شهر باستانی زانث در سفری هیجان انگیز به ترکیه

آیا شما نیز به دنبال بازدید از بهترین و زیباترین جاذبه های گردشگری ترکیه هستید؟ آیا می دانید بهترین زمان برای بازدید از شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری ترکیه کی می باشد؟ از شما دعوت می شود که ما را تا پایان مقاله پیش روی خو همراهی نمایید و اطلاعات بسیار جالبی را از این طریق به دست آورید.

یکی از باشکوه ترین جاذبه های گردشگری تور ترکیه شهر باستانی زانث می باشد که این شهر تاریخی مربوط به 540 سال قبل بوده است و در طول تاریخ نیز حکومت های بسیار مختلفی را به سوی خود دیده است. امروزه بازدید از بهترین جاذبه های گردشگری ترکیه مورد توجه بسیاری از مجریان تور ترکیه قرار گرفته است شما نیز می توانید با شرکت در یکی از تور ترکیه، به راحتی این شهر باستانی و تاریخی را از نزدیک مورد مشاهده قرار دهید. همچنین در نظر داشته باشید که راهنمایان گردشگری حاضر در این منطقه تاریخی، می توانند بهترین اطلاعات را در اختیار گردشگران و توریست ها گذاشته و بهترین لحظات را برای آنها به ارمغان آورند.

مرکز نوسنگی چاتال هویوک

به گزارش سفر باتو ، جاذبه های تاریخی و باستانی کشور ترکیه تمامی ندارد و شما می توانید ثار بسیار زیادی را مشاهده کنید که اسم آنها در لیست میراث فرهنگی یونسکو مشاهده کنید. از دیگر مهمترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری ترکیه می توان به مرکز نوسنگی چاتال هویوک اشاره کرد که این منطقه باستانی علاوه بر آن که مورد توجه بسیاری از گردشگران واقع شده است، بلکه مورد توجه بسیاری از باستان شناسان نیز بوده است و شما می توانید بازدید از این مکان را در لیست جاذبه های گردشگری ترکیه قرار دهید و در اولین فرصت ممکن از آن بازدید لازم را به عمل آورید.

چاتال هویوک
چاتال هویوک

پرگامون

از دیگر جذاب ترین و دوست داشتنی ترین جاذبه های گردشگری ترکیه می توان به پرگامون اشاره کرد که معماری های استفاده شده در این منطقه شباهت بسیار زیادی به ساختمان های یونانی داشته است و شما می توانید امروزه از برخی سایت های این منطقه بازدید کرده و از نزدیک شاهد معماری بسیار باشکوه یونانی ها در این سایت های باشید. همچنان بسیاری از باستان شناسان در قسمت های مختلف این منطقه به دنبال جستجو و کاوش هستند و که به اطلاعات بسیار بیشتری دست پیدا کنند. در نظر داشته باشید که شهر تاریخی و باستانی پرگامون از مهمترین مناطقی بوده است که رابط میان ایران و روم بوده و بازرگانان زیادی برای تجارت به سوی این شهر روانه می شدند. نزدیکی شهر پرگامون به دریای اژه نیز از دیگر مهمترین عواملی بوده است که این شهر در زمان های دور یکی از پیشرفته ترین و پرترددترین شهرهای به شمار بیاید.

بیمارستان و مسجد دیوریغی

بیمارستان و مسجد دیوریغی از دیگر مهمترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری ترکیه می باشد که هر دوی این عمارت ها در سال 1228 میلادی در نزدیکی شهر سیواس ساخته شده اند. عظمت و شکوه بسیار بی نظیری که در ساخت این دو ساختمان استفاده شده است بسیار شگفت انگیز بوده و هر بیننده ای را به سوی خود جذب کرده است. شما می توانید سنگ کاری های بسیار زیبا و تراش خورده ای را در این دو بنا مشاهده کنید. وجود یک چنین بیمارستان و مسجدی در این شهر، نشان از بالا بودن تمدن این شهر در زمان های بسیار دور بوده است که شما نیز می توانید با سفرتان به این منطقه از نزدیک شاهد تاریخ جذاب این منطقه باشید. امروزه بسیاری از مجریان تور ترکیه بازدید از بیمارستان و مسجد دیوریغی را در اولویت های خود قرار می دهند تا بتوانند یکی دیگر از بهترین آثار باستانی این کشور را که در لیست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است را به گردشگران خود معرفی کنند.

بیمارستان و مسجد دیوریغی
بیمارستان و مسجد دیوریغی

خاتوشا

از دیگر زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری ترکیه می توان به خاتوشا اشاره کرد که این شهر از باستانی ترین شهرهای ترکیه بوده و در طول تاریخی به دفعات مکرر به دست امپراتوری یوانی های افتاده و از تاریخ بسیار جالبی برخوردار می باشد. شهر زیبای خاتوشا در میان بین النهرین و شام واقع شده و در زمان های بسیار دور یکی ازمدرن ترین شهرهای جهان بوده است. امروزه گردشگران و توریست ها می توانند سنگ تراشیده های بسیار بزرگی را در ورودی شهر مشاهده کنند که هر کدام از این سنگ ها مربوط به دوره هایی خاصی از تاریخ بوده است. اگر شما نیز به دنبال یکی از بی نظیرترین جاذبه های گردشگری ترکیه هستید می توانید به راحتی بازدید از این شهر باستانی را در اولویت های خود قرار دهید. لازم به ذکر است که در این سنگ های تراشیده، اطلاعات تاریخی بسیار مهمی از دوره های مختلف تاریخی حک شده است که امروزه باستان شناسان اطلاعات بسیار جالبی را از این نوشته ها به دست آورده اند.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments