راهنمای صفر تا صد آوسبیلدونگ آلمان

هر کسی می‌تواند در آلمان دوره‌های آوسبیلدونگ را پیدا کند. اگر از یک کشور غیر اتحادیه اروپا آمده‌اید، باید شرایط خاصی را رعایت کنید. به عنوان مثال، شما باید گواهینامه‌های خود را ترجمه کنید، در دوره زبان شرکت کنید و برای ویزا درخواست دهید. ارگان‌های رسمی برای همه این موارد وجود دارد که باید با آن‌ها تماس بگیرید.

دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا – راهنمای پیدا کردن کارآموزی

هر کسی می‌تواند در آلمان دوره‌های آوسبیلدونگ را پیدا کند. اگر از یک کشور غیر اتحادیه اروپا آمده‌اید، باید شرایط خاصی را رعایت کنید. به عنوان مثال، شما باید گواهینامه‌های خود را ترجمه کنید، در دوره

زبان شرکت کنید و برای ویزا درخواست دهید. ارگان‌های رسمی برای همه این موارد وجود دارد که باید با آن‌ها تماس بگیرید. ما گام‌به‌گام نحوه یافتن کارآموزی در آلمان را توضیح می‌دهیم که کدام دوره‌های کارآموزی مورد توجه شما هستند و سیستم آوسبیلدونگ آلمان در واقع چگونه کار می‌کند.

مهاجرت-کاری-آوسبیلدونگ-آلمان-گروه-مهاجرتی-ویکو

دنبال آموزش در کشور خود باشید و به آلمان بیایید

اگر می‌خواهید در این کشور دوره آوسبیلدونگ آلمان را پیدا کنید، روش کلاسیک این است: از قبل به دنبال موقعیت کارآموزی در کشور خود باشید. ما به شما یک نمای کلی از الزامات و فرآیند ارائه خواهیم داد.

مراحل آموزش در آلمان و آوسبیلدونگ آلمان

  1. گواهینامه‌های خود را بشناسید و ترجمه کنید
  2. دوره زبان را بگذران
  3. برای کارآموزی آنلاین درخواست دهید و پذیرفته شوید
  4. درخواست ویزا
  5. درخواست اجازه اقامت
  6. شروع به آموزش کنید

چگونه می‌توانم گواهینامه مدرسه خود را شناسایی کنم؟

در هر صورت، شما نیاز به گواهی پایان تحصیل دارید که مطابق با گواهی Hauptschule آلمان یا گواهی Realschule باشد. این مهم است تا شرکت آموزشی بتواند مهارت‌های شما را ارزیابی کند.

شما باید گواهینامه‌های خود را توسط یک نهاد رسمی به رسمیت شناخته و تائید کنید. شما درخواست به رسمیت شناختن را به دفتر تشخیص گواهی ایالت فدرال در آلمان که در آن به دنبال کارآموزی هستید ارسال می‌کنید. می‌توانید مرجع مناسب را در صفحه شرکت مهاجرتی ویکو پیدا کنید. همچنین باید گواهینامه‌های خود را به آلمانی ترجمه کنید.

مهاجرت-کاری-آوسبیلدونگ-آلمان-گروه-مهاجرتی-ویکو

مهارت‌های آلمانی من برای آوسبیلدونگ آلمان چقدر باید خوب باشد؟

بسیار مهم است که قبل از ورود به آلمان به خوبی آلمانی صحبت کنید. آموزش عملی و دروس در آموزشگاه حرفه‌ای به زبان آلمانی برگزار می‌شود. به عنوان یک قاعده، سطح زبان B1 مورد انتظار است . اما مشاغلی نیز وجود دارد که به سطح زبان B2 نیاز دارید. این مورد، برای مثال، در مورد آموزش در پرستاری یا در بخش تجاری است. می‌توانید در سفارت آلمان در کشور خود از میزان مهارت‌های زبانی خود مطلع شوید. به عنوان مثال، دوره‌های زبان توسط مؤسسات زیادی ارائه می‌شود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به موسسه کاریابی بین‌المللی ویکو مراجعه کنید.

برای آوسبیلدونگ آلمان دوره زبان را در آلمان بگذرانید

برخی از کارفرمایان یا آموزشگاه‌های حرفه‌ای به کارآموزان خود دوره‌های به اصطلاح زبان مرتبط با شغل را در محل ارائه می‌دهند، سپس آن‌ها را قبل از شروع آموزش تکمیل می‌کنند. اگر از قبل با این موضوع موافق باشید، سطح زبان A2 هنگام ورود به آلمان کافی است.

شما به راحتی می‌توانید به صورت آنلاین برای شرکت مورد نظر خود برای کارآموزی در آلمان در اینجا برخی سایت‌ها درخواست دهید. در راهنمای درخواست شرکت ویکو می‌توانید نحوه انجام این کار را بیابید.

به یاد داشته باشید: ما مرجعی هستیم که بتوانیم تمام مراحل را برای شما انجام دهیم. با ما در سایت ویکو جاهای خالی و اطلاعات زیادی خواهید یافت. خوشبختانه، بقیه مراحل نیز توسط ما انجام می‌شود.

چقدر پول نیاز دارم؟

برای ویزای خود، همچنین باید ثابت کنید که می‌توانید معیشت خود را تضمین کنید، برای کل دوره آموزشی. شما باید حداقل 836 یورو (از سال 2022) در ماه در دسترس داشته باشید. اگر در آلمان آموزش‌های درون شرکتی انجام دهید، معمولاً حقوق آموزشی دریافت خواهید کرد. همین برای اثبات کافی است.

اما اگر کمتر از 909 یورو به صورت ناخالص در ماه دریافت می‌کنید یا اصلاً کمک هزینه آموزشی دریافت نمی‌کنید، باید هزینه‌های زندگی خود را متفاوت تأمین کنید. پس به یک حساب به اصطلاح مسدود شده نیاز دارید. احتمال دیگر این است که شخصی که قبلاً در آلمان زندگی می‌کند، یک اظهارنامه تعهد برای شما ارسال کند. آوسبیلدونگ آلمان دوره‌ای است که می‌تواند مهارت کاری شما را بالا ببرد.

به بیمه درمانی نیاز دارم؟

اگر دوره آموزش آوسبیلدونگ آلمان را در این کشور شروع کنید، مجبور نیستید خودتان بیمه درمانی را انجام دهید. هنگامی که کارآموزی خود را شروع می‌کنید، به طور خودکار بیمه سلامت خواهید داشت. این بیمه نامه قانونی نامیده می‌شود. با این حال، اگر چند هفته قبل از شروع تمرین خود وارد شوید، در این مدت به بیمه درمانی خود نیاز خواهید داشت. در صورتی که در حال تحصیل در مدرسه هستید نیز این امر صدق می‌کند .

چگونه برای ویزا اقدام کنم؟

به طور خلاصه: برای ویزا به همه چیز نیاز دارید

  • کارآموزی در آلمان (تائید کتبی)
  • پول کافی برای زندگی در آلمان
  • پاسپورت معتبر
  • بیمه سلامت

هنگامی که کارآموزی پیدا کردید و دانش کافی آلمانی را کسب کردید، زمان مناسب برای درخواست ویزا فرا رسیده است. برای این کار با سفارت آلمان در کشور خود تماس بگیرید. بهتر است از قبل یک قرار ملاقات بگیرید. از طریق تلفن یا آنلاین استعلام بگیرید که چه مدارکی را باید با خود در قرار ملاقات همراه داشته باشید. به یاد داشته باشید که درخواست ویزا را زودتر ارسال کنید. زمان پردازش ممکن است چند هفته طول بکشد.

باید در قرار ملاقات همراه خود داشته باشید:

  • عکس پاسپورت بیومتریک
  • رزومه
  • درخواست ویزا
  • گذرنامه
  • هزینه ویزا (تقریباً 75 یورو)
  • قرارداد آموزشی با یک شرکت
  • قرارداد مدرسه با هنرستان
  • در صورت وجود، گواهی بیمه درمانی معتبر برای آلمان
مهاجرت-کاری-آوسبیلدونگ-آلمان-گروه-مهاجرتی-ویکو

چگونه یک آپارتمان پیدا کنم؟

بسته به شهری که در آن آموزش خود را انجام می‌دهید، پیدا کردن یک آپارتمان کمی می‌تواند دشوار باشد. بازار مسکن در برخی از شهرهای آلمان بسیار فشرده است. آماده باشید که جستجوی آپارتمان می‌تواند بیشتر طول بکشد. برخی از کارفرمایان به کارآموزان خود کمک می‌کنند تا مسکن پیدا کنند یا حتی مسکن تهیه کنند.

بعد از ورود باید به چه نکاتی توجه کنم؟

پس از ورود به آلمان، ویزای شما معمولاً شش ماه اعتبار دارد. پس از ورود به آلمان، باید سریعاً از یک مجوز اقامت مراقبت کنید. از آنجایی که شما قبلاً یک موقعیت کارآموزی دارید، این مشکلی نیست. شما مطابق با بخش 16a قانون اقامت ، یعنی به منظور آموزش حرفه‌ای ، برای مجوز اقامت از اداره مهاجرت محلی درخواست می‌دهید . درخواست برای اجازه اقامت می‌تواند تا 100 یورو هزینه داشته باشد. دوره آوسبیلدونگ آلمان باعث موفقیت فرد مهاجر در کسب شغل می‌شود.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments