتخاب‌ها تبدیل کرده است. اگر به این رستوران رفتید، چلو کباب آن را به هیچ وجه از دست ندهید.

آدرس: محله فهادان یزد

رستوران سزار

اگر به دنبال خوردن غذاهای ایتالیایی و به خصوص پیتزا هستید، بهترین انتخاب می‌تواند رستوران سزار باشد. البته رستوران سزار تنها دارای منوی غذاهای فرنگی نیست، بلکه در منوی این رستوران غذاهای ایرانی نیز مشاهده می‌شود ولی با توجه به ایتالیایی بودن این رستوان، تمرکز بر روی غذاهای فرنگی بیشتر از غذاهای ایرانی است. رستوران سزار برخلاف بسیاری از رستوران‌های یزد فضایی سنتی ندارد. از بهترین انتخاب‌هایی که می‌توان در این رستوران داشت، سالاد سزار، پیتزا استیک، پیتزا مارگاریتا، نان سیر و پاستای آلفردو است.

آدرس: میدان ابوذر، خیابان سنبل

رستوران ایتالیایی دراگون

رستوران دراگون نیز مانند سزار یکی از رستوران های معروف یزد در بین مسافران و خود مردم یزد محسوب می‌شود. کیفیت بالای غذای این رستوران طرفداران بسیاری را جذاب آن کرده است.

آدرس: صفاییه

کافه رستوران بام یزد

رستوران بام یزد در کنار سرو غذاهای خوشمزه، منظره فوق العاده‌ای را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد که بسیار لذت بخش است. می‌توانید در کنار پنجره بنشینید و از نمای بادگیرها و شب چراغانی شده یزد لذت ببرید.

آدرس: ابتدای خیابان مسجد جامع، بعد از بانک ملی

کافه پناهنده

در بین رستوران‌هایی که در لیست رستوران های معروف یزد قرار دارند، کافه پناهنده قدیمی‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. این کافه در یکی از قدیمی‌ترین بازارهای یزد به نام بازار پنجه علی قرار دارد که این ویژگی برای مسافران دوست داشتنی خواهد بود زیرا پس از صرف غذا و استراحت می‌توانند در بازار به گشت و گذار بپردازند. خوب است بدانید که در هیچ زمانی از سال کافه پناهنده تعطیل نیست. این کافه از منوی متنوعی همراه با غذاهای سنتی برخوردار است. عدسی‌های این رستوران می‌تواند به یکی از بهترین عدسی‌هایی که در تمام عمر خورده‌اید، تبدیل شود.

رستوران های معروف یزد - کافه پناهنده

آدرس: بازار پنجه علی

کافه رستوران سنتی فوکا

کافه رستوران سنتی فوکا به دلیل داشتن دو منوی فارسی و انگلیسی و همچنین برخوردار بودن از غذاهای ایرانی و فرنگی، یکی از بهترین انتخاب‌های توریست‌های خارجی نیز خواهد بود. با این که تنها چندین سال است که از تاسیس این رستوران می‌گذرد، ولی در بین مسافران و حتی مردم خود یزد جایگاه خوبی پیدا کرده و به یکی از محبوب‌ترین رستوران‌ها تبدیل شده است. دکوراسیون خاص این رستوران تجربه‌ای متفاوت را برای مشتریان آن رقم می‌زند.

آدرس: خیابان مسجد جامع، نرسیده به مسجد جامع

رستوران سیمرغ

رستوران سیمرغ نیز مانند کافه رستوران فوکا دارای منویی با غذاهای ایرانی، فرنگی و همچنین فست فود است از این رو می‌تواند یکی از انتخاب‌های مناسب برای افرادی که به صورت دسته جمعی سفر کرده‌اند، باشد. این رستوران در دسته رستوران‌ها با فضای سنتی قرار می‌گیرد.

آدرس: بلوار امام جعفرصادق.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments