تجربه ی سفری متفاوت با بومگردی

بوم گردی یا اکوتوریسم یکی از روش‌های نوین و پرطرفدار حوزه سفر است که اهدافی چون عشق ورزیدن به محیط زیست و آموختن و احترام به آداب و فرهنگ مردم بومی مقصد سفر را دنبال می‌کند. در اکوسیستم امروزی گردشگری،  این روش از سفر در جای جای دنیا بسیار مرسوم و پرطرفدار است و ضمن رقم‌زدن تجربه‌ای جدید و جذاب برای گردشگران، به اقتصاد محلی مقاصد گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی کمک می‌کند. بوم‌گردی کمک می‌کند که گردشگر برای ساعاتی از فرهنگ و رسوم روزمره و غالب شهر و محله خود فاصله گرفته و با آداب و فرهنگ جدیدی آشنا شود. در این مسیر گاها خود گردشگران به‌عنوان کنشگران سفر، رفتارهای مرسوم مقصد بوم گردی را تجربه می‌کنند و مدتی در جامعه‌ای متفاوت زیست می‌کنند. همین امر باعث شده این روش از سفر در میان بسیاری از گردشگران به روشی جذاب و پرطرفدار تبدیل شود.

بوم گردی در ایران

خانه تاریخی

شهر زیبای شیراز با داشتن باغ‌های سرسبز و زیبا، معماری‌های خاص و اماکن تاریخی بسیار و تزئینات محیطی و شهری هنرمندانه، هرساله به‌خصوص در اردیبهشت‌ماه میزبان بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است. شیراز از 2500 سال هنر و تاریخ می‌آید و جاهای دیدنی آن قصه‌ها دارد برای گفتن. قصه‌هایی که هرکدام از آغوش فرهنگ و هنر برآمده و روح آدمی را لمس می‌کند. از همین رو است که این شهر زیبا یکی از شهرهای محبوب برای گردشگران خارجی است. بسیاری از گردشگران برای انتخاب  محل استراحت اقامتگاه‌های بومگردی یزد را انتخاب می‌کنند تا در طی سفر چند روزه خود بیشتر با فرهنگ، تاریخ و هنر شهر زیبای شیراز در تماس باشند. شاید اقامت در یک هتل پنج ستاره در شیراز سفری متفاوت و لوکس‌تری را برای افراد رقم بزند، اما تجربه بوم گردی یک نوع هم‌زیستی با تاریخ کهن شیراز به دنبال خواهد داشت و برای بسیاری تجربه جذاب‌تری است.

اصفهان نیز از دیگر مقاصد جذاب بوم گردی است که با داشتن بناهای تاریخی ارزشمند، معماری به‌خصوص و همچنین مردمی خون‌گرم و میهمان‌نواز یکی از مقاصد پرطرفدار برای گردشگری کشور محسوب می‌شود. اصفهان که به‌مانند ضیافتی پرهیاهو از تاریخ و احساس می‌ماند؛ شاید نگینی است بر تاج معماری و هنر ایرانی که بسیاری از گردشگران خارجی را مجذوب خود می‌سازد.

اجاره سوئیت در اصفهان اولین اقدامی است که شما باید بعد از تصمیم سفر خود به اصفهان انجام دهید؛ انتخاب اقامتگاه مناسب نیز بسیار مهم است و  اقامتگاهی که باب سلیقه شما باشد، سفری دوست‌داشتنی‌تر برای شما رقم خواهد زد. البته انتخاب اقامتگاه بومگردی و تجربه یک سفر متفاوت که شما را بیشتر با فرهنگ و رسوم شیراز درگیر کند شاید اتفاق شیرین‌تر و سفری ماندگار برای شما باشد.

بوم گردی در هر منطقه به نسبت فرهنگ بومی مردمان، مصالح و معماری به‌کار رفته در اقامتگاه، نوع آب‌وهوا و جغرافیای محل اقامتگاه متفاوت است. برای مثال بومگردی در شمال ایران با بوم گردی در مناطق کویری مانند متفاوت است. یک اقامتگاه چوبی در میان یک جنگل سبز و خوش آب‌وهوا، نم باران و صدای سوختن هیزم زیر چای زغالی، عطر میرزاقاسمی و میزبانان میهمان‌نواز شمالی تجربه‌ای متفاوت از بوم گردی در اجاره اقامتگاه بوم گردی در اصفهان برای شما به‌دنبال خواهد داشت. در کشور ما بسیاری از گردشگران، طرفدار این نوع از سفر هستند و مقاصدی را برای سفر خود انتخاب می‌کنند که امکان یک سفر بوم گردی در آن مهیا باشد. 

هومسا و اقامتگاه‌های بوم گردی

اجاره بومگردی

سامانه اجاره ویلا، سوئیت و  اقامتگاه بوم گردی  راهکار نوین سفر آسا (سهامی خاص) با نام تجاری هومسا، از سال ۹۶ به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ ارنیکا وارد دنیای گردشگری شد و تا کنون توانسته بیش از 6۰۰۰ واحد اقامتی، ۳۰۰۰ میزبان و هزاران رزرو آنلاین موفق در سراسر ایران داشته باشد. هومسا در مسیر تبدیل شدن به مرجع رزرو اقامتگاه‌های بوم گردی توانسته خدمات گسترده‌ای را با ارائه اقامتگاه‌های بوم گردی به علاقه‌مندان این روش از سفر ارائه دهد.

سفر از هر جنسی باشد پر از حس تازه و اتفاق‌های به‌یادماندنی است. اتفاقات و خاطراتی که سال‌های سال با شما همراه خواهد بود و یادآوری آن کام شما را شیرین می‌کند. حال این سفر اگر از جنس هم‌نشینی با آداب‌ورسوم محلی و میهمان‌نوازی مردمان خون‌گرم یک منطقه دوست‌داشتنی باشد این شیرینی تا عمر دارید میهمان دل شما خواهد بود. بوم گردی به شما کمک می‌کند که همین حس نو و تازه را تجربه کنید و ضمن بازدید از جاهای دیدنی یک منطقه گردشگری، بیشتر با آداب و روسم و فرهنگ و عادات مردم آن اشنا شوید. ما در این مقاله تلاش کردیم تا به صورت اجمالی شما را با مفهوم  بوم گردی اشنا سازیم؛ اگر علاقه‌مند به تجربه بوم گردی در شهرهای مختلف ایران هستید حتما به سایت هومسا سر بزنید. 

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments