آشنایی با کلیسای سنت نیکولاس و شهر باستانی لیسیان آنتالیا

جاذبه های گردشگری آنتالیا امروزه به عنوان مهمترین و محبوب ترین دیدنی های ترکیه شناخته می شود که هرساله انبوهی از توریست های اقصی نقاط دنیا به قصد بازدید از زیبایی های نهفته در این منطقه در تور آنتالیا شرکت می کنند. از جمله معروف ترین و بهترین جاذبه های گردشگری آنتالیا می توان به کلیسای سنت نیکولاس اشاره کرد این جاذبه تاریخیی در شهر دمره با فاصله سه ساعتی از مرکز شهر آنتالیا قرار گرفته است. شهر دمره از جمله شهرهای باستانی این منطقه بوده و دارای جاذبه های بیشماری می باشد که کلیسای سنت نیکولاس ازشناخته شده ترین اماکن دیدنی دمره می باشد. بقایای برجای مانده از این کلیسا یادگار دوران امپراطوری بیزانس است که در قرون 5 الی 12 میلادی این کلیسا از مهمترین سازه های آن دوران به شمار می رفته و در حال حاضر نیز به عنوان جاذبه های تاریخی ترکیه در لیست بهترین دیدنی های آنتالیا به ثبت رسیده است. در قرن اسقف اعظم ارتدکس شرق در این مکان خاکسپاری شده که این شخص همان بابانوئل معروف می باشد. بابا نوئل شخصی بسیار نیکوکار بوده و در آن دوران به فقرا به خصوص کودکان کمک های بسیاری کرده است که در عصر امروزی از وی به عنوان نمادهای سال نو میلادی مسیحیان یاد می شود که برای هدیه دادن به کودکان در لباس مخصوص خود حضور پیدا می کند.

شهر باستانی لیسیان آنتالیا

در میان انبوهی از جاذبه های گردشگری آنتالیا در آفر تور آنتالیا ارزان سفر باتو ، می توان به شهر باستانی لیسیان اشاره کرد این شهر با داشتن جاذبه های دیدنی و تاریخی بسیاری از پر بازدید ترین جاذبه های شهر آنتالیا شناخته می شود مقبره صخره ای لیسیان که در دامنه شهر موغلا واقع شده است از قدیمی ترین جاذبه های باستانی آنتالیا می باشد. هرساله گردشگران و مسافران بسیاری به قصد بازدید از این مقبره به شهر تاریخی لیسیان سفر می کنند. برای دسترسی به این منطقه می توان از جاده و یا از طریق دریا نیز استفاده کرد. این مقبره بخشی از شهر باستانی لیسیان بودهو در راه دسترسی به این مکان می توانید از جاذبه ها و آثار تاریخی متنوعی چون خرابه های منازل و آمفی تئاتر بازدید نمایید. گردشگران و مسافرانی که تا به امروز از این جاذبه تاریخی دیدن نکرده و در شهر لیسیان حضور نداشته اند شاید دسترسی به این مکان برایشان تا حدودی دشوار به نظر برسید به این منظور می توانند با تور آنتالیا بدون گم کردن مسیر و در کنار دوستان و خانواده خود ساعاتی را بدون وقفه به بازدید و گشت و گذار در دامنه شهر موغلا پرداخته و فرصت مشاهده از مقبره تاریخی لیسیان را از نزدیک داشته باشند.

شهر باستانی کالیچی آنتالیا

شهر باستانی کالیچی از دیگر جاذبه های دیدنی شهر آنتالیا می باشد که در قدیمی ترین منطقه کشور ترکیه واقع شده است و امروزه بیاری از توریست ها و گردشگران این شهر را برای گردش و تفریح در اولویت انتخاب شان قرار می دهند. کوچه پس کوچه های سنگفرش شده این شهر تاریخی حال و هوای دوران باستان را برای شما تداعی خواهد کرد به گونه ای میتوان گفت شهر کالیچی به عنوان گالری کوچکی از آثار تاریخی سبک کلاسیک و مدرن را برای گردشگران به بازدید گذاشته است که میتوان بافت تاریخی و مدرن امروزی را در یک مجموعه کوچک مشاهده نمود. کالیچی دارای دو دروازه بوده که یکی از دروازه های آن قدیمی ترین ورودی شهر می باشد و دروازه دیگری که هادریان نام دارد به دست هادریانوس رومی در دوران باستان احداث شده است. شهر کالیچی در منطقه سلجوقی، اوزون کارسی قرار گرفته است گردشگران و توریست هایی که در سفر به آنتالیا قصد بازدید از این شهر تاریخی را دارند می توانند در تور آنتالیا ثبت نام کرده و بدون مشکلات سفر و با برنامه ریزی دقیق فرصت بازدید از این منطقه تاریخی را داشته باشند.

برج هیدیرلیک آنتالیا

و در آخر از جاذبه های گردشگری آنتالیا می خواهیم برج هیدیرلیک را برای شما دوستان معرفی کنیم که از جاذبه های قدیمی برجای مانده از دوران باستان می باشد این برج معروف بر روی تپه ای واقع شده است که در آن دوران به منظور دیدبانی از برج هیدیرلیک استفاده می کردند قدمت ساخت این برج به دوران امپراتوری رومیان برمیگردد. این برج در محله گپز واقع شده است که اغلب افرادی که به قصد بازدید از پارک کاراکی اوقلو را دارند از این برج نیز دیدن می کنند. برج هیدیرلیک با داشتن معماری و طراحی خاصی که دارد بدون هیچ تخریب و آسیبی بر جای مانده است در ساخت این برج از سنگ های سفید رنگ استفاده شده است که بخاطر قدمت طولانی این بنا ترک ها و تغییر رنگ هایی در نمای خارجی آن مشاهده می شود. در سفر به آنتالیا و بازدید از جاذبه های گردشگری آنتالیا حتما از این برج قدیمی نیز دیدن کنید که نشان از قدمت محله گپز و شهر آنتالیا می باشد.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments