هزینه سفر به ترکیه

سفر به ترکیه می‌تواند هزینه‌های متغیری بسته به نوع خدمات قابل انتظار شما و زمانی که به این کشور سفر می‌کنید، داشته باشد. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، باید درباره عواملی که بر قیمت سفر شما اثر می‌گذارند مطالعه و تحقیق کنید. یکی از متداول‌ترین بحث‌های موثر در هزینه سفر نوع آن و وسیله رفت‌و‌آمد است. از آن‌جا که ترکیه در همسایگی ایران واقع شده است و با ایران مرز مشترک دارد، هم به‌صورت هوایی و هم به‌صورت زمینی می‌توان به این کشور سفر کرد. بنابر نوع انتخاب شما مسلما هزینه سفر متفاوتی را نیز تجربه خواهید کرد. اگر به تفریحات آبی علاقه داشته باشید و در فصل‌هایی که امکان استفاده از این تفریحات وجود دارد به ترکیه سفر کنید، باید هزینه مربوط به این تفریحات را نیز درنظر بگیرید. حتی می‌توانید برای سفر خود از یک تور ترکیه استفاده کنید و هزینه‌های خود را تا حد زیادی کاهش دهید. این تور می‌تواند با قیمتی مناسب یک تور ترکیه هوایی باشد.

سفر به ترکیه

تور‌های ترکیه

به‌دلیل مسافرت افراد بسیار زیادی از سراسر دنیا به ترکیه و شهر‌های معروف آن تور‌های زیادی در بسیاری از نقاط جهان برای سفر به ترکیه در‌نظر گرفته می‌شوند. در کشور ما نیز انواع تور‌ زمینی و تور ترکیه هوایی برای استفاده عزیزان وجود دارد. این تور‌ها در ایام مختلف سال می‌توانند قیمت‌های متفاوتی نیز داشته باشند. البته قیمت تور‌ها به نوع و تنوع امکاناتی که برای مسافران فراهم می‌کنند نیز بستگی دارد. تور‌ها معمولا به‌دلیل رزرو کلی و سالانه بسیاری از اماکن از قیمتی بسیار به‌صرفه به نسبت سفر‌های شخصی برخوردار هستند. حتی با کمی صبر و شناخت می‌توانید با استفاده از تخفیف‌ها یا تور‌های لحظه آخری از یک تور ترکیه ارزان برای سفر خود استفاده کنید که ممکن است هزینه کل سفر شما در حد پول بلیط شما باشد.

انواع راه‌های سفر به ترکیه و قیمت بلیط ترکیه

همان‌طورکه توضیح دادیم به‌دلیل همسایه بودن کشور ترکیه با کشور ایران راه‌های زیادی برای سفر به شهر‌های ترکیه وجود دارد. به‌عنوان یکی از ساده‌ترین و ملموس‌ترین روش‌ها می‌توان به استفاده از خودروی شخصی اشاره کرد. البته در کل شاید روشی کم‌هزینه به‌نظر برسد؛ ولی شما باید برای مواردی مانند گواهینامه و پلاک بین‌المللی و مواردی مانند این هزینه‌ها مراحل اداری لازم را طی کنید. قیمت بنزین هم در ترکیه حدود هفت لیر ترکیه است که باید هزینه آن را نیز برای خود تخمین بزنید. بسیاری از افراد به‌دلیل دشواری مراحل این موارد و نا‌آشنایی با کشور ترکیه استفاده از یک تور ترکیه ارزان را ترجیح می‌دهند. هنگام سفر با تور ترکیه شما دغدغه وسیله خود را نخواهید داشت و با آرامش کامل می‌توانید از سفر خود لذت ببرید.

اگر هم دوست داشته باشید، می‌توانید با هواپیما، قطار یا اتوبوس به ترکیه سفر کنید. اگر انتخاب وسیله شما به هواپیما منتهی می‌شود، بهتر است از تهران به ترکیه پرواز کنید؛ زیرا تنوع و تعداد پرواز‌ها بیشتر است و از نظر هزینه‌ای می‌تواند صرفه بیشتری را برای شما فراهم کند. البته ممکن است یک تور ترکیه ارزان همچنان ارزان‌تر از بلیط هواپیمای شما به‌تنهایی باشد. به‌همین علت تور‌ها طرفداران زیادی دارند که در همه ایام سال از آن‌ها استفاده می‌کنند. قیمت بلیط قطار با توجه به کیفیت قطار می‌تواند در حد قیمت بلیط هواپیما باشد. شاید تعجب کنید که گاهی یک تور ترکیه هوایی می‌تواند قیمتی بسیار خوب در مقایسه با قیمت بلیط‌ها داشته باشد.

هزینه سفر به ترکیه

هزینه هتل و اقامت‌گاه در ترکیه

بسته به اینکه شما چه نوع خدمات و امکاناتی را از هتل خود انتظار دارید، هزینه اقامت شما می‌تواند بازه نسبتا متغیری را داشته باشد. هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوعی در ترکیه از مسافران پذیرایی می‌کنند. شما برای محل اقامت خود می‌توانید از حدود شبی 50 تا 2500 لیر ترکیه هزینه کنید. هاستل‌ها با کم‌ترین هزینه می‌توانند امکانات اولیه مناسب و قابل‌قبولی را فراهم کنند و بعد از آن‌ها به ترتیب مهمان‌خانه‌ها و هتل‌های دو تا پنج ستاره قرار می‌گیرند. قیمت یک هتل سه ستاره مناسب برای هر شب اقامت از حدود 100 تا 500 لیر ترکیه است. با نگاهی به قیمت هتل‌ها و مقایسه آن‌ها با خدمات یک تور ترکیه مناسب متوجه می‌شوید که انتخاب یک تور ارزان ترکیه می‌تواند بسیار زیرکانه باشد. این تفاوت قیمت به‌علت رزرو کلی هتل‌ها به‌وسیله تور‌ها از قبل است. هزینه غذا در یک رستوران هم می‌تواند مبلغی از 20 تا حتی بالای 120 ترکیه داشته باشد.

کلام آخر

با نگاهی به قیمت وسیله‌های نقلیه، هزینه هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلف و هزینه‌هایی مانند هزینه غذا، خرید سوغاتی، بلیط ورودی اماکن دیدنی و تفریحی به این نتیجه خواهید رسید که اگر از یک تور مناسب و با‌تجربه برای سفر خود استفاده کنید، از مزایای زیادی بهره‌مند می‌شوید. ازجمله این مزایا می‌توان به راحتی سفر و برنامه‌ریزی مناسب آن از جانب تور اشاره داشت. از دیگر مزایای سفر با تور، قیمت مناسب و به‌صرفه آن است. تور‌ها به‌دلیل رزرو بلیط‌ها و مکان‌ها از قبل و به‌صورت یک‌جا می‌توانند این موارد را با قیمت‌هایی مناسب دراختیار مسافران بگذارند.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments