ویزای کار در روسیه

روسیه کشوری زیبا و با تاریخ کهن است که ممکن است در نگاه اول نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند. ساختمان‌های زیبا، جشن‌های ملی و همچنین طبیعت خاص این کشور، همگی در جلب نظر مسافران تأثیرگذار است اما نباید فراموش کرد که این کشور به‌عنوان بزرگ‌ترین کشور اروپایی، شرایط خاص و بعضاً سخت را برای مهاجران در نظر گرفته است. آشنایی با این شرایط می‌تواند شما را در اخذ ویزای کار در روسیه یاری نماید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با مهم‌ترین قوانین اخذ ویزای کاری روسیه آشنا نماییم بنابراین تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کار در روسیه

قبل از هرگونه اقدام در زمینه انتخاب کشور مقصد باید به نرخ بیکاری آن کشور توجه نمود؛ تفاوتی ندارد که ویزای شما کاری، سرمایه‌گذاری و یا تحصیلی است. بالا بودن نرخ بیکاری در هر کشوری می‌تواند موجب بروز ضرر و آسیب رساندن به سطح رفاه زندگی شما گردد. کشور روسیه در طی سال‌های گذشته نرخ بیکاری بالایی نداشته اما باید توجه داشت که فرصت‌های شغلی موجود در این کشور عموماً به بومیان رسیده و به‌نوعی بومیان این کشور اولویت برای اخذ کار مناسب را دارند. درنتیجه درصورتی‌که خواهان ویزای کار در روسیه هستید، باید تبحر زیادی در حرفه خود داشته و توانایی رقابت در این کارزار را داشته باشید.

کشور روسیه با توجه به صنعتی بودن، عموماً گرایش به جذب نیروهای متخصص در زمینه مهندسی و کامپیوتر دارد به همین دلیل درصورتی‌که رشته دانشگاهی‌تان مدیریت، مهندسی و کامپیوتر است می‌تواند روسیه را به‌عنوان یکی از کشورهای مقصد خود انتخاب کنید. ازجمله مشاغل موردنیاز کشور روسیه به شرح زیر است:

  1. مدیریت منابع انسانی
  2. مدیر فروش
  3. مهندس IT
  4. مهندس عمران
  5. حسابدار
  6. مدیر تجاری
  7. مهندس نفت و گاز
  8. مدیر مالی
  9. مترجم مسلط به چند زبان

آگاهی از میزان دستمزد نیز می‌تواند شما را با واقعیت‌های هر جامعه مواجه کند. به‌طورکلی نرخ دستمزد در روسیه وابسته به شرکت محل کار، ساعت کار و سختی شغل است اما می‌توان به‌طور بیان کرد که میانگین حقوق افراد در روسیه 425 یورو است اما اگر مسکو را برای اقامت خود انتخاب کنید می‌توانید تا 865 یورو نیز درامد داشته باشید البته نباید فراموش کرد که میزان مخارج در شهر بزرگ مسکو نیز به‌مراتب بالاتر از شهرهای اطراف است.

نحوه کاریابی در روسیه

درصورتی‌که قصد اخذ ویزای کاری روسیه را دارید باید از طریق مؤسسات کاریابی اقدام کنید. بهتر است در این زمینه به‌صورت خودجوش اقدام نکرده و قبل از هر چیز با وکلای متخصص در زمینه مهاجرت مشورت نمایید. اولین قدم در راه اخذ ویزای کاری روسیه، تبادل اطلاعات به‌صورت آنلاین با مؤسسات کاریابی و شرکت‌های روسی است. ارسال رزومه مناسب می‌تواند تا حد زیادی شانس شما را برای گرفتن ویزای کاری روسیه بالا برد. پس از تائید کارفرما، دعوت‌نامه کاری صادرشده و پس از آن شما می‌توانید با مدارک تحصیلی، سوابق کاری و پاسپورت خود برای اخذ ویزای کار در روسیه اقدام کنید.

مدت‌زمان ویزای کار در روسیه

روسیه ازجمله کشورهایی است که ویزای کوتاه‌مدت کاری صادر کرده و در ابتدای امر از اعطای ویزای بلندمدت خودداری می‌کند. پس از آنکه بتوانید تمامی مراحل بالا را به‌درستی پشت سر بگذارید، ویزای کار در روسیه به مدت 90 روز به شما داده خواهد شد. پس از اتمام مهلت ویزا، در صورت ادامه‌دار بودن قرارداد کاری با کارفرما، امکان تمدید ویزا وجود خواهد داشت. نهایت مدت برای ویزای کاری روسیه تا 1 سال است. پس از آن باید مجدداً برای اقامت کاری اقدام کرده و ویزا را تمدید نمایید.

درصورتی‌که قصد اقامت دائم در روسیه را دارید، می‌توانید سال‌به‌سال با ارائه قرارداد کاری خود، ویزای کار در روسیه را تمدید کنید. درصورتی‌که مایل باشید می‌توانید پس از 1 سال درخواست اقامت کشور روسیه را داشته باشید. پس از آن اگر بتوانید به مدت 5 سال اقامت دائم خود را حفظ کنید، واجد شرایط برای اخذ تابعیت و پاسپورت روسیه خواهید بود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در روسیه

کشور روسیه برای اعطای ویزای کاری ارائه 2 سری مدارک را لازم دانسته است. یک سری از مدارک از سوی کارفرما ارائه‌شده و بخشی از مدارک نیز توسط فرد متقاضی ارائه می‌شود. در زیر به شرح آن خواهیم پرداخت.

  • مدارک موردنیاز از طرف کارفرما:
  • گرفتن سهمیه برای استخدام اتباع دیگر کشورها و نیروی خارجی
  • ارائه درخواست خدمات برای استخدام نیروی خارجی
  • آگهی فرصت شغلی
  • اجازه برای صدور دعوت‌نامه شغلی
  • صدور دعوت‌نامه شغلی با تائید اداره مهاجرت روسیه
  • مدارک موردنیاز از طرف متقاضی:
  • ارائه فرم ویزا
  • ارائه دعوت‌نامه کاری
  • ارائه پاسپورت با حداقل 2 سال اعتبار
  • اصل شناسنامه و ترجمه آن
  • ارائه دو قطعه عکس
  • نامه عدم سوءپیشینه
  • بیمه‌نامه برای درمان در طول اقامت در روسیه
  • نامه تمکن مالی برای رفع نیازهای شخصی
  • ارائه جواب آزمایش سلامت ازجمله آزمایش ایدز

بررسی درخواست ویزای کار در روسیه

پس از ارائه مدارک فوق‌الذکر، حدود 14 روز زمان لازم است تا مدارک شما به‌طور دقیق بازبینی و بررسی شود؛ درصورتی‌که مدارک موردنیاز کامل باشد به شما اجازه اشتغال در روسیه داده خواهد شد. در نظر داشته باشید که هزینه درخواست ویزای کار در روسیه حدود 25 یورو است.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که نباید آن را از یاد ببرید ارائه مدارک به زبان روسی است. درصورتی‌که تخصصی داشته و یا در دوره‌های حرفه‌ای شرکت کرده‌اید، باید مدارک موجود را به زبان روسی ترجمه و ارائه دهید.

سن یکی از عوامل مؤثر بر اعطای ویزای کاری کشور روسیه است. درصورتی‌که متقاضی ویزای کاری روسیه هستید باید حداقل 25 سال سن داشته باشید همچنین حداقل مدرک موردنیاز برای درخواست ویزای کار در روسیه کارشناسی است درنتیجه درصورتی‌که تحصیلات آکادمیک نداشته باشید، امکان کار در روسیه وجود ندارد. سابقه کاری نیز یکی دیگر از عوامل مؤثر بر اعطای ویزا محسوب می‌شود؛ به هر میزان که سابقه کاری بالاتری داشته باشید شانس شما برای دریافت ویزای کاری بالاتر خواهد رفت.

لازمه اشتغال در روسیه، آشنایی با زبان این کشور است. درصورتی‌که قصد کار در روسیه را دارید باید علاوه بر انگلیسی، بر زبان روسی نیز تسلط داشته باشید زیرا این امر موجب امرارمعاش و همچنین امکان ارتباط کلامی با دیگر افراد را فراهم خواهد کرد.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم جهت تسریع فرایند اخذ ویزای کار در روسیه، خود را از همراهی وکلای مهاجرتی بی‌نصیب نگذارید، تجربه وکلای مذکور می‌توان گره‌گشای کارتان در روزهای سخت باشد.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments