معرفی جاهای دیدنی محمودآباد، مقصدی جذاب در شمال ایران

محمودآباد شهری ساحلی در مجاورت دریای مازندران بوده که طبیعت بکر و زیبای بهاری آن بهترین مقصد برای خرید بلیط قطار و سفر به این شهر است. تماشای زیبایی‌های مسحورکننده طبیعت در کنار اسکان در بهترین هتل محمودآباد یک تجربه عالی و بی‌نظیر از سفر به این شهر در ذهن شما تداعی خواهد کرد. در ادامه، قصد داریم که دیدنی‌ترین مکان‌های تفریحی این شهر را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

جنگل و دریاچه اهلم

جنگل اهلم یکی از تماشایی‌ترین جنگل‌های مازندران با چشم‌اندازی فوق‌العاده در روستای اهلم (روستایی در فاصله ۱۱کیلومتری محمودآباد) است که با طبیعت بکر و دل‌نواز خود یک مقصد بسیار عالی برای گشت‌وگذار مسافران محسوب می‌شود. آن‌چه که این جنگل را به یک جاذبه توریستی پرطرفدار تبدیل کرده؛ درواقع تنوع گیاهی بسیار بالا و خاص این منطقه همچون وجود درختان ممرز، بلوط، زبان‌گنجشک، انجیلی، توسکا، افرا، شیردار، گردو، نارون، راش، ولیک، کرات، لرگ، ازار، آل و پوشش‌های گیاهی مختلف مانند تلی، تمشک، پلم، گزنا، چماز، سرخاب، اوجی، واش و شالدم است که همگی این‌ها یک تنوع زیستی بسیار زیبا و دیدنی را به‌وجود آورده‌اند.

دریاچه اهلم یکی‌ دیگر از جاذبه‌های طبیعی محمودآباد است که در مجاورت جنگل‌های سرسبز این منطقه واقع شده و یکی از مهم‌ترین و زیباترین مکان‌های تفریحی را به‌وجود آورده است. اگر تصمیم به بررسی قیمت بلیط قطار محمودآباد و رزرو نهایی آن را دارید، حتما از این جاذبه سرسبز و دیدنی بازدید کنید.

تالاب سرخرود

در لیست زیباترین جاذبه‌های گردشگری محمودآباد، منطقه‌ای وجود دارد که آن را با نام تالاب بین‌المللی سرخرود می‌شناسند. این تالاب که در منطقه وزرا محله قرار دارد، از یک سمت به محمودآباد و از سوی دیگر به شهر فریدون‌کنار می‌رسد. اگر از سمت محمودآباد برای تماشای این تالاب می‌روید، آن را در ۲۰کیلومتری این شهر پیدا خواهید کرد. قایق‌سواری، جت اسکی، اسب‌سواری کنار ساحل و بازی‌های آبی، ازجمله امکانات و خدمات ارائه‌شده در این تالاب هستند که خاطره‌ای هیجان‌انگیز از بازدید این منطقه در ذهن شما به‌ یادگار می‌گذارند.

پارک جنگلی تشبندان

پارک جنگلی تشبندان یکی‌ دیگر از مکان‌های دیدنی شهرستان محمودآباد در استان مازندران است که در روستایی به همین نام در سمت شرق جاده آمل به محمودآباد قرار دارد. بازدید از این پارک با انبوهی از درختان بلند و سرسبز و چشم‌اندازی زیبا و هیجان‌انگیز، به تمام گردشگرانی پیشنهاد می‌شود که به گشت‌وگذار در طبیعت علاقه دارند. باتوجه‌به ‌این‌که بهترین زمان بازدید از این پارک در بهار و تابستان است؛ بنابراین، توصیه می‌شود که خرید بلیط قطار محمودآباد و سفر به این شهر را به‌عنوان مقصد نوروزی خود در نظر بگیرید. پارک جنگلی بونده، اهلم و نور از دیگر جاذبه‌های طبیعی شهرستان محمودآباد هستند که در نزدیکی این جنگل واقع شده‌اند.

روستای کلوده

اگر که تمایل به رزرو آنلاین هتل محمودآباد دارید، حتما به این نکته توجه داشته باشید که جاذبه‌های دیدنی این شهر کم نیست و برای بازدید از آن‌ها باید حداقل یک‌ هفته‌ در این شهر اقامت داشته باشید. یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های تفریحی محمودآباد که بازدید از آن را باید حتما در لیست برنامه‌های سفر خود قرار دهید، روستای گردشگری کلوده است که در حدفاصل بین دو شهر آمل و محمودآباد واقع شده است. مهم‌ترین جاذبه گردشگری این روستا، فاصله ۱۰کیلومتری آن از ساحل دریای خزر است که گردشگران زیادی را به این منطقه سوق می‌دهد.

ساحل و آب‌بندان سرخرود

مگر می‌شود که به فکر خرید و استعلام قیمت بلیط قطار محمودآباد بود و به بازدید از ساحل زیبای سرخرود فکر نکرد؟ این ساحل که یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری محمودآباد و شمال کشور است در شهر زیبای سرخرود با مساحتی بیش از ۵ کیلومتر قرار دارد.آب‌بندان سرخرود، دیگر جاذبه تفریحی این منطقه است که بازدید از آن را نباید از دست بدهید. در کنار این آب‌بندان نیز پارک جنگلی بسیار بزرگ و زیبایی قرار دارد که محلی بی‌نظیر برای تفریحی یک‌روزه و خاطره‌انگیز محسوب می‌شود.

حمام خزینه‌ای محمودآباد

اگر تابه‌حال تصور می‌کردید که جاذبه‌های گردشگری محمودآباد تنها جنگل و دریا است؛ باید بدانید این شهر بناهای تاریخی متعددی نیز دارد که یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین آن‌ها حمام خزینه‌ای است. این حمام که قدمت آن به دوره قاجار می‌رسد، در جاده روستای آزادمون در دو‌کیلومتری محمودآباد در دِه و منطقه‌ای به نام شومیا واقع شده است. بازدید از این بنای تاریخی و نقش‌و‌نگارهای دیوارهای آن، به تمام کسانی پیشنهاد می‌شود که به تاریخ علاقه زیادی دارند.

تپه‌های سرخرود

تپه‌های باستانی سرخرود یکی‌ دیگر از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی محمودآباد هستند که آن‌ها را متعلق به دوره ساسانیان می‌دانند؛ دلیل این امر، وجود نوشته‌هایی در قلعه‌های آن منطقه بوده که به خط آن زمان نگارش شده است. در کتب تاریخی آمده است که اشکانیان نیز از این تپه‌ها برای اهداف نظامی استفاده می‌کردند؛ به‌بیان‌دیگر، این تپه‌ها قلعه‌هایی طبیعی برای مرزبانی بوده‌اند. جالب است بدانید که نشانه‌هایی از وجود سربازان قاجار نیز در این منطقه به چشم می‌خورد؛ به‌همین‌دلیل، بازدید از این تپه‌ها برای آشنایی هرچه بیشتر با تاریخ و دوران حکومت پادشاهان، خالی از لطف نخواهد بود.

در پایان نیز لازم است اشاره کنیم که وسعت تپه‌های باستانی سرخرود حدود 3 هزار مترمربع است که با دریای خزر کمتر از 4 کیلومتر فاصله دارند. فراموش نکنید که ساحل و آب‌بندان این منطقه از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی مازندران محسوب می‌شوند؛ بنابراین، در سفر به سرخرود از همه مکان‌های گردشگری این شهر دیدن کنید.

راهنمای خرید بلیط قطار و رزرو هتل محمودآباد

حال که با تعدادی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های توریستی شهر محمودآباد آشنا شده‌اید، وقت آن رسیده که بلیط سفر و هتل خود را رزرو کنید. فلای تودی که یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین سایت‌ فروش بلیط قطار و هواپیما با مناسب‌ترین قیمت‌ها در کشور است، در سایت خود خدماتی را فراهم آورده است که بااستفاده از آن‌ها می‌توانید بهترین هتل محمودآباد را برای خود رزرو کنید. به‌جهت انتخاب و رزرو آنلاین اقامتگاه در این شهر، تنها کافیست که تعداد مسافران و تاریخ ورود و خروج از هتل را در قسمت‌های مربوطه سایت مشخص کنید؛ پس از چندثانیه، بهترین هتل ‌های این شهر به شما پیشنهاد خواهد شد که باتوجه‌به جزئیات هر اتاق و قیمت رزرو آن‌ها می‌توانید مناسب‌ترین اقامتگاه را رزرو کنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments