زمان ثبت نام لاتاری 1402 کارت سبز آمریکا

لاتاری یکی از مشهورترین قرعه‌کشی‌های جهان از سال ۱۹۹۰ است که سالیانه میلیون‌ها نفر از سراسر جهان در آن شرکت می‌کنند. بنابراین به هیچ عنوان زمان ثبت نام لاتاری سال ۲۰۲۵ را از دست ندهید. شاید شما یکی از هزاران نفر خوش‌شانسی باشید که در این قرعه‌کشی برنده می‌شوند. در این مقاله، به آموزش پیش‌ثبت‌نام لاتاری می‌پردازیم.

لاتاری گرین کارت آمریکا چیست؟

لاتاری از برنامه‌های مهاجرتی وزارت امور خارجۀ آمریکا است که هرساله در بازۀ زمانی مشخصی انجام می‌شود. این برنامه به شهروندان دیگر کشورهای دنیا این امکان را می‌دهد که از طریق قرعه‌کشی، شانس خود را برای دریافت حق شهروندی آمریکا امتحان کنند.

هرساله تعدادی ویزای محدود برای مناطق جغرافیایی مختلف در نظر گرفته می‌شود که نرخ مهاجرت شهروندان آن منطقه به آمریکا پایین است. بعد از برنده شدن در لاتاری، تنها کافی است مدارک لازم جهت اخذ ویزای آمریکا را ارائه دهید. در صورت تأیید مدارک، ویزا صادر شده و شما می‌توانید اقدامات لازم در راستای مهاجرت به آمریکا را به انجام برسانید.

هیچ محدودیت سنی برای شرکت در این قرعه‌کشی وجود نداشته و افراد می‌توانند با هر توان مالی در آن ثبت‌نام کنند. تنها نکتۀ مهم در این زمینه، زمان ثبت ‌نام لاتاری است. بهتر است این ثبت‌نام را در روزهای ابتدایی انجام دهید، زیرا کمی پیچیدگی دارد.

اگر زبان انگلیسی شما ضعیف است یا کمی مشکل دارد، بهتر است ثبت‌نام خود را به‌دست افراد حرفه‌ای بسپارید تا این فرصت طلایی را از دست ندهید. شایان ذکر است که اگر در قرعه‌کشی برنده شوید، اما اطلاعات زمان ثبت‌نام با مدارک لازم جهت اخذ ویزا تطابق نداشته باشد، فرصت شما لغو شده و اجازۀ اخذ ویزا به شما داده نخواهد شد.

زمان ثبت نام لاتاری سال ۱۴۰۲

طبق دستورالعمل اعلام‌شده از طرف وزارت امور خارجۀ آمریکا، زمان ثبت‌نام در لاتاری ۲۰۲۵ از ۴ ماه اکتبر ۲۰۲۳ شروع می‌شود. این فرایند تا ۷ نوامبر ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت. زمان دقیق این ثبت‌نام به‌وقت ایران، ۱۲ مهر تا ۱۶ آبان خواهد بود. باز هم تأکید می‌کنیم اگر زبان انگلیسی شما ضعیف است یا سابقۀ ثبت‌نام در این قرعه‌کشی را ندارید، بهتر است این فرایند را به افراد خبره بسپارید. جالب است بدانید که می‌توان در این قرعه‌کشی پیش‌ثبت‌نام نیز انجام داد. ازجمله مزایای انجام پیش‌ثبت‌نام لاتاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگر به علت مشغلۀ کاری یا هر مورد دیگری زمان ثبت‌ نام لاتاری را فراموش کنید، با انجام پیش‌ثبت‌نام، این قرعه‌کشی را از دست نخواهید داد، زیرا جایگاه شما به‌عنوان یک شرکت‌کننده محفوظ خواهد ماند.
  • در پیش‌ثبت‌نام می‌توانید مشکلات مدارک خود را پیدا و برطرف کنید. برای مثال، ممکن است عکس شما مشکل داشته باشد. با انجام پیش‌ثبت‌نام، از مشکلات غیرمترقبه جلوگیری خواهید کرد.

بهتر است پیش‌ثبت‌نام خود را از طریق یک سایت معتبر انجام دهید تا خیالتان از بابت انجام صحیح ثبت نام اصلی آسوده باشد. شرکت کارت سبز یکی از معتبرترین کمپانی‌های بین‌المللی اقامت و مهاجرت به آمریکا است که می‌تواند شما را به بهترین نحو ممکن در مراحل اخذ گرین کارت یاری کند.

پیش ثبت نام لاتاری با شرکت کارت سبز

همان‌طورکه گفته شد،‌ انجام پیش‌ثبت‌نام لاتاری از مشکلات متعدد و غیرمترقبه جلوگیری کرده و خیال شما را از ثبت‌نام به‌موقع در این قرعه‌کشی آسوده خواهد کرد. انجام این فرایند در کمپانی کارت سبز امکان‌پذیر است و مراحل بسیار آسانی دارد. در این بخش از مقاله، به شرح کامل انجام پیش‌ثبت‌نام لاتاری در سایت این کمپانی خواهیم پرداخت:

مرحلۀ اول

ابتدا وارد سایت https://cartesabz.net/ شده و روی گزینۀ مشخص‌شده در تصویر کلیک کنید. شایان ذکر است که نیازی نیست درست در زمان شروع زمان ثبت نام لاتاری نسبت‌به انجام پیش‌ثبت‌نام اقدام کنید. می‌توانید چند روز یا حتی چند ماه قبل‌تر از موعد این کار را انجام دهید.

مرحلۀ ۲

بعد از کلیک بر روی گزینۀ ثبت درخواست، صفحۀ زیر برای شما نمایان می‌شود که مزایای پیش‌ثبت‌نام لاتاری به‌صورت حضوری یا غیرحضوری این کمپانی را شرح می‌دهد.

مرحلۀ ۳

اگر قصد انجام پیش‌ثبت‌نام لاتاری به‌صورت غیرحضوری را دارید، روی گزینۀ سمت راست، یعنی «شروع فرم ثبت‌نام لاتاری» کلیک کنید.

مرحلۀ ۴

در ادامۀ مراحل کافی است جاهای خالی را با اطلاعات لازم به‌صورت صحیح و مطابق با مدارک خود تکمیل کنید. در این مرحله باید اطلاعاتی همچون وضعیت تاهل، مشخصات فردی، مشخصات تماس و… در فیلدهای مشخص‌شده قرار بگیرد.

مرحلۀ ۵

بعد از تکمیل صحیح فرم‌های مشخص‌شده، به مرحلۀ پرداخت راهنمایی خواهید شد.

مرحلۀ ۶

بعد از پرداخت هزینه و تکمیل اطلاعات، یک کد رهگیری در اختیار شما قرار خواهد گرفت و تمامی خبرهای آیندۀ ثبت‌نام و نتیجۀ قرعه‌کشی، در پنل شخصی شما در سایت کمپانی کارت سبز، نمایش داده خواهد شد.

راهنمای ایجاد پنل کاربری در سایت کارت سبز

بهتر است قبل از فرا رسیدن زمان ثبت نام لاتاری، یک اکانت کاربری در سایت کارت سبز بسازید. فرایند ایجاد پنل کاربری در این سایت بسیار آسان بوده و طی چند دقیقه انجام می‌شود. برای انجام این کار وارد سایت https://cartesabz.net/ شده و روی گزینۀ پنل کاربری کلیک کنید.

بعد از کلیک روی این قسمت، به صفحۀ ورود به پنل برای شما باز می شود.

در این قسمت باید اطلاعات خود را به‌طور دقیق وارد کنید تا در صورت لزوم، متخصصان سایت بتوانند با شما ارتباط بگیرند. شایان ذکر است که در صورت‌ باز کردن پنل کاربری، اطلاع رسانی در زمینه‌های مختلف ازجمله زمان ثبت نام لاتاری، اخذ گرین کارت،‌ مهاجرت به آمریکا و… برای شما ارسال خواهد شد.

مزایای برنده‌شدن در لاتاری آمریکا

برای بسیاری از افراد ممکن است این سؤال پیش بیاید که در صورت برنده شدن در این قرعه‌کشی، به چه مزایایی دست پیدا خواهیم کرد؟ در پاسخ باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان سکونت در کشور آمریکا و اخذ سیتیزن شیب؛
  • امکان سفر به ۱۸۴ کشور جهان بدون اخذ پاسپورت و ویزای آن کشور؛
  • امکان تحصیل در نظام آموزش عالی ایالات متحده؛
  • امکان اخذ ویزای مهاجرت به آمریکا با شرایط حداقلی و در سریع‌ترین زمان ممکن؛
  • امکان دسترسی به نظام درمانی و برخورداری از بیمه؛
  • امکان اشتغال در آمریکا و یافتن مشاغل فدرال؛

مزایای بالا ازجمله مواردی هستند که افراد حدود ۱۰ سال باید برای طی کردن روند عادی دریافت آن‌ها زمان صرف کنند. بنابراین شانس خود را برای کسب این فرصت امتحان کنید.

کمپانی بین‌المللی کارت سبز؛ دپارتمان تخصصی مهاجرت به آمریکا

کمپانی کارت سبز اولین کمپانی بین‌المللی مهاجرت و اقامت در کشور آمریکا است که با تیم متخصص خود، ۰ تا ۱۰۰ امور مهاجرت، ثبت‌نام لاتاری و… را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد. تیم متخصصان سایت آمادۀ ارائه مشاوره در هر ساعت از شبانه‌روز بوده و می‌توانید سابقه کاری موفق آن‌ها را در بخش رضایت مشتری سایت مشاهده کنید. امیدواریم با نگارش این مقاله، به‌تمامی سؤال‌هایتان درزمینۀ زمان ثبت نام لاتاری پاسخ داده باشیم.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments