سریعترین راه برای مهاجرت ایرانیان

واژه مهاجرت به تنهایی احساسات مختلفی را در افراد القا می‌کند. در این بین پیدا کردن بهترین روش هجرت برای افرادی که به اقامت در مقصد جدیدی فکر می‌کنند، با چالش‌های بسیاری همراه است. روش‌های مختلفی برای اخذ اقامت در کشورهای مختلف دنیا تعریف شده است و هر کشور نیز قانون خاص خود را در اخذ ویزا و پاسپورت به اتباع خارجی وضع کرده است. در انتخاب بهترین و سریع‌ترین روش اقامتی برای ایرانیان فاکتورهای مختلفی مورد توجه قرار می‌گیرد.

طی کردن مراحل اخذ ویزا و اقامت در هر روش به یک زمان مشخصی نیاز دارد؛ اما به‌هرحال انتخاب یک روش درست به شما کمک می‌کند که در مسیر گرفتن اقامت موقت یا دائم با چالش‌های کمتری روبه‌رو شوید و با اطمینان بیشتری در مسیر خود قدم بردارید. با ما همراه باشید تا به بررسی سریع‌ترین راه برای مهاجرت بپردازیم.

روش‌های مهاجرت ایرانیان

اگر بخواهیم روش خاصی را به‌عنوان سریع‌ترین روش برای اقامت ایرانیان معرفی کنیم، چندان عاقلانه به نظر نمی‌رسد. باتوجه‌به این‌که شرایط متقاضیان مهاجرت و اهداف آن‌ها در این مسیر متفاوت است، نمی‌توان روش اقامتی خاصی را به‌عنوان بهترین یا سریع‌ترین روش معرفی کرد. برای این‌که بتوانید به انتخاب درستی در روش هجرت برسید و پروسه اقامتی خود را با سرعت بیشتری پشت سر بگذارید، باید ابتدا شرایط و وضعیت خود در کشور مبدأ و اهدافتان بعد از ورود به کشور مقصد را مورد بررسی قرار دهید.

از روش‌های اقامتی می‌توان به اخذ اقامت دائم یا موقت از طریق سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی استارتاپ و بیزینس، تحصیل، ازدواج، کار و .. اشاره کرد. برای هریک از این روش‌ها در مسیر اخذ ویزا قوانین و ضوابط خاصی تعریف شده است. به‌عنوان مثال: برای سرمایه‌گذاری در کشور مقصد باید حداقل سرمایه مطابق با قوانین آن کشور را در اختیار داشته باشید یا برای راه‌اندازی بیزینس جدید باید ایده استارتاپی شما توسط دولت کشور مقصد تایید شود.

چگونه بهترین روش مهاجرت را انتخاب کنیم؟

در انتخاب بهترین و سریع‌ترین روش اقامتی باید به فاکتورهای مختلفی توجه کنید. در قدم اول باید شرایط خود را ارزیابی کرده و براساس آن روش اقامتی و کشور مقصد را انتخاب کنید.

ارزیابی شرایط متقاضی

برای هریک از روش‌های اقامتی شروط خاصی تعریف شده است؛ به‌همین خاطر لازم است که با قوانین مربوط به هر روش آشنا باشید. در ادامه به‌صورت مختصر و با ذکر یک مثال به این موضوع می‌پردازیم.

  • اگر هدف شما از هجرت تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیاست، باید کشورهایی را مورد بررسی قرار دهید که آمار پذیرش دانشجویان خارجی در آن‌ها بالاست. برای این منظور کشورهایی مانند: ترکیه، روسیه، اتریش و .. مقاصد مناسبی هستند.
  • برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری باید کشورهایی را انتخاب کنید که از پتانسیل رشد بالایی برخوردار هستند و بسترهای گسترده‌ای برای سرمایه‌گذاری‌های پرسود دارند. از این کشورها می‌توان ترکیه و قبرس شمالی را نام برد.
  • درصورتی‌که قصد دارید در کشور مقصد یک استارت‌آپ راه‌اندازی کنید، باید ایده شما برای کشور مورد نظر مزایای زیادی داشته باشد. هرچه ایده خلاقانه‌تری داشته باشید، گرفتن ویزا برای شما آسان‌تر می‌شود.
  • برای مهاجرت از طریق ازدواج باید حتما با یک شخص بومی کشور مقصد ازدواج کرده و به زبان آن کشور نیز تسلط داشته باشید.
  • برای اخذ اقامت از طریق ویزای کاری باید حتما از یک کارفرمای خارجی در کشور مورد نظر نامه پذیرش دریافت کنید.
  • اگر امکان ازدواج با فرد خارجی برای شما وجود ندارد یا مدرک زبان معتبر، سابقه تحصیلی مناسب، سرمایه کافی برای سرمایه‌گذاری، ایده مناسب برای راه‌اندازی کسب‌وکار، اسپانسر مناسب یا سایر شروط اولیه برای هجرت کردن را ندارید، می‌توانید شانس خود را از طریق شرکت در لاتاری امتحان کنید.

انتخاب کشور مقصد

قوانین و ضوابطی که دولت کشورهای مختلف برای پذیرش اتباع خارجی وضع می‌کنند، بدین منظور است که بتوانند به مقاصد خود در راستای توسعه و آبادانی کشور برسند. درواقع مهاجرت اتباع خارجی به هر کشور مزایای بسیاری برای آن دارد. درصورتی‌که شما به‌عنوان یک تبعه خارجی، منفعتی برای کشور مقصد نداشته باشید، پروسه اقامتی شما با موفقیت طی نمی‌شود. با وجود این، کشورهایی هستند که شرایط آسان‌تری برای اخذ اقامت دارند. شما می‌توانید از بین این کشورها مقصد اقامتی خود را انتخاب کرده و از مزایای شهروندی آن کشور بهره‌مند شوید؛ از این کشورها می‌توان به ترکیه، کانادا، آرژانتین، سنگاپور، پرو، ارمنستان، لهستان، امارات متحده عربی و … اشاره کرد.

تأمین ملزومات لازم برای تسریع در روند مهاجرت

بعد از این‌که شرایط خود را ارزیابی کردید و کشور مقصد را نیز انتخاب کردید، بهتر است که تمام ملزومات مربوط به روش اقامتی خود را فراهم سازید تا پروسه اخذ ویزا با سرعت بیشتری طی شود. از این ملزومات می‌توان به مدارک مربوط به اخذ ویزای هجرت اشاره کرد. درصورتی‌که کوچک‌ترین کمبود یا ایرادی در مدارک و مستندات شما وجود داشته باشد، درخواست شما برای اخذ ویزا از سوی سفارت کشور مقصد رد شده و در این بین شما فرصت طلایی خود را برای مهاجرت از دست خواهید داد.

اگرچه انتخاب بهترین روش اقامتی برای تسریع در روند هجرت نقش مهمی دارد؛ اما بعد از انتخاب این مسیر، همه چیز به‌ دقت و تلاش شما بستگی دارد. برای این‌که بتوانید این مسیر را با موفقیت بیشتری پشت سر بگذارید و ضمن انتخاب سریع‌ترین روش اخذ ویزای اقامتی متناسب با شرایط خود، چالش‌های موجود را با آگاهی پشت سر بگذارید، بهتر است یک موسسه حقوقی معتبر و متخصص را در این زمینه انتخاب کنید و از خدمات مشاوره تخصصی آن استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب راجع‌به سریع‌ترین راه برای مهاجرت ایرانیان صحبت کردیم. هیچ روشی وجود ندارد که بتوانیم آن را صرفا به‌عنوان بهترین و سریع‌ترین روش اقامت معرفی کنیم. برای این‌که بتوانید سریع‌ترین راه برای اخذ ویزا و اقامت در کشور مورد نظر را پیدا کنید، باید ابتدا تمام شرایط خود را ارزیابی کرده و براساس آن، روش مناسب را برای اقامت در کشور مورد نظر پیدا کنید. هر روش اقامتی به مدت زمان مشخصی برای طی کردن مراحل اداری و صدور ویزا نیاز دارد؛ اما اگر تمام مراحل را با آگاهی و دانش کافی طی کنید، سریع‌تر به مقصد خود خواهید رسید. برای این منظور می‌توانید از یک موسسه حقوقی معتبر و متخصص جهت راهنمایی، مشاوره و دریافت سایر خدمات مهاجرتی استفاده کنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments