کابین سواری و گالری آرت بیت در جاذبه های دیدنی تفلیس با تور گرجستان

گرجستان یکی از دیدنی ترین کشورهایی است که بدون شک در لیست سفرهای جذاب هر جهانگرد و گردشگری است. گرجستان جاذبه های دیدنی بسیاری شامل موزه های جهانی، طبیعت بکر و مملو از آبشارها، پارک هایی با فضاهای مهیج، میادین ملی و مشهور دارد. با تور گرجستان همراه باشید تا ما شما را با برترین جاذبه ها آشنا کنیم.

گالری ملی

برای اکثر بازدید کنندگان و گردشگران اینجا سالن بوم های شگفت انگیز توسط نقاش مشهور Pirosmani جورجیا (نیکو پیروسماناشویلی ، 1818 – 1818) است ، از صحنه های حیوانات و آثار مشهور او گرفته تا پرتره های کمتر شناخته شده و بوم های  مرتبط با زندگی. همچنین آثار بسیار زیاد و زیبایی از دیگر هنرمندان برتر گرجستانی قرن بیستم لادو گودیویشویلی و دیوید کاکابزاده وجود دارد.

کابین سواری

پرتحرک ترین کابین تفلیس در آفر تور گرجستان ارزان قیمت از انتهای جنوبی پارک ریک به بالای رودخانه متکوری و شهر قدیمی تا قلعه ناریکالا می چرخد. برای سوار شدن به آن ، به کارت Metromoney نیاز دارید که در صورت نداشتن کارت ، در دفاتر بلیط موجود است. در ماه های تابستان این خط کابین بسیار شلوغ است و قطعا باید در صف منتظر بمانید.

ساختمان پارلمان

به گزارش سفر باتو ، ساختمان برجسته مجلس با طاق بلند ، شاهد وقایع بسیار مهمی است ، از جمله کشته شدن 19 اعتصاب  گر گرجی به دست نیروهای شوروی در 9 آوریل 1989 ، و انقلاب گل سرخ در 22 نوامبر 2003 بود. در سال 2012 میخیل ساکاشویلی پارلمان جورجیا را به کوتاویسی منتقل کرد ، اما در سال 2019 به اینجا بازگشت و این ساختمان اکنون بار دیگر به عنوان محل قوه مقننه گرجستان قرار گرفت. به همین دلیل ورود برای عموم آزاد نیست.

موزه مردم شناسی در فضای باز

این مجموعه از خانه های سنتی ، عمدتا چوبی ، از سراسر جورجیا ، در بالای یک تپه چوبی با چشم اندازهای خوب گسترده شده است و بازدید از کار بسیار لذت بخشی است. جالب ترین نمایشگاه ها در قسمت پایین (در نزدیکی ورودی) است که در آن ساختمان ها با مبلمان سنتی ، فرش و وسایل آشپزخانه چیده شده اند و غرفه داران غالباً می توانند چیزهایی را به زبان انگلیسی به شما توضیح دهند.

گالری آرت بیت

این گالری ، فضای هنری برجسته معاصر جورجیا است ، که استعدادهای بومی را پرورش می دهد و نمایش هایی را به هنرمندان نوظهور ارائه می دهد. به شما توضیه می کنیم از این گالری خیره کننده حتما بازدید کنید.

باغ گیاه شناسی

قدم زدن در این باغهای پر از درخت و آبشار ، که بیش از یک کیلومتر از دره پشت صخره های قلعه ناریکالا امتداد دارند زیباترین کاری است که هر گردشگری باید تجربه کند. باغ گیاه شناسی در سال 1845 در گذشته باغ های سلطنتی بوده و امروز به زیبایی آن افزوده شده است و رودخانه ایی از میان آنها عبور می کند.

قدم زنی در خیابان روستاولی با تور گرجستان

خیابان رستاولی از میدان آزادی آغاز می شود و حدود 1.5 کیلومتر طول دارد. این مرکز شهر است که بسیاری از امکانات دولتی ، فرهنگی و تجاری در آن واقع شده است. با قدم زدن در Rustaveli می توانید زندگی روزمره در شهر را ببینید ، مغازه هایی از مارک های بین المللی و محلی را کشف کنید و بهترین غذاها را در لوکس ترین رستوران ها میل کنید.

خیابان رستاولی در واقع خیابان مرکزی شهر است که در این مسیر ساختمانهای مهم بسیاری به چشم می خورد. از ایستگاه مترو Rustaveli شروع کنید و مجسمه Shota Rustaveli ، یک شاعر قرون وسطایی را که نایت را در پوست پانتر نوشت مشاهده کنید. به سمت میدان آزادی ادامه دهید – در طول مسیر ، مکان های دیگری از جمله تئاتر اپرا و باله دولتی تفلیس ، تئاتر روستاولی ، ساختمان پارلمان ، گالری ملی و چندین موزه خواهید دید.

از منظره بالکن های چوبی رنگی با تور گرجستان لذت ببرید

از پل متکی عبور کرده و به سمت کلیسا و مجسمه وختنگ گرگاسالی ، بنیانگذار تفلیس عبور کنید – وی کاخ و کلیسای خود را در اینجا در قرن 5 بنا کرد. با این حال ، هیچ یک از آن باقی نماند و کلیسای فعلی در قرن سیزدهم ساخته شده است. از اینجا ، منظره زیبایی از تفلیس قدیم ، رودخانه مطباری و قلعه ناریکالا را مشاهده کنید.

میدان آزادی یا لنین

میدان آزادی همواره مرکز شهر بوده است که بسیاری از مرمت ها و تغییر نام ها را متحمل شده است. این میدان زمانی که جورجیا تحت سیطره امپراتوری روسیه قرار داشت و بعداً پس از تصرف اتحاد جماهیر شوروی ، آن را به میدان لنین تغییر نام داد ، به میدان اریوان معروف شد.

امروز قطعه اصلی آن بنای یادبود آزادی است که به استقلال ملت گرجستان اختصاص دارد. این اثر تاریخی از گرانیت و طلا  ساخته شده است و 35 متر (115 فوت) ارتفاع دارد و دارای یک مجسمه 5.6 متری (18 فوت) بلند از مجسمه سنت جورج ، حامی ملت است.

بازار Dry bridge

از این بازار دیدن کنید و یادگاریهای اتحاد جماهیر شوروی، کالاهای خانگی، و کارهای هنری را در اینجا بیابید. اگر قصد خرید سوغاتی دارید  اینجا بهترین مکان است تا چیزهای ارزشمند خرید کنید.

Dry Bridge نام خود را از موقعیت مکانی خود می گیرد.  به معنای واقعی کلمه یک پل خشک است. سالها پیش حاشیه رودخانه کورا یک جزیره کوچک بین ساحل شرقی و غربی ایجاد کرد. آن آبراه از آن زمان خشک شده است و اکنون بازار پل خشک است و یکی از جالب ترین بازارهای تفلیس در آن قرار دارد.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments