سفر به کندلوس مازندران و تجربه ای بی نظیر

کمتر کشوری در دنیا پیدا می‌شود که چهارفصل باشد و انواع شرایط آب‌وهوایی را در طول سال تجربه کند. خوشبختانه کشور ما از نظر اقلیمی شرایط ویژه‌ای داشته و تنوع چشمگیری نیز دارد. هیچ جای دیگری نمی‌توانید به طور هم‌زمان شاهد گرمای جان‌سوز جنوب و نسیم روح‌افزای شمال باشید‌. اگر ساکن پایتخت هستید، یک پیشنهاد ویژه برایتان داریم. بلیط قطار تهران ساری را تهیه کنید و راهی کندلوس شوید. اگر تابه‌حال از این ناحیه دیدنی استان مازندران بازدید نکرده‌اید، همراه ما باشید.

چرا تعطیلات خود را به بازدید از کندلوس اختصاص دهیم؟

هیچ‌کس از استراحت در یک‌گوشه دنج با هوایی مطبوع و طبیعتی بکر بدش نمی‌آید. تصویری را مجسم کنید که دشتی سرسبز، پر از گل‌های رنگارنگ مقابل چشمانتان می‌بینید و نسیمی خنک صورتتان را نوازش می‌کند. از سوی دیگر، می‌توانید طعم بی‌نظیر غذاهای محلی را بچشید و از انواع خوراکی‌های متفاوت بهره‌مند شوید. این قطعا یک تعطیلات رویایی است. خبر خوش این که می‌توانید چنین تصویری را در کندلوس تجربه کنید. کندلوس روستایی در نوشهر است که در حدود ۷۰ کیلومتر با آن فاصله دارد. چند نکته مهم درباره روستای کندلوس، نظر گردشگران را به خود جلب می‌کند.

نخست این که این روستا طبیعتی بکر و رویایی دارد که از تماشای آن سیر نمی‌شوید‌. قدم زدن در گوشه‌وکنار روستا حس و حال بی‌نظیری را به شما القا خواهد کرد. از سوی دیگر، پاکیزگی روستا نیز بسیار قابل‌توجه است. در هر نقطه از روستا سطل‌های زباله قرار داده شده‌اند و زباله‌ای روی زمین نخواهید دید. در کنار تمام این‌ها، تاریخ غنی کندلوس حیرت‌آور است. اسناد موجود نشان می‌دهند که تاریخ این روستا به پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد. مجموعه این نکات سبب می‌شوند که کندلوس به یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای مسافران تبدیل شود.

نحوه دسترسی به روستای زیبای کندلوس

همان‌طور که گفتیم، کندلوس روستایی در مازندران و در نزدیکی شهر نوشهر است. برای سفر به این ناحیه باید بلیط قطار تهران ساری را تهیه کرده و راهی مازندران شوید. در ایستگاه نوشهر می‌توانید از قطار خارج شده و باقی مسیر به کندلوس را از طریق مسیر جاده‌ای طی کنید. پس از یک دوراهی به نام «دوآب» در نوشهر، باید به سمت «کجور» حرکت کنید. کندلوس نیز از توابع کجور است. تابلوهای راهنما در این ناحیه به‌خوبی شما را به سمت روستا راهنمایی می‌کنند.

بهترین زمان برای بازدید از روستای دیدنی کندلوس

از آن جا که روستای کندلوس در مازندران واقع شده، آب‌وهوای آن نیز همچون سایر شهرهای نواحی جلگه‌ای خزر است. ازاین‌رو بهترین زمان بازدید از آن را می‌توان فصل بهار و اواخر فصل تابستان دانست‌. در این ماه‌ها هوای کندلوس مطبوع و خنک است و خبری از گرمای آزاردهنده و رطوبت نیست.

همچنین سرسبزی محض، سرتاسر روستا را می‌پوشاند و چشمانتان را نوازش می‌کند. ازاین‌رو می‌توانید نهایت لذت را ببرید. فصل پاییز هم زیبایی ویژه‌ای به کندلوس می‌بخشد. در این فصل درختان به رنگ‌های زرد و نارنجی در می‌آیند و زیبایی متفاوتی دارند. بااین‌حال بارش‌های بی‌وقفه می‌توانند کمی آزاردهنده باشند. هنگام سفر به کندلوس خوب است شلوغی مقصد را نیز در نظر داشته باشید.

جاذبه‌های دیدنی روستای کندلوس را بشناسید

روستای کندلوس پر از جاذبه‌های دیدنی است که در سفرتان می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. در اقامتی چندروزه در کندلوس، این امکان را خواهید داشت که از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعدد دیدن کرده و از آن‌ها لذت ببرید. چند مورد از این جاذبه‌ها را معرفی خواهیم کرد.

آبشار کندلوس

یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی کندلوس، آبشار آن است. اگر به گشت‌وگذار در طبیعت علاقه‌مندید، نخستین انتخاب شما باید آبشار کندلوس باشد. این آبشار ۱۰ متر ارتفاع دارد و اطراف آن هم با درختان و دشت‌های سرسبز پوشیده شده است. برای دسترسی به این آبشار باید پنج کیلومتر از روستا دور شوید. اطراف روستا برای گشت و گذار و حتی کمپ کردن، مناسب است.

موزه گیاهان دارویی

یکی از زیباترین و متفاوت‌ترین جاذبه‌های دیدنی کندلوس است که نباید بازدید از آن را از دست بدهید. این موزه در سال ۱۳۶۵ ساخته شده و محلی برای کشت و پرورش گیاهان دارویی است. علاوه‌برآن، انواع روغن‌های گیاهی و اسانس‌های گوناگون در این موزه تهیه می‌شوند. جالب است بدانید محصولاتی که در این موزه تولید می‌شوند، به اقصی نقاط دنیا صادر می‌شوند و جزو باکیفیت‌ترین گیاهان دارویی در دنیا به‌حساب می‌آیند.

موزه مردم‌شناسی کندلوس

موزه مردم‌شناسی تنها مکانی است که می‌تواند به خوبی شما را با فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم یک منطقه آشنا کند. موزه مردم‌شناسی کندلوس تنها موزه‌ای است که در یک روستا واقع شده و علی‌رغم کوچک بودن منطقه، حرف‌ها برای گفتن دارد. انواع اشیا قدیمی، لباس‌های سنتی و ابزارآلات گذشته در موزه مردم‌شناسی کندلوس نگهداری می‌شوند. این موزه به‌صورت دوطبقه ساخته شده و می‌تواند لحظات دلچسبی را به شما هدیه کند.

امامزاده فضل و فاضل

اگر دوست دارید از اماکن مقدس و مذهبی دیدن کنید، کندلوس پیشنهادی برایتان دارد. آرامگاه امامزاده فضل و فاضل در روستا اهمیت فراوانی نزد محلی‌ها دارد و می‌تواند انتخاب مناسبی برای بازدید در سفر باشد. اطراف این محل نیز با طبیعتی بکر پوشیده شده که روحتان را نوازش می‌کند.

سفر به دشت‌های مازندران با فلای تودی

برای آن که سفری دلچسب و خاطره‌انگیز به مازندران داشته باشید، خوب است با یک پلتفرم معتبر در حوزه خدمات گردشگری آشنا شوید. وبسایت فلای تودی چندین سال است که خدمات گردشگری را با بالاترین کیفیت ارائه می‌کند. برای خرید بلیط قطار تهران ساری یا پیش فروش بلیط قطار تهران به هر نقطه از ایران، می‌توانید از سایت فلای تودی کمک بگیرید. علاوه بر بلیط قطار، بلیط هواپیما نیز در این پلتفرم به فروش می‌رسد.

بیش از ۹۰۰ خط‌هوایی توسط فلای تودی تحت پوشش قرار گرفته‌اند و ازاین‌رو می‌توانید به هر نقطه از دنیا بی‌هیچ دردسری سفر کنید. از سوی دیگر امکان رزرو هتل‌های داخلی و خارجی توسط فلای تودی وجود دارد. باید از طریق سایت یا اپلیکیشن برای رزرو اقدام نمایید. فلای تودی بهترین مرجع برای انجام اقدامات پیش از سفر است.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments