بهترین باقلوا در استانبول(فروشگاه برتر باقلوا)

بهترین راه برای توصیف باقلوا این است که بگوییم طعم آن شبیه بهشت ​​است – برای دندان‌های شما خیلی سخت نیست زیرا لایه‌هایی از خمیر فیلوی پوسته‌دار در کره مخلوط می‌شود، بنابراین هر لقمه به زیبایی روی زبان شما ذوب می‌شود. حداقل طعم و حس خوب باقلوا در ترکیه اینگونه است.شرط می‌بندیم که قبلاً در زندگی‌تان نوعی باقلوا را در تور استانبول امتحان کرده‌اید. اما اگر این دسر را فقط در خارج از استانبول مثلا در کالیچی در تور آنتالیا چشیده اید، منتظر بمانید تا از استانبول دیدن کنید و باقلواهای واقعی به سبک ترکی را بچشید.اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد باقلوا هستید و می توانید بهترین باقلوا را در استانبول پیدا کنید، به خواندن ادامه دهید! باقلواهایی که در این 7 مکان می خورید، سال ها پس از سفر به استانبول، هوس خوردن آنها را در شما ایجاد می کند.

باقلوا از کدام کشور است؟

باقلوا که ما امروزه می خوریم از قرن پانزدهم میلادی وجود داشته و اولین بار در آشپزخانه های کاخ عثمانی ساخته شده است. در آن زمان، استانبول یکی از چند فرهنگی ترین شهرهای جهان بود، و این امر در مورد قومیت های سرآشپزهایی که در آشپزخانه های کاخ کار می کردند صدق می کرد. منابع مختلف ذکر می‌کنند که این آشپزها نه تنها ترک بودند، بلکه از سوریه، یونان، آفریقا، لبنان، ایران، ارمنستان، مصر، روسیه و بخش‌هایی از بالکان بودند. جای تعجب نیست که اکثر کشورهای امروزی این مناطق ادعایی بر باقلوا دارند.در نتیجه این سوال مطرح می شود که باقلوا از کجا می آید؟ نمی توان با هیچ یک از کشورهای نقشه امروزی پاسخ داد.قابل قبول ترین پاسخ این است که منشاء باقلوا در آشپزخانه های کاخ عثمانی است.

انواع باقلوا را می توانید در استانبول پیدا کنید.در ترکیه با تنوع زیادی از باقلواها برای انتخاب روبرو خواهید شد و ممکن است نگران این باشید که بهترین و سنتی را از دست بدهید.در مورد لیست سنتی ترین و محبوب ترین باقلواهایی که در استانبول می توانید پیدا کنید بیشتر بخوانید و عکس های آنها را اینجا ببینید: لیست محبوب ترین انواع باقلوا

توصیه می کنیم حداقل دو یا سه تا از فروشگاه های باقلوافروشی زیر را برای لذت بردن از انواع مختلف این خوراکی ها ببینید.اکنون برخی از معروف ترین استادان باقلوا در استانبول را بررسی می کنیم.

1. باقلوا گلوغلو

گلوغلو یکی از بهترین باقلواهای استانبول را سرو می کندخانواده Güllüoğlu از سال 1843 در ترکیه تولید کننده باقلوا بوده است و باقلواهای خود را در سراسر کشور از طریق شعبه های متعدد عرضه می کنند.مهمت اولین تولید کننده باقلوا در خانواده بود. او از برخی مناطق دیگر امپراتوری عثمانی که به باقلواهایشان معروف بودند، مانند حلب و دمشق، برای آموزش دیدن کرد. وقتی به غازیان تپه بازگشت، تجارت خود را آغاز کرد. پس از درگذشت او، پسرش حاجی محمود گلو، مأموریت پدرش را بر عهده گرفت و هر چهار پسر را به عنوان استاد باقلوا تربیت کرد. امروزه خانواده گلوغلو یکی از بزرگترین تولیدکنندگان باقلوا در جهان است.با این حال، این گلوغلو واقع در کاراکوی مستقل است و هیچ وابستگی به شعبه های دیگر در ترکیه ندارد. به طور خلاصه، نسل ششم برادران گلوغلو نتوانستند آن را کنار هم نگه دارند و پس از مرگ پدرشان تجارت باقلوای خود را راه اندازی کردند.این باقلوافروشی که در مرکز قرار دارد همیشه شلوغ است و مطمئناً یکی از بهترین باقلواهای استانبول را خواهید چشید.

2.حافظ مصطفی

حافظ مصطفی یکی دیگر از تولیدکنندگان معتبر باقلوا در ترکیه است. برخلاف برخی دیگر از مکان‌های باقلوا در این فهرست، آن‌ها طیف گسترده‌تری از شیرینی‌های ترکی از جمله لوکوم، کیک، حلوا، پودینگ‌های شیری و کونیفه را ارائه می‌کنند.همانطور که از نامش پیداست بیش از 150 سال است که باقلوا درست می کنند. در حال حاضر، آنها یک شعبه اصلی واقع در سیرکچی دارند. اگر به دنبال باقلوای اصیل یا چشیدن برخی از بهترین نمونه های دسرهای سنتی عثمانی و ترکی هستید، اینجا باید مقصد شما باشد.علاوه بر باقلوا، می‌توانید یکی از بهترین لوکوم‌ها را در Hafız Mustafa  بچشید. باقلوا معمولاً ماندگاری کوتاهی دارد، اما شیرینی ترکی ماندگاری بیشتری دارد و می‌توانید برای عزیزانتان در خانه خریداری کنید.علاوه بر سیرکچی، می توانید شعبه های حافظ مصطفی 1864 را در سایر حومه های استانبول از جمله میدان تقسیم بیابید.

3. باقلوا امیراوغلو

باقلوا امیراوغلو که در Sahrayicedit واقع شده است، یک جواهر پنهان در استانبول است. این باقلواخانه کوچک اما شیک که توسط خانواده اداره می شود، یکی از خوشمزه ترین اما ناشناخته ترین باقلواهای استانبول را سرو می کند.آن‌ها یکی از سبک‌ترین و متعادل‌ترین باقلواهایی را که در استانبول امتحان کردیم، ارائه می‌کنند، باقلوای کمیاب که در آن کره، آجیل، شیرینی و شکر به همان اندازه وجود دارد.آنها ابتدا در سال 1972 به عنوان نانوایی افتتاح شدند، اما می خواستند در یک محصول تخصص داشته باشند و از سال 1986 فقط باقلوا سرو می کنند.باقلوا Emiroğlu حق رای دادن را ارائه نمی دهد و آنها شعبه های خود را به عنوان بخشی از یک تجارت خانوادگی اداره می کنند.

4. باقلوا کسکراوغلو

باقلوا Köşkeroğlu یکی دیگر از مشاغل خانوادگی است که باقلوای خود را در چهار شعبه در اطراف استانبول عرضه می کند. مانند امیر اوغلو، آنها هیچ حق امتیازی نمی دهند.تولید مقدار محدودی باقلوا، عرضه فراوان مواد باکیفیت (پسته ، کره، اجاق‌های هیزمی و غیره) را برای ایجاد شیرینی تضمین می‌کند. هنگامی که سطح تولید بالا باشد، منجر به کمبود این منابع می شود و تامین تقاضا را چالش برانگیز می کند، در نتیجه بر کیفیت باقلوا تأثیر منفی می گذارد.هر ماده ای که در باقلواهای آنها استفاده می شود هنوز هم در منطقه غازیانتپ تهیه می شود. اگر به دنبال طعم سنتی باقلوا هستید، این جایی است که باید بروید.درست در کنار مغازه باقلوافروشی Karaköy خود، یک کباب رستوران فوق العاده نیز دارند. می توانید قبل از سفارش باقلوا از یک کباب عالی در اینجا لذت ببرید.

5. سچ باقلوا

باقلوای سِچ، که باقلوای گازیانتپ سِچ نیز عرضه می‌شود، می‌تواند مقصد دیگر شما برای چشیدن یکی از بهترین باقلواهای استانبول باشد. Seç Baklava یک شرکت نسبتاً جدید است. آنها اولین مغازه خود را در سال 1981 افتتاح کردند. اما این بدان معنا نیست که کیفیت باقلواهای آنها قابل توجه نیست. آنها علاوه بر باقلوای کلاسیک، دسرهای معروف ترکی دیگری مانند şöbiyet، dolama یا bülbül yuvası را نیز ارائه می دهند.درست مانند باقلوا Köşkeroğlu، تمام مواد باقلوا آنها از Gaziantep تهیه، تهیه و ارسال می شود.در سچ ، می توانید یکی دیگر از شیرینی های سنتی ترکی به نام “su böreği” را نیز میل کنید. Su Böreği یک شیرینی خوش طعم با پر کردن پنیر فتا است و به طور کلی سرد سرو می شود. این می تواند یک ناهار سبک خوشمزه باشد قبل از اینکه در بسیاری از گزینه های دسر در این مکان شیرجه بزنید.

6باقلوا بی اوغلو

در اینجا یکی دیگر از فروشگاه‌های باقلوا استانبول با منشاء Gaziantep وجود دارد که می‌توانید از آن دیدن کنید. برخلاف همه فروشگاه‌های دیگری که در این پست وبلاگ آورده‌ایم، باقلوا بی اوغلو فقط یک شعبه دارد. این باقلوا در سال 1956 در کادیکوی تأسیس شد و از آن زمان تا کنون برخی از خوشمزه ترین باقلواها را در قسمت آناتولی استانبول ارائه می دهند. یکی از قدیمی ترین مغازه های باقلوا فروشی در بخش آسیایی استانبول است.تخصص آنها şöbiyet است که یک باقلوای پسته پر از خامه لخته شده است. اگر می خواهید طعم şöbiyet را بچشید، بهتر است قبل از ظهر از بی اوغلو دیدن کنید. آنها همچنین قهوه ترک، چای سیاه و لیموناد خانگی سرو می کنند.

7. باقلوا غازیان تپه

باقلوا غازیان تپه که با نام Gaziantep Baklavacısı Mehmet Usta نیز شناخته می شود، یکی دیگر از مکان های باقلوا در سمت آسیایی است که می توانید از آن دیدن کنید. آنها باقلواهای خوشمزه و گسترده ای را برای دوستداران باقلوا عرضه می کنند.

و

تنها نقطه ضعف این است که دو شعبه آنها در منطقه Maltepe و Ataşehir هستند. هیچ یک از این مناطق مقصد ایده آلی برای گردشگرانی که اولین بار هستند نیستند، بنابراین احتمالاً دلیل خوبی برای بازدید از آنها پیدا نخواهید کرد – مگر اینکه بخواهید یکی از بهترین باقلواهای استانبول را بچشید.

آژانس گلبرگ سیر مجری تورهای ترکیه و همچنین تور سریلانکا می باشد و شما می توانید برای نوروز تورهای خود را از آنها رزرو و تجربه لذت بخشی بعد از پاندمی کرونا داشته باشید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments