سفر و بوم گردی در قزوین چگونه است؟

سفر و بوم گردی در قزوین تجربه ای متفاوت و به یاد ماندنی است. قزوین با طبیعت زیبای خود و مردمان مهمان نواز خود، مقصدی عالی برای شماست.در ادامه به معرفی این شهر زیبا میپردازیم.

معرفی استان قزوین

استان قزوین یکی از استان های کشور عزیزمان ایران است  که در شمال غربی کشور قرار دارد.این استان با مساحتی در حدود ۱۵۸۲۰ تنها یک درصد از مساحت کشور را در بر میگیرد.مساحت این استان حدود ۱۵٬۸۲۰ کیلومتر مربع است و با استان‌های مازندران، گیلان، همدان، زنجان، مرکزی و البرز همسایه‌است. جمعیت قزوین با توجه به سرشماری های سال ۱۳۹۵ ۱/۳ میلیون نفر است که حدود ۶۰۰ هزار نفر در خود قزوین ساکن هستند.

استان قزوین یک استان تاریخی به حساب می آید.این استان از لحاظ تاریخی از مهم ترین استان ها است.این استان ۱۱ درصد از آثار باستانی و تاریخی ملی را در خود جای داده است.از این رو رتبه یکم را در ایران به نام خود ثبت کرده است.همانطور که در بالاتر هم به آن اشاره کردیم بوم گردی در قزوین به دلیل داشتن پیشینه تاریخی بسیار زیاد قزوین جذاب و لذت بخش است. با هم در ادامه با چند تا از مکان های تاریخی آن آشنا میشویم:

کلیسای کانتور

کلیسای کانتور هنگام اشغال ایران در جنگ جهانی دوم، توسط روس‌ها ساخته شد. ورودی کلیسا در ضلع غربی آن قرار دارد و شامل فضای ورودی با سقف شیب‌دار و درب ورودی می‌شود. در حیاط کلیسا دو سنگ قبر جای گرفته‌اند. یکی از آن‌ها به یک خلبان روس و دیگری به مهندسی روس تعلق دارند که در ایران جان خود را از دست دادند. یکی از دو اتاق واقع در در کلیسای کانتور، برای تعویض لباس کشیش استفاده می‌شد. صلیب نصب شده زیر گنبد کلیسا با خطی مورب روی آن، نمادی از مسیحیان ارتدوکس است.

کلیسای کانتور یکی از جاذبه های تاریخی استان قزوین به حساب می آید که طرفداران بسیار زیادی هم دارد اگر به استان قزوین سفر میکنید حتما از آن دیدن کنید.

بازار قزوین

یکی دیگر از جاذبه های تاریخی این استان بازار قزوین است. این بازار در سال ۱۲۹۱ هجری قمری به دستور شاه طهماسب اول صفوی ساخته شد. این بازار در ابتدا از چهار راسته اصلی تشکیل شده بود که به مرور زمان گسترش یافت و به یک بازار بزرگ و پیچیده تبدیل شد.

این بازار تا آغاز جنگ جهانی اول بسیار شهرتمند بود. دلیل این همه شهرت و معروفیت این بازار به به خاطر تجارت های بین المللی بود که در آن دوران صورت میگرفت.همین واردات و صادرات سبب شده بود که این بازار به عنوان یک قطب اقتصادی در منطقه تبدیل شود.به عبارت دیگر بازار قزوین در مسیر جاده تهران به روسیه و اروپا قرار داشت و از این رو اهمیت زیادی پیدا کرده بود.

این بازار زیبا تغییرات بسیار زیادی را شاهد بود و پس از چندین دهه سر انجام در سال ۱۳۵۶ در پنجمین روز از ماه دی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

کاخ چهلستون

کاخ چهل ستون دارای چهار ایوان و دو طبقه است. ایوان اصلی این کاخ با ۲۸ ستون مرمری تزئین شده است. این کاخ دارای تزئینات بسیار زیبا و چشم نوازی است. معماری کاخ چهل ستون به سبک معماری صفوی است. این کاخ دارای چهار ایوان و دو طبقه است. ایوان اصلی این کاخ با ۲۸ ستون مرمری تزئین شده است.

کاخ چهل ستون در سال ۱۳۱۰ هجری شمسی به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. کاخ چهل ستون در حال حاضر یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر قزوین است. این کاخ سالانه میزبان گردشگران داخلی و خارجی زیادی است.

خاب تا به اینجای مطلب چند تا از بهترین جاذبه های تاریخی استان قزوین را به شما معرفی نمودیم.اگر علاقه مند به بوم گرذی و سفر روستایی هستید پس باید به روستای الموت سفر کنید.با ما همراه باشید تا به معرفی این نگین زیبای استان قزوین بپردازیم.

معرفی روستای زیبای الموت

روستای الموت در بخش رودبار الموت شهرستان قزوین واقع شده است. این روستا در شمال شرقی شهر قزوین و در دامنه‌های کوه‌های البرز قرار دارد. الموت از روستاهای تاریخی ایران است که قدمت آن به دوره ساسانیان می‌رسد. این روستا در گذشته مرکز حکومت اسماعیلیان بود و به همین دلیل به «قلعه الموت» نیز معروف است.اگر قصد دارید به روستای الموت سفر کنید، حتماً از این جاذبه های گردشگری دیدن کنید. روستای الموت تجربه ای فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

روستای الولک یکی از جاهای دیدنی الموت است که به دلیل نزدیکی آن به شهر قزوین گردشگران زیادی را به خود جذب می‌‌کند. این روستا با شهر قزوین تقریبا ۱۰ دقیقه فاصله دارد و در خود مناطق دیدنی همچون مقبره سلطان ویس (سلطان قیس)، قلعه الولک، حمام قدیمی الولک و چشمه آب معدنی الولک را دارد. در واقع چیزی که این روستا را خاص کرده تا ما آن را به شما معرفی کنیم اقامتگاه بومگردی آن است. با ما همراه باشید تا با این اقامتگاه بوم گردی بیشتر آشنا شویم.

اقامتگاه بوم گردی اله بوم

اقامتگاه بومگردی اله بوم در روستای الولک قرار دارد. این اقامتگاه دارای چهار اتاق است که بعضی از اتاق‌های این مجموعه دارای تخت و برخی از آن‌ها فاقد تخت است. همچنین برای نفرات اضافه در هر اتاق، سرویس کف خواب هم فراهم شده‌است. دو اتاق از اتاق‌های اقامتگاه بومگردی اله بوم فاقد سرویس بهداشتی اختصاصی در داخل اتاق هستند و سرویس بهداشتی مشترک و مخصوص این دو اتاق در بیرون قراردارد. در اتاق‌های دیگر این اقامتگاه سرویس بهداشتی اختصاصی، شامل حمام و توالت فرنگی است. سیستم گرمایش اتاق‌های اقامتگاه اله بوم شوفاژ است. یکی از محبوب‌‌ترین اتاق‌های این اقامتگاه اتاق قتره است. این اقامتگاه دارای غذاهای محلی خوشمزه است که برای دیدن آن‌ها می‌توانید به منو اله بوم مراجعه کنید.

امکانات و خدمات ارائه شده

رستوران، چایخانه، راهنمای گردشکر، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، اینترنت رایگان، فضای پارک خودرو جلوی درب اقامتگاه و مجهز به دوربین و یخچال در هر اتاق از جمله امکانات و خدماتی است که اقامتگاه بوم گردی اله بوم برای مهمانان تدارک دیده است. مهمانان در صورت تمایل می توانند انواع غذاهای رستورانی و سنتی مانند قیمه نثار، ورقه بادمجان، دو گرم، کپه قل، جوجه کباب، دیزی، شیش انداز و رشته پلو را با هماهنگی قبلی سفارش داده و طعم لذیذ این غذاهای سنتی را بچشند و لذت ببرند. علاوه بر این امکانات، اقامتگاه بوم گردی اله بوم در قسمت زیرزمین خود دارای اتاق سینما (زاغه) و اتاق بازی با انواع بازی های فکری و تخته ای می باشد. این اتاق ها به صورت سانسی در اختیار مهمانان قرار می گیرد.

پل های ارتباطی اله بوم

آدرس سایت:  alleboom.ir

شماره تماس:  ۰۹۱۰۸۳۹۳۹۰۲   و   ۰۲۸۳۳۴۴۷۵۳۰

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments