گرگان کجا بریم ؟ راهنمای کامل سفر به گرگان

نه‌تنها گرگان، بلکه تمامی مناطق شمال کشور از زیبایی بسیاری برخوردار هستند و داشتن طبیعتی بکر سبب می‌شود تا سالانه گردشگران زیادی به این مناطق سفر کنند.‌ در این مطلب به بررسی دیدنی های گرگان خواهیم پرداخت تا اگر قصد سفر به این شهر زیبا را داشتید، آشنایی بیشتری با جاذبه‌های آن داشته باشید.

دریاچه توشن

یکی از بکرترین جاذبه‌های طبیعی گرگان، دریاچه توشن است. این دریاچه در کنار کوهی به همین نام قرار گرفته و احاطه شدنش توسط جنگل‌های النگدره، سبب می‌شود تا مناظری بی‌نظیر ایجاد شوند. اگر قصد دارید تا در مکانی زیبا و خاص کمپ بزنید، قطعا کنار دریاچه توشن گزینه خوبی است؛ همچنین می‌توانید در این دریاچه به ماهیگیری نیز بپردازید.

تورنگ تپه

تحقیقات نشان می‌دهند که تاریخ تشکیل این تپه، به هزاره سوم و یا چهارم قبل از میلاد باز می‌گردد؛ به همین دلیل، این مکان را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های تاریخی کشور دانست. تورنگ تپه کنار یک دریاچه قرار گرفته است اما با این وجود، پوشش گیاهی زیادی روی سطح آن قرار ندارد.

آثار تاریخی مختلفی از جمله ظروف مسی، سلاح‌های سنگی، آبخوری طلا و… در این تپه کشف شده‌اند و نشان‌دهنده این هستند که مردم تورنگ تپه، مردمی متمدن و پیشرفته بوده‌اند.

آبشار رنگو

آبشارهای فراوانی در طبیعت بکر و زیبای گرگان قرار دارند و هر کدام از آن‌ها به نوبه خود جلوه خاصی را به محیط اطراف بخشیده‌اند. یکی از معروف‌ترین آبشارها، آبشار رنگو است که تقریبا ۶ متر طول داشته و از به هم پیوستن آب چندین چشمه تشکیل می‌شود. آبشار رنگو از بین سنگ‌ها و صخره‌های مختلف عبور کرده و در نهایت به یک حوضچه کوچک می‌ریزد.

کاخ آقامحمدخان قاجار

این بنای تاریخی در سال ۱۱۵۶ به دستور آقامحمدخان قاجار ساخته شد و امروزه،به موزه‌ای برای بازدید عموم تبدیل شده است. این مجموعه تاریخی از عمارت‌های مختلفی مانند عمارت کلاه‌فرنگی و دارالحکومه تشکیل شده که هر کدام از این عمارت‌ها، برای فعالیت به‌خصوصی به‌کار می‌رفته‌اند. سفرنامه‌های قدیمی، این کاخ را بسیار باشکوه‌تر از حالت فعلی آن توصیف می‌کنند؛ برای مثال، گفته می‌شود درهای آن تزئیناتی از جنس طلا داشته‌اند و گل‌وگیاهان فراوانی سراسر محیط آن کاشته شده بودند. متاسفانه بر اثر گذر زمان، جنگ‌ها و اختلافات مختلف، این کاخ نیز آسیب دیده است اما هنوز هم کاخی زیبا و باشکوه محسوب می‌شود.

دیوار دفاعی گرگان

یکی از جالب‌ترین دیدنی های گرگان که پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان آن را از دست ندهید، دیوار دفاعی گرگان است. این دیوار بعد از دیوار معروف چین، دومین دیوار دفاعی دنیا محسوب شده و طول آن به حدود ۲۰۰ کیلومتر می‌رسد. زمان ساخت این دیوار، به قرن ۵ و ۶ میلادی بازگشته و اثری باستانی به‌شمار می‌رود. در مورد این که چه کسی دستور ساخت آن را صادر کرده است، اختلاف نظر وجود دارد؛ بعضی از تاریخ‌دانان معتقدند که این دیوار به دستور انوشیروان ساسانی ساخته شده و بعضی دیگر، معتقد هستند که شروع ساخت آن به زمان یزدگرد اول باز می‌گردد و بعدها توسط انوشیروان تکمیل شده است.

جنگل شصت کلا

یکی از زیباترین جنگل‌های شمال کشور، جنگل شصت کلا است. این جنگل طبیعتی بسیار بکر و بی‌نظیر داشته و انواع گیاهان دارویی، درختان کم‌یاب و حیوانات وحشی در آن یافت می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم تا اگر به مناظر طبیعی علاقه‌مند هستید، به هیچ عنوان این مکان را از دست ندهید.

منطقه شکار ممنوع چلچلی

منطقه چلچلی همواره یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای دوست‌داران طبیعت بوده است. زیبایی این منطقه در فصل‌های بهار و پاییز، به اوج خود رسیده و اگر می‌خواهید چشم‌اندازهایی بی‌نظیر را مشاهده کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا در این فصل‌ها به این جنگل بروید. لازم به ذکر است که دلیل ممنوع شدن شکار در این منطقه،‌ حضور جانورانی مانند پلنگ، گوزن قرمز و خوک وحشی است.

جنگل ناهارخوران

یکی دیگر از جنگل‌های معروف گرگان، جنگل ناهارخوران است. جنگل ناهارخوران تقریبا ۱۷۰ کیلومتر مربع مساحت داشته و درختانی انبوه و پربار آن را پوشش داده‌اند؛ همچنین یک رودخانه پرخروش به اسم زیارت نیز از میان این جنگل عبور کرده که می‌توانید صدای آن را حتی از صدها متر آن‌طرف‌تر هم بشنوید.

بازار نعل‌بندان

یکی از دیدنی‌ترین مناطق مرکز شهر گرگان، بازار نعل‌بندان است. تقریبا همه چیز از جمله ظروف مسی، پارچه‌های مختلف، صنایع دستی متنوع و… در این بازار یافت می‌شوند؛ همچنین اگر به میوه و سبزیجات علاقه دارید، می‌توانید به همین بازار مراجعه کنید؛ عطر مرکبات شمالی در جای‌وجای بازار نعل‌بندان به مشام می‌رسد.

کوه تاور نراب

اگر به ارتفاعات علاقه دارید، کوه تاور نراب بهترین جاذبه گردشگری گرگان است. این کوه در نزدیکی روستایی به نام زیارت واقع شده و تمام آن، از گیاهان و درختان مختلف پوشیده شده است. با بالا رفتن از این کوه، نه‌تنها می‌توانید منظره‌ای بی‌نظیر را تماشا کنید، بلکه می‌توانید یک کمپ برپا کرده و ساعات خوشی را برای خود رقم بزنید. لازم به ذکر است که قبل از شروع کوهنوردی، حتما اطلاعات لازم را از محلی‌ها کسب کرده و علاوه بر این، به هیچ عنوان تنهایی به این منطقه نروید.

تهیه بلیط و سفر به گرگان

اولین قدم برای شروع هر سفر، تهیه بلیط است. خوشبختانه امروزه راه‌های متنوع بسیاری برای رفتن به گرگان وجود دارند و بسته به شرایط خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم تا اگر قصد داشتید به‌وسیله قطار یا هواپیما به گرگان سفر کنید، بلیط‌ خود را فقط از فلای‌تودی خریداری نمایید.

به‌واسطه امکانات متنوعی که این آژانس فراهم کرده است، روزانه گردشگران زیادی از خدمات آن استفاده می‌کنند و فلای‌تودی را می‌توان نامی تکرار نشدنی در صنعت توریسم کشور دانست. علاوه بر امکان خرید بلیط قطار و هواپیما، امکان رزرو هتل نیز فراهم شده است و می‌توانید پس از بررسی و مقایسه هتل‌های مختلف، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

همچنین اگر قصد دارید تا هیچ‌کدام از دیدنی های گرگان را از دست ندهید، می‌توانید به‌وسیله یکی از تورهای فلای‌تودی به این شهر سفر کرده و با تورلیدرهای مجرب این مجموعه همراه شوید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments