بهترین و ارزان ترین مقاصد برای سفرهای نوروزی در ایران

عید نوروز بهترین فرصت برای فراغت از زندگی روزمره و استرس های کاری می باشد. در این ایام می توان همراه با خانواده و دوستان به سفرهای دور و نزدیک رفت و خاطره های خوشی را در ذهن ها ماندگار کرد. برخی از افراد تمایل دارند این ایام را در کشور ایران به سفر بپردازند و به دنبال بهترین و ارزان ترین مقاصد داخلی می گردند. البته لازم به ذکر است که سفرهای داخلی نیازی به داشتن خودروی شخصی ندارد. زیرا بسیاری از گردشگران بعد از رسیدن به مقصد اقدام به اجاره ماشین می کنند و این اعتقاد را دارند که هزینه نهایی سفر برای آن ها کاهش پیدا می کند و ریسک های مربوط به استفاده از خودروی شخصی کاهش پیدا می کند.

لذت ایران گردی !

هنگامی که از سفر کردن صحبت می کنیم بسیاری از افراد تصور می کنند که برای سفرهای داخلی باید حتما خودروی شخصی داشته باشند. خوشبختانه از زمانی که آژانس های کرایه اتومبیل از جمله صداقت رنت تاسیس شده اند این دغدغه به قدر زیادی کاهش یافته و اغلب افراد تمایل به اجاره خودرو پیدا کرده اند. اجاره خودرو مزایای بیشتری نسبت به استفاده از خودروی شخصی دارد و هزینه های مربوط به استهلاک آن را تا حد زیادی کاهش می دهد. البته خودروهای اجاره ای به دو صورت با راننده و بدون راننده ارائه می شوند که انتخاب هر کدام از آن ها از ویژگی های خاصی برخوردار است.

امکان اجاره خودرو در تمام شهرهای ایران علی الخصوص شهرهای توریستی وجود دارد. به طور مثال هنگامی که شما برای زیارت مرقد مطهر امام رضا (ع) به شهر مشهد سفر می کنید آژانس های متعددی در زمینه اجاره خودرو فعال هستند که شما می توانید با ارائه مدارک و هزینه های مربوطه، بهترین خودرو را رنت کنید. اجاره خودرو در مشهد کمک می کند تا راحت تر به مناطق دیدنی و زیارتی این شهر سفر کنید و از رانندگی با خودروی موردعلاقه خود لذت ببرید. در ادامه شما را با بهترین و ارزان ترین مقاصد گردشگری ایران آشنا خواهیم کرد.

یزد

به جرات می توان گفت یزد یکی از متفاوت ترین شهرهای ایران است. اگر در کلان شهرهایی زندگی می کنید که به اندازه کافی مراکز خرید لوکس، آزاد راه ها و … در آن ها وجود دارد و چشمان شما از دیدن ساختمان های لاکچری سیر شده وقت آن رسیده به شهری همچون یزد سفر کنید که منظره ای متفاوت را در مقابل دیدگان شما قرار دهد. سفر به این شهر کویری از طریق اتوبوس، هواپیما و قطار امکان پذیر است و این میزان از تنوع وسایل نقلیه موجب شده که بهترین و مقرون ترین شیوه را انتخاب کنید و در صورتی که خودروی شخصی در اختیار ندارید بعد از رسیدن به مقصد آن را اجاره کنید.

یزد جزو آن دسته از شهرهای ایران است که سفر به آن ارزان تمام می شود. زیرا بسیاری از هتل های آن جزو خانه های قدیمی و بازسازی شده می باشند و اغلب هتل های آن سنتی هستند. قطعا این موضوع تجربه متفاوتی برای شما خواهد بود. ناگفته نماند برای افرادی که لوکس پسند هستند نیز هتل های لوکس از جمله پارسیان صفائیه، پارسیان آزادی، فیروزه، داد و … نیز وجود دارد که قطعا هزینه اقامت در آن ها گران تر از هتل های سنتی است. همچنین از دیدنی ترین مناطق شهر یزد می توان به میدان امیرچخماق، خانه لاری ها، آتشکده بهرام و … اشاره کرد.

کیش

بسیاری از افراد تصور می کنند که سفر به جزیره زیبای کیش، جزو سفرهای گران قیمت محسوب می شود. اما واقعیت این است که با استفاده از راهکارهای مختلف می توان هزینه سفر به این جزیره زیبای ایران را کاهش داد. به طور مثال نیازی نیست که به مکان های بسیار لوکس این جزیره بروید و یا برای صرف غذا به رستوران های گران قیمت آن مراجعه کنید. بلکه رفتن به سواحل خلیج فارس، دیدن طلوع و غروب خورشید، شنیدن صدای امواج دریا و … همگی تجربه های نابی هستند که نمی توان آن ها را در شهرهای شلوغ و آلوده بدست آورد.

قطعا تهیه بلیط هواپیما در تعطیلات عید گران تر است. اما می توانید بعد از رسیدن به مقصد، به جای استفاده مداوم از تاکسی ها و سرویس حمل و نقل عمومی، اقدام به اجاره ماشین کنید. گردشگرانی که خودرو رنت می کنند در بسیاری از هزینه های خود صرفه جویی خواهند کرد و لذت رانندگی با خودروی مورد علاقه خود را نیز می چشند. از مناطق دیدنی کیش می توان به کشتی یونانی، شهر حریره، شهر زیر زمینی، قلعه جنی و … اشاره کرد.

رشت

کمتر کسی وجود دارد که اهل ایران باشد اما در تعطیلات نوروزی به شمال ایران سفر نکرده باشد. رشت مرکز استان گیلان یکی از بهترین نقاط توریستی ایران است که امکان سفر به آن با هواپیما، قطار، اتوبوس و … وجود دارد. همچنین کسانی که خودروی شخصی ندارند می توانند بعد از رسیدن به مقصد، اجاره خودرو را انتخاب کنند.

در شهر زیبای رشت هتل های متنوعی وجود دارد که از نظر تعداد ستاره، هزینه و … متفاوت هستند. البته این روزها بومگردی رواج زیادی پیدا کرده و کم کم بازار هتل ها را کساد کرده است ! اقامت در بومگردی به شدت هزینه های شما را کاهش می دهد. همچنین اگر بتوانید خودروی مورد نظر را در مدت طولانی اجاره کنید مبلغ اجاره آن کاهش پیدا می کند و بدین صورت گام های بزرگی برای کاهش هزینه های سفر خود برداشته اید.

بدون شک یکی از بهترین مکان های دیدنی شهر رشت، بازار آن است. هنگامی که وارد این بازار پر از رنگ و بو می شوید با انواع ماهی های تازه، زیتون های خوش رنگ و لعاب، سبزی های خوش عطر محلی و … مواجه می شوید که به شما وعده یک غذای اصیل و محلی را می دهند. اگر بخواهیم به سایر مکان های دیدنی این شهر زیبا اشاره کنیم باید از مسجد صفی، عمارت کلاه فرنگی، پارک جنگلی سراوان و … نام ببریم و شما را به بازدید از آن ها دعوت کنیم.

اجاره خودرو سفر لذت بیشتری نسبت به سرویس حمل و نقل عمومی دارد. زیرا می توانید با پرداخت هزینه ای نه چندان زیاد از رانندگی با خودروی مورد علاقه خود لذت ببرید و به راحتی از مکان های جذاب دیدن کنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments