5 نکته مهم از نکات سفر طولانی با ماشین اجاره ای؛ گردشی لذتبخش با رعایت نکات مسافرت با خودرو اجاره ای

مسافرت یکی از بهترین اموری است که روح انسان را تازه می‌کند و درهایی برای آموختن چیزهایی جدید درباره جهان می‌گشاید. هرکسی به طریقی به سفر می‌پردازد، یکی با ماشین شخصی حال می‌کند، دیگری با وسایل نقلیه عمومی مانند هواپیما، قطار و اتوبوس به سفر می‌رود و برخی هم از گزینه مقرون‌به‌صرفه و آسان اجاره ماشین استفاده می‌کنند. اما سفر به هر طریقی، آدابی دارد. کلید لذت بردن از سفری ایمن و راحت با ماشین کرایه‌ای هم رعایت نکات سفر طولانی با ماشین اجاره ای است.

اگر شما هم جزو دسته‌ای از افراد هستید که برای زدن به جاده سراغ گزینه اجاره ماشین می‌روید یا در شهر مقصد یک اتومبیل کرایه می‌کنید تا به سفرهای درون شهری و بین استانی برسید، بایستی حتماً به نکات سفر طولانی با ماشین اجاره ای دقت داشته باشید. با رعایت نکات مسافرت با خودرو اجاره ای نه تنها ایمنی جانی و مالی خود و همراهان را در مقابل مشکلات احتمالی حفظ خواهید کرد، بلکه از دردسرهای بالقوه حقوقی مانند مشکلات اداری، کاغذبازی‌های غیرضروری و به خصوص خسارت‌های ناشی از آسیب دیدن ماشین کرایه‌ای مصون خواهید بود.

نکات سفر طولانی با ماشین اجاره ای

با فهرست راهنمای سفر به با ماشین کرایه ای مهمان نگاه شما هستیم. پیشنهاد می‌کنیم چک لیستی از موارد زیر تهیه کنید تا در سفر بعدی‌تان با یک خودرو اجاره‌ای، از بایدها و نبایدها به خوبی آگاه باشید و هیچ موردی را از قلم نیندازید.

1. حصول اطمینان از اعتبار مدارک، یکی از مهمترین اقدامات قبل از حرکت با خودرو اجاره ای

مهم‌ترین و اساسی‌ترین گام در نکات سفر طولانی با ماشین اجاره ای، توجه به اعتبار مدارک لازم است. برای اجاره ماشین نیاز به گواهینامه معتبر و منقضی نشده خواهید داشت. به علاوه شرط بیشتر مراکز رنت خودرو، این است که راننده بیشتر از 21 سال (و در برخی مواقع، بیش از 25 سال) داشته باشد. افزون بر آن باید به اعتبار مدارک دیگری از جمله کارت اعتباری بانکی نیز دقت داشته باشید و مطمئن شوید چکی که قصد دارید برای کرایه ماشین تحویل بدهید، موثق باشد.

2. انتخاب یک شرکت معتبر برای اجاره ماشین

انتخاب شرکت معتبر برای اجاره ماشین، یکی از مهمترین نکات مسافرت با خودرو اجاره ای

نکته مهم بعدی از نکات سفر طولانی با ماشین اجاره ای، انتخاب یک مؤسسه قابل اعتماد برای رنت اتومبیل است. اگر جستجویی در گوگل انجام بدهید، با ده‌ها شرکت ریز و درشت اجاره خودرو روبرو خواهید شد و همین امر، انتخاب را سخت می‌کند.

پیش از پرداختن به سایر نکات مسافرت با خودرو اجاره ای، حتماً تحقیقاتی درباره سوابق، گواهی‌های معتبر (از جمله نماد اعتماد الکترونیک و گواهی سازمان صنفی رایانه‎‌ای ایران) داشته باشید. از افراد مورد اعتماد پرس و جویی انجام بدهید و در نهایت با تیم کارشناسان و پشتیبانی سایت اجاره ماشین موردنظر گفتگویی داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید مطمئن شوید که شرکت موردنظر شما، قابل اعتماد بوده و از لحاظ حقوقی و مالی در امنیت خواهید بود.

3. اطلاع از وضعیت بیمه

یکی از مهم‌ترین نکات مسافرت با خودرو اجاره ای  این است که حتماً به شرایط بیمه‌ای که شرکت اجاره ماشین ارائه می‌دهد دقت داشته باشید. بسیاری از مراکز رنت خودرو، با همکاری بیمه‌های مختلف پکیج‌های کاملی از بیمه ارائه می‌دهند که شامل حوادث و بیمه بدنه می‌شود. پیش از اینکه سراغ رنت خودرویی بروید، حتماً از وضعیت بیمه آگاه باشید تا بدانید به ازای مبلغی که برای بیمه می‌پردازید، چه خدمات و پوشش‌هایی دریافت خواهید کرد.

4. تعیین بودجه

تعیین بودجه، گام حیاتی در نکات قبل از سفر با ماشین اجاره ای

بعد از تصمیم گیری درباره انتخاب شرکت اجاره ماشین، مشخص کنید که چه بودجه‌ای را می‌خواهید برای سفر با ماشین اجاره‌ای اختصاص بدهید. دقت کنید علاوه بر هزینه اجاره ماشین، مخارج دیگری مانند خرید پکیج بیمه، ودیعه نقدی و هزینه‌ سوخت هم در برنامه  خواهد بود. بسیاری از میزبان‌ها، محض اطمینان از شما درخواست سفته نیز خواهند کرد.

تعیین بودجه در اول کار، به شما کمک خواهد کرد تا برای مورد بعدی از نکات قبل از مسافرت رفتن با ماشین کرایه ای بهتر تصمیم بگیرید.

5. انتخاب ماشین مناسب

انتخاب ماشین مناسب برای رعایت نکات قبل از مسافرت رفتن با ماشین کرایه ای

مورد بعدی از نکات سفر طولانی با ماشین اجاره ای این است که بسته به شرایط و مسیری که قصد دارید طی کنید، یک خودروی مناسب برگزینید. اگر خانواده یا اکیپ پرجمعیتی دارید، وسایل زیادی به همراه دارید یا می‌خواهید به سفر کاری بروید، باید سراغ تیپ مشخصی از خودروها بروید. ماشینی که انتخاب می‌کنید بایستی هم از نظر گنجایش کابین و صندوق، استحکام بدنه و آسایش پاسخگوی نیاز شما باشد، هم موتورش به اندازه‌ای جان داشته باشد که شما را در سفرهای جاده‌ای طولانی همراهی کند.

بسته به بودجه‌تان می‌توانید از سگمنت‌های مختلفی خودرو انتخاب کنید. اگر می‌خواهید تا حد ممکن صرفه جویی کنید، می‌توانید گزینه‌های اقتصادی مانند اجاره خودرو ایرانی یا کرایه ماشین های خارجی و اقتصادی را درنظر بگیرید. اگر دوست دارید کمی بیشتر دست به جیب شوید، ماشین‌های شاسی بلند و کراس اوورها نیز برای انتخاب موجود هستند. اگر برای انتخاب ماشین مردد هستید، می‌توانید از مشاوره با کارشناسان مرکز رنت خودرو موردنظر بهره ببرید.

مرکز اجاره خودرو سپریس، انتخابی مناسب برای اجاره ماشین مسافرتی

دنبال مرکز خودرویی می‌گردید تا با رعایت تمام نکات سفر طولانی با ماشین اجاره ای، با خیال راحت از آن ماشین کرایه کنید؟ ما یک پیشنهاد برای شما داریم: مؤسسه اجاره خودرو سپریس! این شرکت همه شرایطی که برشمردیم را ارائه می‌دهد؛ هم از مدارک قانونی و قابل اعتماد برخوردار است، هم تیم کارشناسی زبده‌‌ای آماده به خدمت دارد و هم لیستی از انواع خودروهای متنوع در شهرهای مختلف ایران و حتی در استانبول، دبی و مسقط عمان ارائه می‌دهد.

مزیت بزرگ سپریس نسبت به رقبا، آسان و سریع بودن فرایند اجاره خودروست. یعنی شما می‌توانید در سایت حساب کاربری بسازید و اطلاعات‌تان را وارد بفرمایید. بعد با جستجوی مدل خودرو، شهر موردنظر یا تایم اجاره، لیست ماشین‌های قابل کرایه را ببینید و از میان آنها بسته به ترجیح و بودجه خود انتخاب کنید. حتی نیازی به کاغذبازی‌های وقت گیر و مراحل اداری خسته کننده نیز نخواهد بود! تیم پشتیبانی سپریس، از ابتدا تا انتهای سفر آماده پشتیبانی شما خواهند بود.

جمع بندی

 هر کاری آداب و اصولی دارد، به خصوص کرایه ماشین که به شما اجازه می‌دهد با پرداخت یک هزینه معقول و رعایت نکات سفر طولانی با ماشین اجاره ای، خاطره خوشی از یک مسافرت بسازید.

با در نظر داشتن نکات مسافرت با خودرو اجاره ای که امروز باهم بررسی کردیم، خیال‌تان از بابت امنیت و رعایت قوانین حقوقی راحت خواهد بود. به علاوه از هزینه‌های غیرضروری نیز جلوگیری خواهد شد.

اگر هنوز مردد هستید، پیشنهاد ما به شما اجاره ماشین مسافرتی از مرکز رنت خودرو سپریس است. این مؤسسه با مزایایی از جمله قیمت مناسب‌تر نسبت به شرکت‎‌های مشابه، شرایط منعطف‌تر (مانند عدم نیاز به ارائه گواهی‌های مختلفی مانند گواهی اشتغال)، سرعت بالا با ارائه فرم رنت آنلاین و خدمات جانبی مانند ارائه صندلی کودک و GPS ناوبری، امکان اجاره ماشین آسان را به شما می‌دهد. پیشاپیش سفر خوشی را برای شما آرزو می‌کنیم!

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments