اضافه بار مسافری در پرواز های داخلی

اضافه بار مسافری هر مسافر در هنگام سفر به مقدار باری گفته می شود که بیشتر از حد مجاز با توجه به بلیط تهیه شده می تواند همراه خود حمل کند ،

در کل اضافه بر مقدار بار مجاز هر مسافر در پرواز‌های هوایی توسط چند عامل متفاوت تعیین می‌شود:

1. نوع تیکت (کلاس سفر):

معمولاً در پرواز‌های اقتصادی، حداقل وزن و تعداد بسته‌های مجاز کمتر است. در کلاس‌های سفر تجاری یا همچنین کلاس‌های دیگر، مسافران می‌توانند بیشترین حد مجاز بار را با خود ببرند. بعضی ایرلاین ها هنگام تهیه بلیط گزینه ای برای افزایش میزان بار همراه مسافر دارند.

2. شرکت هواپیمایی:

هر شرکت هواپیمایی ممکن است سیاست‌های متفاوتی در مورد حداکثر وزن بار و تعداد بسته‌های مجاز داشته باشد. این اطلاعات را معمولاً می‌توانید در وبسایت یا در بلیط خود پیدا کنید.

3. نوع پرواز (داخلی یا بین‌المللی):

در پرواز‌های بین‌المللی، به دلیل زمان بیشتر سفر، مسافران معمولاً اجازه بار بیشتری دارند.

4. شهر مبدأ و مقصد:

ممکن است شرکت‌های هواپیمایی بر اساس مقصد مسافرت، مقدار بار مجاز را تنظیم کنند. برای مقاصد خاصی که به دلیل شرایط خاصی ممکن است نیاز به بار بیشتری داشته باشید، معمولاً اجازه می‌دهند. تمام این موارد با توجه به شرایط ایرلاین و مقصد در بلیط ذکر می گردد .

5. وزن و ابعاد بسته‌ها:

حداکثر وزن و ابعاد بسته‌ها هم اهمیت دارد. برخی شرکت‌های هواپیمایی محدودیت‌هایی در ابعاد بسته‌ها دارند.

6. قوانین امنیتی و ممنوعیت‌ها:

مواردی مانند ممنوعیت حمل مایعات بیش از حجم معین یا ممنوعیت حمل اشیاء خطرناک نیز تأثیر دارد. برای مثال، در یک پرواز بین‌المللی کلاس اقتصادی، ممکن است به شما اجازه داده شود حداکثر ۲۳ کیلوگرم بار دستی و یک کیسه حداکثر ۲۳ کیلوگرم وزنی را با خود ببرید. اما در یک پرواز تجاری بین‌المللی، شما ممکن است تا ۳ کیسه با وزن کلی بیشتر از ۳۲ کیلوگرم را اجازه حمل داشته باشیددر بیشتر موارد نرخ اضافه بار به صرفه نبوده و ترجیح به ارسال به صورت فریت می باشد

فریت بار چیست؟

فریت بار (Freight) که مترادف با کلمات cargo، cartage نیز می باشد، در لغت به معنی حمل بار ترجمه می شود. که در صنعت حمل و نقل، منظور به ارسال و حمل بار به صورت های هوایی، زمینی و دریایی است. به طور کلی اصطلاح فریت بار، به ارسال بار هوایی به کشورهای خارجی، بدون همراه اطلاق شده که می تواند با توجه به نوع، مقصد و میزان آن، به حالت های گوناگونی انجام پذیرد.

آنچه که فریت بار مسافری را دارای اهمیت کرده و مهم است، قیمت مقرون بصرفه آن نسبت به اضافه بار مسافری می باشد. مسافران می توانند بار اضافی همراه خود را قبل از انجام سفر هوایی، به فرودگاه منتقل کرده و با هزینه ای ناچیز بار خود را به صورت هوایی به مقصد مورد نظر ارسال کنند.

ارسال بار هوایی

سپهر بار سهند ؛ شرکت بین المللی حمل بار ، در زمینه ی فریت بار مسافری شرکت های خدمات ارسال بار هوایی خدمات متنوعی را با توجه به مقصد شما ارائه می کنند که شما می توانید با مقایسه ی نرخ بین اضافه بار و فریت تصمیم به صرفه تری برای حمل بار خود اتخاذ نمایید.همچنین مقاله هایی درمورد ارسال بار، موارد ممنوعه در ارسال هوایی، کالای خطرناک و… وجود دارد که می توانید از سایت ما مطالعه کنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments