سلمان‌شهر، گنجینه‌ای از زیبایی: 7 جاذبه دیدنی که باید دید

اگر تا‌به‌حال به سلمان‌شهر نرفته‌اید، مطمئنا فرصت دیدن گنجینه‌ای از زیبایی‌ها را از خود دریغ کرده‌اید. سلمان‌شهر، در استان مازندران واقع شده است و در گذشته متل‌قو نام داشت. جاذبه‌های دیدنی این شهر به‌قدری متنوع است که می‌توانید چند روزی را در هتل سلمان ‌شهر بمانید تا از تک‌تک این مکان‌های منحصربه‌فرد دیدن کنید. در این مطلب، 7 مورد از جاذبه‌های توریستی این شهر را معرفی کرده‌ایم. خرید بلیط قطار، یکی از به‌صرفه‌ترین روش‌های سفر به شمال کشور است.

1- برج قو الماس خاورمیانه

پروژه برج قو الماس یا برج‌های عظیم‌زاده، دو برج 25 طبقه در حاشیه دریای خزر هستند که در‌واقع نماد سلمان‌شهر محسوب می‌شوند. برج‌های دوقلوی سلمان‌شهر با استفاده از متدهای مهندسی نوین طراحی شده‌اند و نمای بسیار خیره‌کننده آن‌ها هر گردشگری را محو خود می‌کند. این برج‌ها به پروژه الماس قو خاورمیانه شهرت دارند. مجموعه الماس قو خاورمیانه، بخش‌های مختلفی همچون مجتمع تجاری، مسکونی و ورزشی دارد. فروشگاه‌های مجتمع تجاری الماس قو، اغلب اجناس برند و اورجینال عرضه می‌کنند. متاسفانه این روزها، اجناس کیفیت پایین و چینی نیز در آن به‌چشم می‌خورد. در‌مجموع، فروشگاه‌های لوکس و فرش‌فروشی نیز در این مجتمع وجود دارد. نورپردازی برج‌های قو الماس در شب، منظره‌ای جذاب ایجاد می‌کند که بر زیبایی آن می‌افزاید.

2- تفریحات ساحل متل‌قو

سلمان شهر در کنار دریای خزر قرار دارد و بر‌همین‌اساس، ساحل دریای خزر، مهم‌ترین جاذبه آن محسوب می‌شود. در ساحل زیبای متل‌قو، پلاژهای زیبایی برای تفریح و خوش‌گذرانی گردشگران و مردم این شهر فراه شده‌اند. پلاژ متل‌قو، علاوه‌بر فضایی مناسب برای شنا و آب‌تنی با تفریحات دیگری همچون ورزش‌های والیبال و فوتبال، افرادی با سلیقه‌های متفاوت را به‌سمت خود می‌کشاند؛ علاوه‌براین، ساخت مجسمه‌های شنی در پلاژ متل‌قو، به تفریح موردعلاقه بسیاری توریست‌ها تبدیل شده است. جت‌اسکی و پاراسل، چتربازی، قایق‌رانی و موج‌سواری از دیگر تفریحات ساحل و پلاژ متل‌قو هستند. اگر‌چ این تفریحات هزینه‌بردار است،؛ اما با‌توجه‌به مناسب‌بودن قیمت بلیط قطار، در‌صورت انتخاب راه ریلی، بودجه بیشتری برای استفاده از تمامی این تفریحات ذخیره خواهید کرد.

3- روستای اسب چین

اگر‌چه وجب‌به‌وجب شمال زیبا و سرسبز را می‌توان به تکه‌ای از بهشت تشبیه کرد؛ اما روستاهای آن خاص و منحصربه‌فردتر هستند. روستای اسبچین در سلمان‌شهر یکی از مناطق بکر مازندران است که برای وصف زیبایی‌های آن باید صدها سطر نوشت. از نام روستای اسچین احتمالا حیوان اسب را تجسم کنید. اما در‌واقع وجه‌تسمیه این روستا به‌دلیل دیواره‌های سفیدرنگ کوه البرز است و در زبان تبری نیز اسبه به معنی سفید و چین هم معادلی برای دیوار به‌حساب می‌آید؛ به‌این‌ترتیب، روستای اسبچین بر‌اساس دیوارهای سفید نام‌گذاری شده است.

دیواره‌های سفیدرنگ کوه البرز، منظره‌ای بس خیره‌کننده و ناب ایجاد کرده‌اند؛ اما روستای اسبچین به خاطر طبیعت میخکوب‌کننده‌اش جذابیت بیشتری دارد. این روستا به‌حدی خوش‌منظره و دلپذیر است که با یک بار و دو بار از دیدن آن سیر نمی‌شوید.از جاذبه‌های روستای اسبچین سلمان‌شهر، می‌توانیم به رودخانه‌ای که در آن جریان دارد، اشاره کنیم. این رودخانه از چشمه گوشیر نشات می‌گیرد. در فصل‌هایی از سال، با افزایش آب رودخانه، قایق‌سواری به یکی از تفریحات مهیج این روستا تبدیل می‌شود.

4- جنگل تیله کنار

سرسبزی و طبیعت با نام شهرهای شمالی گره خورده است و جنگل‌ها به‌عنوان بخش اساسی طبیعت شمال، مهم‌ترین جاذبه این مناطق به‌شمار می‌روند. جنگل تیله‌کنار در سلمان‌شهر یکی از جذاب‌ترین جنگل‌های مازندران است. این جنگل فقط 3 کیلومتر با کلارآباد فاصله دارد و در نزدیکی دریا قرار گرفته است. تفریحات جنگل تیله‌کنار سلمان‌شهر فقط استفاده از طبیعت و تماشای درختان قدیمی و سربه‌فلک‌کشیده آن نیست. در بیرون این جنگل، چندین رستوران برای راحتی گردشگران راه‌اندازی شده است. فروشگاه‌های محلی واقع در این جنگل نیز بهترین مکان برای خرید سوغات سلمان‌شهر هستند. در داخل جنگل تیله‌کنار یک هتل چهار‌ستاره تأسیس شده است؛ بااین‌حال، بهتر است در یک هتل سلمان‌شهر اتاق یا سوئیت رزرو کنید تا دسترسی بهتری به سایر مکان‌های دیدنی این شهر داشته باشید.

5- غار دانیال از آثار باستانی سلمان شهر

در دل جنگل‌های سبز متل‌قو، غار آبی یا رودخانه‌ای وجود دارد که به‌دلیل قرارگیری در نزدیکی روستای دانیال به آن دانیال می‌گویند. غار دانیال، دومین غار آبی ایران محسوب می‌شود. این غار هم مانند بسیاری از جاذبه‌های ماسال گیلان، به‌تازگی کشف شده است و همین موضوع جذابیت این غار را بیشتر می‌کند؛ چرا‌که گردشگران کمتری پای‌شان به این مکان بکر و دست‌نخورده باز شده است.

طول غار دانیال متل‌قو یا همان سلمان‌شهر، 1500 و عرض آن 1.5 متر است. قسمت‌های درونی این غار را سنگ‌های آهکی تشکیل داده‌اند. غارگردی، کاری هیجان‌انگیز است. پا‌گذاشتن در محیطی ناشناخته و تاریک، بدون دیدن آسمان و مواجهه با پدیده‌هایی که فقط مختص به این فضا هستند، ماجراجویی خاطره‌انگیزی را برای‌تان رقم می‌زند. به‌محض ورود به غار دانیال، باید پاهای‌تان را در آب فرو کنید و با پیش‌روی بیشتر، گاهی باید تا شکم در آب فرو روید. پیش‌روی در این غار، پیچ‌وخم‌های فراوانی را پیش روی‌تان قرار می‌دهد و با دالان‌های کوچک و بزرگ و همچنین حوضچه‌ای باشکوه روبه‌رو خواهید شد.

6- قلعه مارکوه

در نزدیکی سلمان‌شهر، روی قله‌ای به نام مارکوه، قلعه‌ای تاریخی وجود دارد که به مارکوه شهرت یافته است. قلعه مارکوه یکی از مکان‌های دیدنی تاریخی سلمان‌شهر به‌شمار می‌رود. این سازه مانند هر قلعه دیگری برای حفاظت از برج و باروی شهر ساخته شده بود و با‌توجه‌به کشف ابزارهایی همچون نیزه و یراق اسب، گویا کاربرد نظامی هم داشته است. این قلعه در ارتفاع 500متری از سطح دریا قرار دارد. وقتی به مارکوه برسید چشم‌انداز پانارومایی از شهر مقابل چشمان‌تان قرار می‌گیرد؛ حتی می‌توانید آبی بیکران دریا در تلاقی آسمان و ابرهای سفید که تصویری رؤیایی ایجاد می‌کنند را ببینید.

7- بازارچه سنتی ترکمن

بازارها و مراکز خرید، پربازدیدترین مکان‌های دیدنی سلمان‌شهر هستند که در میان آن‌ها بازارچه سنتی ترکمن، همچون نگینی می‌درخشد. اقلام رنگارنگ همچون کفش‌های سنتی خوش‌رنگ و به‌ویژه قیمت مناسب کیف و کفش، گردشگران بسیاری را به‌سمت این بازار می‌کشاند. در بازارچه سنتی ترکمن، به‌جز سرویس بهداشتی، امکانات دیگری وجود ندارد و البته مردم فقط برای خرید سوغات متل‌قو به این بازار می‌روند. بازارچه سنتی ترکمن در جاده ساحلی متل‌قو و خیابان امام قرار واقع شده است.

خرید بلیط قطار و رزرو هتل در فلای تودی؛ برنامه‌ای دقیق برای سفری خاطره‌انگیز

آژانس گردشگری فلای تودی با راه‌اندازی سایت کاربرپسند و کاربردی خود، امکان رزرو هتل در تمامی شهرهای ایران از‌جمله رزرو هتل سلمان‌شهر را برای‌تان فراهم کرده است. در این سایت، می‌توانید قیمت بلیط قطار را استعلام بگیرید و برنامه‌ریزی مناسبی برای سفرتان داشته باشید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments