مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت چگونه است؟

به‌دنبال تبدیل رویاهای تجاری خود به یک واقعیت کانادایی هستید؟ شما تنها کسی نیستید، که این رویا را در ذهن می‌پروارند! ثبت شرکت در کانادا، برای بسیاری از افراد یک رویا است، چراکه سرمایه گذاری در کانادا یک زمین بازی فریبنده برای همه محسوب می‌شود. اما آنچه ثبت شرکت در کشور کانادا را تبدیل به یک چالش می‌کند، بررسی قوانین پیچیده و رویه‌های مهاجرتی آن است که برای افراد مانند عبور از یک هزارتو خواهد بود.

شما به‌عنوان یک کارآفرین ایده را دارید ولی بدون راهنما، روند ثبت شرکت در این کشور می‌تواند یک معمای پیچیده باشد. از پیچ و خم‌های کاغذبازی تا نکات ظریف قانونی همه عواملی هستند، که می‌توانند هیجان کار شما در کانادا را به یک سردرد بی‌امان تبدیل کنند. این مقدمه را نگفتیم که شما را از مهاجرت این کشور از طریق ثبت شرکت پشیمان شوید، بلکه ما به دنبال ارائه یک راه‌حل هستیم. راه‌حل مشکلات شما در دستان توانمند کارشناسان مهاجرتی خبره است.

دریافت اقامت دائم کانادا از طریق ثبت شرکت

یکی از دلایل عمده‌ای که بسیاری از افراد به‌دنبال ثبت شرکت در این کشور هستند، اخذ اقامت کانادا به‌صورت دائم است. اما آیا با ثبت هرگونه شرکتی در کانادا می‌توان اقامت دائم را کسب کرد؟ قبل از پاسخ به این سوال، شما به‌عنوان کسی که قصد مهاجرت به کانادا را دارید، باید بدانید قوانین کانادا در هر ایالت متفاوت بوده و اولین کاری که شما باید انجام دهید، انتخاب ایالتی است که قصد ثبت شرکت در آن را دارید. نگران این موضوع هم نباشید، در ادامه نکات مهمی را برای شما بازگو می‌کنیم تا ایالت را هم آسان‌تر انتخاب کنید.

حالا به سراغ پاسخ سوال برویم، در اکثر روش‌های ثبت شرکت، شاید فورا نتوان اقامت دائم را کسب کرد، ولی با داشتن شرایطی که دشوار هم نیست می‌توانید اقامت دائم را دریافت کنید!

اگر به‌دنبال اخذ اقامت کانادا به‌شکل دائمی، بلافاصله بعد از ثبت شرکت خود در کانادا هستید، راه آن اقدام از طریق ویزای استارت‌آپ است. شما با این روش‌ از همان ابتدا می‌توانید اقامت دائم کانادا یا PR کانادا را به‌دست آورید. ولی همه روش‌های ثبت شرکت در راه‌اندازی استارت‌آپ خلاصه نمی‌شوند و راه‌های دیگری هم برای ثبت شرکت وجود دارد. علاوه‌بر راه‌هایی که در ادامه توضیح می‌دهیم ثبت شعبه شرکت و اخذ ویزای ict کانادا که زیرمجموعه ویزای imp هم هست هم یکی از روش‌های پرطرفدار خواهد بود.

در روش‌های دیگر ثبت شرکت، در ابتدا موفق به اخذ ابتدا متقاضی اقامت یک ساله و بعد از گذشت 4 سال اقامت دائم کانادا را به‌دست می‌آورد. نکته‌ای که برای ثبت شرکت در کانادا وجود دارد این است که با توجه به تغییر قوانین، شرایط ثبت شرکت در ایالت‌هایی مانند کبک، بریتیش کلمبیا، جزیره پرنس ادوارد و نوا اسکوشیا ساده‌تر از باقی استان‌ها خواهد بود.

مزایای ثبت شرکت در کانادا

از آن‌جایی ‌که کانادا نهمین قدرت اقتصادی جهان را دارد، لذا سرمایه گذاری در کانادا و مهاجت به این سرزمین وسیع یک فرصت بزرگ خواهد بود. اما مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت مزایای دیگری هم دارد که در این قسمت می‌خواهیم آن‌ها را بررسی کنیم.

مزایای ثبت یک شرکت در کشور کانادا برحسب انواع ثبت شرکت متفاوت خواهد بود، ولی به‌طور کل مزایایی همچون استفاده از وام یا تسهیلات دولتی با نرخ سود کمتر، افزایش سرمایه از طریق فروش سهام شرکت، مالیات اندک شرکت، هزینه پایین ثبت شرکت در کانادا نسبت به سایر کشورها، اقتصاد پایدار کشور، فساد مالی کم، تشریفات اداری کم و امکان اخذ ویزای کار کانادا برای خود شخص و کارکنان، از جمله مزایایی است که می‌توانید با ثبت شرکت در کشور کانادا از آن‌ها بهره‌مند شوید.

انواع مدل‌های ثبت شرکت در کانادا

در بالا اشاره کوتاهی به انواع ثبت شرکت در کانادا کردیم ولی در اینجا می‌خواهیم با جزئیات بیشتری دو نوع رایج ثبت یک شرکت در این کشور، یعنی فدرالی و استانی یا ایالتی را بررسی کنیم.

بررسی انواع روش های ثبت شرکت در کشور کانادا

ثبت شرکت فدرالی

ثبت شرکت به‌صورت فدرالی، علاوه‌بر این‌که امکان فعالیت شرکت شما در تمام کانادا را فراهم می‌کند، تسهیلات بهتری هم در حوزه بین‌المللی نصیب شما خواهد کرد.

شما با ثبت شرکت به‌صورت فدرالی، نامی شناخته‌شده در سطح بین‌المللی و سرتاسر کانادا خواهید بود. البته توجه داشته باشید، که هم هزینه ثبت شرکت فدرالی بالاتر از استانی یا ایالتی است و هم انتخاب‌کردن اسم آن فرآیند دشوارتری دارد. ضمن این‌که، در ثبت شرکت فدرالی در کانادا، شما باید سالانه 40 دلار کانادا را برای تمدید پرداخت کنید و درصورت پرداخت‌نکردن این مبلغ به مدت 2 سال، شرکت شما منحل خواهد شد.

استفاده از خدمات آنلاین در سرتاسر کانادا، حفظ نام شرکت و استفاده از شرکت در هر استانی که بخواهید، از جمله مزایایی است که شما با ثبت شرکت فدرالی به‌دست خواهید آورد.

ثبت شرکت استانی

کار سختی را پیش روی خود ندارید، برای این‌که حدس بزنید ثبت شرکت استانی به چه معناست. شما با ثبت شرکت استانی، همان‌طور که خودتان هم حدس زده‌اید، می‌توانید در حوزه آن استان یا ایالت کار کنید و باید طبق قوانین همان استان به فعالیت خود ادامه دهید. با ثبت شرکت به‌صورت استانی، مراحل دشواری برای انتخاب اسم شرکت پیش ‌رویتان قرار ندارد، ولی ممکن است شرکت دیگری به همین نام در استان دیگری مشغول به فعالیت باشد.

اما از کجا بفهمیم ثبت شرکت از چه نوعی مناسب کسب‌وکار ما است؟ اگر کسب‌وکار کوچکی دارید، این مدل از ثبت شرکت در کانادا احتمالا برای شما مناسب‌تر است. به‌علاوه در ثبت شرکت فدرالی هم ممکن است، شرکت بین‌المللی شما برای فعالیت در برخی از استان‌ها نیاز به ثبت شرکت استانی نیز داشته باشد. شما با ثبت شرکت استانی هم هزینه کمتری را پرداخت می‌کنید، هم مالیات کمتری به شما تعلق خواهد گرفت ولی به‌هرحال از مزایای ثبت شرکت فدرالی هم بی‌بهره خواهید بود.

مراحل ثبت شرکت در کانادا

تا اینجا با بخشی از اصول ثبت شرکت در کانادا آشنا شده‌اید، ولی برای ثبت شرکتبه هر شیوه‌ای، چه مراحلی را باید طی کنید؟ این مراحل شاید اندکی سخت و پیچیده به‌نظر برسند، اما در این قسمت سعی می‌کنیم آن‌ها را به ساده‌ترین شکل ممکن توضیح دهیم، به‌علاوه در این راه می‌توانید از مشاوران ما هم کمک بگیرید، تا این مسیر پیچیده را برای شما ساده کنند.

اولین موردی که برای ثبت یک شرکت در این کشور باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، داشتن یک بیزینس پلن قدرتمند است، چراکه کانادایی‌ها به آن توجه ویژه‌ای می‌کنند. مراحل بعدی شامل انتخاب یک نام خوب برای شرکت، تعیین نوع مالکیت شرکت یعنی انفرادی، مشارکتی یا تعاونی است که اگر در این مورد هم سوال دارید، کارشناسان ما می‌توانند شما را راهنمایی کنند.

بعد از انجام مراحل بالا وقت آن است که محل مناسب برای شرکت خود را انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که ثبت شرکت به‌صورت فدرالی باشد یا استانی! تعیین قوانین شرکت، تکمیل فرم‌های مربوطه براساس نوع ثبت شرکت، پرداخت هزینه‌های مربوطه، اخذ مجوزهای لازم و افتتاح حساب برای شرکت، مراحل کلی است که باید آن‌ها را طی کنید ولی در نوع فدرالی یا استانی تفاوت‌هایی وجود دارد که باید آن‌ها را مد نظر قرار دهید.

هزینه‌های ثبت شرکت در کانادا

یکی از سوالات اصلی که برای افرادی که به‌‌دنبال راه‌اندازی کسب و کار خود هستند مطرح می‌شود، هزینه ثبت شرکت در کانادا است. آیا این هزینه بالا است؟ آیا می‌توان هزینه را به طور مشخص تعیین کرد؟ جواب سوال اول این است، که اساسا هزینه ثبت یک شرکت برای متقاضی بالا نیست و شما خیالتان می‌تواند بابت این موضوع راحت باشد، ولی تعیین دقیق هزینه آن به این راحتی میسر نیست. چراکه این هزینه براساس نوع ایالتی، که در آن قصد تاسیس شرکت را دارید متفاوت است. ولی بیایید ارزان‌ترین و گران‌ترین استان‌ها برای تاسیس شرکت را بررسی کنیم!

در میان ایالت‌های متفاوت، آلبرتا با هزینه‌ای حدود 500 دلار گران‌ترین ایالت و نوا اسکوشیا با هزینه کمتر از 300 دلار ارزان‌ترین ایالت‌ از نظر هزینه ثبت شرکتهستند.

شرایط لازم برای ثبت شرکت در کانادا

طبیعتا اگر قصد ثبت شرکت در این کشور را دارید، پس‌از فراهم‌آوردن شرایطی که در این‌جا به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، باید قوانین مربوط به هر ایالت را بررسی کنید:

  • داشتن سن 18 سال به بالا
  • عدم داشتن سابقه کیفری
  • یک بیزینس پلن قوی
  • داشتن سابقه مدیریتی حداقل 3 ساله
  • داشتن یک آدرس در کانادا
  • داشتن مدرک تحصیلی مرتبط

مدارک لازم برای ثبت شرکت در کانادا

در نهایت برای تکمیل این پازل باید بدانید برای ثبت شرکتچه مدارکی احتیاج دارید؟

  • ارائه مدارک شغلی که نشان‌دهنده سابقه مدیریتی در کشور مبدأ یا اثبات داشتن مالکیت شرکت است
  • ارائه مدارک تحصیلی مرتبط
  • مدارک هویتی شامل پاسپورت، شناسنامه، سند ازدواج (در صورت وجود)
  • گواهی عدم سوء‌پیشینه
  • ارائه بیزینس پلن دقیق
  • تنظیم اساسنامه شرکت و پرکردن فرم‌های مربوط به آن
  • تکمیل فرم‌های مربوط به آدرس فیزیکی شرکت، نوع شرکت و تایید نام شرکت
  • مدارک مالی

شرکت های مهاجرتی معتبر، تکمیل‌کننده پازل ثبت شرکت در کانادا

یک شرکت مهاجرتی معتبر یک دوست حرفه‌ای در کنار کسانی است که می‌خواهند از هر طریقی از جمله ثبت شرکت از فرصت‌های پربار کانادا استفاده کنند. کارشناسان مهاجرتی با ساده‌کردن مسیر مهاجرتی از طریق ثبت شرکت جای هیچ‌گونه نگرانی برای مسائل قانونی یا دیگر چالش‌ها را برای شما باقی نمی‌گذارند.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments