بهترین مقاصد ایران برای کمپینگ

دماوند

به جز خود قله که هدف اصلی کوهنوردان مجرب است، دشت و سرسبزی اطراف دماوند یکی از بهترین نقاط ایران برای کمپینگ است. به خصوص برای کسانی که در تهران یا شهرهای اطراف زندگی می کنند، دماوند انتخاب کمتری دارد. چه چیزی بهتر از چند کیلومتر رانندگی و کمپینگ در دشت یا کنار آبشاری که منظره آن نمادی از طبیعت ایران یا بزرگترین آتشفشان خاورمیانه است؟

دماوند
کار زمانی جذابتر می شود که بدانیم با ساخت کمپ زمستانی دماوند، این امکان برای همه وجود دارد که حتی در سردترین روزهای زمستان نیز تجربه یک کمپ درجه یک حرفه ای را به خاطرات زندگی خود اضافه کنند. معمولا برای کمپینگ در دماوند دو انتخاب دارید، اگر مناظر سبزی دشت را دوست دارید به سمت غرب کوه حرکت کنید و در پارک ملی لار کمپ بزنید و اگر روحیه شما بیشتر با آبشارها و غارها همخوانی دارد به آبشار زنگلک و رود بروید. غار افشان. به دنبال مکان مناسب باشید.

سایر نقاط دماوند برای کمپینگ: چشمه دیو آسیاب، دامنه کوه دماوند، آبشار تنگ لار، دشت مشا، چشمه سیاه سنگ، چشمه علا، چشمه تیزاب، دریاچه تار، دریاچه هوور، روستای خسروان، غار بورنیک و آبشار گروبار.

جنگل دالخانی رامسر 

سه استان حاشیه دریای خزر بسیار زیبا هستند و در جاده اصلی که به موازات ساحل امتداد دارد، هر دوشاخه به بهشت ​​کوچکی ختم می شود. بنابراین انتخاب یک کمپینگ مناسب کار آسانی نیست. اما به هر حال با در نظر گرفتن امکانات، زیبایی، آسایش، نزدیکی به جاده اصلی و ارتباط با سایر جاذبه ها، جنگل دالخانی رامسر را به عنوان برترین مکان های کمپینگ ایران معرفی می کنیم.

جنگل دالخانی
اگر از رامسر به سمت تنکابن بروید و پس از هفت کیلومتر به راست بپیچید، در کمتر از نیم ساعت به جنگلی منحصر به فرد در ایران خواهید رسید. دلیل این امر طهارت شدید در باکره بودن است. هوای خنک، وجود مه، امکان کوهنوردی و طبیعت گردی، مناظر بی نظیر، کلبه های چوبی، روستاهای مجاور، سد مجران و رامسر و تنکابن، این جنگل را به میزبانی عالی برای کمپینگ تبدیل کرده است.

ساحل درک چابهار

برای دیدن نخل کنار ساحل نیازی به سینما رفتن نیست، سفر به ساحل درک چابهار این فرصت را به ما می دهد.
برای این منظور باید دویست کیلومتری غرب چابهار یا یکصد و بیست کیلومتری کنارک برویم و منظره غروب خورشید در کنار آتش و تصویر طلوع خورشید در افق دریا را از پنجره چادر خود دنبال کنیم. اگر در فصل گردشگری به این ساحل بروید، علاوه بر شنا، امکان قایق سواری و موج سواری نیز وجود دارد.

ساحل درک

همانطور که گفته شد ساحل درک چابهار تنها جایی در ایران است که طعم کمپ کویری و ساحل را به طور همزمان ارائه می دهد و به همین دلیل در لیست قرار گرفته است.

روستای فیلبند

اگر در خواب دیده اید که روی ابرهای سفید و نرم راه می روید و ابرهای زیر پای خود را می بینید، حتما باید به فیلبند سر بزنید. فیلبند که حدود 2300 متر از سطح دریا ارتفاع دارد، درست بالای ابرها قرار دارد و می توانید با کمپینگ در آنجا رویای کودکی خود را محقق کنید. فیلند یکی از بهترین مکان‌های کمپینگ است. این شهر تا آمل حدود 1 ساعت و نیم و با تهران حدود 4 ساعت فاصله دارد. به شما توصیه می کنیم در صورت امکان سفر به فیلبند در تابستان را فراموش نکنید تا شما نیز اقیانوس ابرهای روستای فیلبند را تماشا کنید و از طبیعت گردی در یکی از زیباترین روستاهای ایران لذت ببرید.

دریاچه سبلان

درست در اوج تابستان که هوای بسیاری از شهرهای ایران بیش از حد گرم می شود، می توانید با سفر به دریاچه سبلان و کمپینگ در این منطقه از هوای خنک و مطبوع این منطقه بهره ببرید. البته باید بگوییم که برای رسیدن به این دریاچه زیبا در هوای خوب باید از یک کوه 4000 متری بالا رفت که صعود از آن حدود 5 ساعت و فرود آن 3 تا 4 ساعت زمان می برد. اما در این جاده به ظاهر طولانی، مناظری را خواهید دید که مطمئناً تک تک آنها شما را شگفت زده خواهند کرد. لازم به ذکر است که آب دریاچه سبلان در فصل زمستان به طور کامل یخ می زند، در فصل بهار شروع به آب شدن می کند و در فصل تابستان رنگ سبز بسیار زیبایی به خود می گیرد.

دره گنج

دره خزینه که در استان لرستان قرار دارد شباهت زیادی به گرند کنیون آریزونا دارد و حتی برخی فکر می کنند این دو دوقلو هستند! نکته ای که در مورد دره خزینه باید بدانید این است که این منطقه در فصل پاییز و زمستان سرد می شود پس بهتر است در تابستان برای کمپینگ به این منطقه از ایران سفر کنید. نکته دیگر اینکه صخره های دره خزینه به دلیل فرسایش، اشکال جالب زیادی پیدا کرده اند که بدون شک شما را مجذوب خود می کند و مطمئناً مجذوب عکاسی در این منطقه خواهید شد. پس در سفر به دره حزینه و کمپینگ در آنجا حتما دوربین خود را همراه داشته باشید و هرگز بدون دوربین به این منطقه نروید.

چه لوازمی برای کمپینگ لازم است؟

کمپینگ و شبمانی در طبیعت لوازم بیشتری از سفر های یکروزه کوهنوردی و طبیعت گردی لازم دارد و به همراه داشتن این وسایل حیاطی است.  طبیعتا اولین لازمه شب مانی در طبیعت یک چادر کوهنودی مخصوص است که به آسانی قابل حمل بوده و مقاومت زیادی در برابر طوفان داشته باشد. به علاوه ضد آب بودن و قابل تنفس بودن همزمان نیز از ویژگی های یک چادر طبیعت گردی مناسب است.

در میان مدل های مختلف چادر های کمپینگ، مدل های برند کله گاوی پر فروش ترین و محبوب ترین مدل های بازار هستند که به دلیل کارایی بی نظیر در کنار قیمت مناسب، طرفداران زیادی در ایران پیدا کرده اند.

به علاوه برای بیشتر این مکان ها یک کیسه خواب هم نیاز دارید تا از سرمای بی امان شب محفوظ بمانید. که البته برند کله گاوی در این زمینه نیز گل کاشته است و محصولاتی ارزنده وارد بازار کرده است.

در سفر های چندروزه معمولا ظروف بیشتر، پوشاک اضافه، سرشعله و کپسول قوی تر و همچنین کوله پشتی های بزرگ تر جهت حمل و نقل این وسایل نیاز دارید. که به دلیل آنکه این وسایل مخصوص کمپینگ نیست اند، بلکه جزو لوازم کوهنوردی یکروزه نیز هستند صرفا به آن ها اشاره کردیم .

از کجا تهیه کنیم؟

جهت مشاهده قیمت و خرید محصولات اشاره شده، می توانید از طریق لینک های زیر اقدام کنید:

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments