بنای یادبود فتح فضا در سفر به روسیه و تور اوپا

این شهر زیبا و تاریخی  ، پایتخت کشور پهناور روسیه است و بزرگترین شهر در قاره‌ی اروپا محسوب می گردد . این شهر همچنین از مقاصد اصلی گردشگری در جهان است و سالانه مسافران بسیاری برای بازدید از شاهکاری معماری و هنری آن از اقصی نقاط جهان به این شهر می آیند.

روسیه که پهناورترین کشور جهان است که در آسیای شمالی قرار گرفته و با دریاها و آبهایی نظیر اقیانوس آرام شمالی و منجمد شمالی و همچنین دریای خزر، دریای سیاه و دریای بالتیک هم ‌مرز است . در این کشور زیبا جاذبه‌های تاریخی، بناهای باشکوه و طبیعت زیبا گردشگران را به شگفت وا می دارد و در کنار آن مسکو به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و تاریخی اروپا دارای قدمتی کهن و تاریخی پر فراز و نشیب می باشد . در این شهر جاذبه های دیدنی فراوانی وجود دارند که گردشگران را با هر سلیقه ای هیجان زده می نماید .

در ادامه برخی از دیدنی های این شهر را به شما معرفی خواهیم نمود .

دانشگاه دولتی مسکو

این دانشگاه وسیع و پر مفاخردارای معماری خا و بسیار باشکوه می باشد که بازدید از ساختمان آن به یکی از جاذبه های این شهر تبدیل شده است .

ساختمان این دانشگاه در سال ۱۷۵۵ در بالای تپه‌ای به نام تپه گنجشکان بنا شد که پیرو سبک معماری گوتیک و باروک است  و یکی از هفت آسمان‌ خراشی است که به دستور سیاستمدار مشهور استالین ساخته شد.

برج اصلی آن دویست و چهل متر ارتفاع دارد و تا سال ۱۹۹۰ بلندترین ساختمان در اروپا محسوب می شده است.

بنای یادبود فتح فضا

تور روسیه و این بنای تاریخی منحصر به فرد که در بخش شمال شرقی مسکو قرار دارد از جنس تیتانیوم ساخته شده و به افتخار پیروزی برنامه‌های فضایی در  روسیه و در سال ۱۹۶۴ ساخته شد . معماری مدرن این ساختمان خیره کننده است و با ۱۰۷ متر ارتفاع موشکی را نشان می‌دهد که  در حال اوج گرفته و رسیدن به فضاست. نمای این ساختمان از زایای مختلف متفاوت است و هر کدام منظرهای متفاوت را به نمایش گذارده است.

به گزارش سفر باتو ، همچنین موزه‌ ملی فضا در زیر همین بنا قرار دارد که در سالهای اخیر برای بازدید عموم افتتاح شده است.  در کنار بازدید از آن میتوان به پارک  VDNK  که در مجاورت هم این ساختمان قرار دارد و جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد .

برج مخابراتی اوستانکینو

این برج رادیویی دارای پانصد و چهل متر ارتفاع است که بلندترین برج در اروپا محسوب می گردد و همچنین جزو  یازده برج بلند در دنیا است .

با بالا رفتن از شاهد تماشای مناظر زیبا و خیره کننده از شهر مسکو خواهید بود که تجربه ای تکرار نشدنی است . قسمت‌هایی از این برج از شیشه ساخته شده است و قدم زدن در آن‌جا اگرچه با کمی ترس همراه است ولی به مانند قدم زدن بر پهنای آسمان است .

آرامگاه لنین

آرامگاه لنین  (Lenin Mausoleum)  اولین رهبر اتحاد جماهیر شوروی  در میدان سرخ مسکو و در نزدیکی کاخ کرملین واقع است .

جسد لنین پس از مرگ وی مومیایی شد و در منطقه ای نام قبر سرخ در خارج از کاخ کرملین نگهداری می‌شود.

بازدیدکنندگان در هنگام ورود  به این آرامگاه ابتدا ادای احترام  می کنند و بعد بازدید خود را آغاز می کنند . همچنین گفتنی است عکسبرداری از این منطقه ممنوع است.

هفت خواهران یا آسمان‌خراش‌های استالین

ساختمان زیبا و دیدنی هفت خواهران یا همان آسمان‌خراش‌های استالین یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی در شهر مسکو  است که سبک معماری آن استالینیستی است و امروزه دارای بخشهای مختلفی نظیر هتل‌ ، آپارتمان‌ و دانشگاه‌  است .

ایستگاه های متروی مسکو

ایستگاههای متروی این شهر در سفر با تور اروپا آفردار لحظه آخری با معماری و نقاشی های زیبا و خیره کننده از جاذبه های دیدنی و منحصر بفرد است و هر یک از ایستگاه‌های آن داستان تاریخی مختص به خود را دارد .

خطوط متروی مسکو  یکی از قدیمی‌ترین خطوط متروی شهری در جهان است و  دارای ساختار ریلی بسیار هوشمندانه ای است.

کلیسای سنت باسیل

کلیسای زیبا و باشکوه سنت باسیل به یکی از نمادهای مسکو تبدیل شده است . و قدمت آن در حدود چهارصد و پنجاه سال می باشد که به دستور «ایوان مخوف در میدان سرخ این شهر بنا شده است. بازدید از این بنای باشکوه مورد علاقه گردشگران بیشماری است .  

ساختمان این کلیسا در سال ۱۹۲۹ به موزه تبدیل شد و آثار تاریخی بسیار ارزشمندی در آن نگهداری می گردد  .

کلیسای جامع مسیح منجی

این کلیسای زیبا و باشکوه با معماری منحصر بفرد یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در این شهر است . که در بخش شمالی رود موسکوا و در جنوب غربی کرملین قرار دارد . فضای داخلی آن شکوه و جلال خیره کننده ای دارد و گفته می‌شود این کلیسا پس از شکست ناپلئون در روسیه ساخته شد و مسیح منجی علت این پیروزی بوده است . ارتفاع این بنا در حدود صد متر است که به عنوان بلندترین کلیسای ارتدکس جهان شناخته می‌شود.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments