گوشت و لوبیا کاشان | غذای لذیذ محلی

شکم گردی بخش مهمی از سفر هر انسان عاقل یا شکمویی است! در سفرتان به کاشان زحمتتان در خوردن غذاهای محلی زیاد نیست. کافی است کوفته سماق و گوشت و لوبیا کاشان را بخورید تا اصلی‌ترین غذاهای این شهر را امتحان کرده باشید.

مواد گوشت و لوبیا کاشان چگونه چیست؟

هرکسی دوست دارد قبل از چشیدن یا سفارش دادن یک غذای جدید بداند در آن چه موادی است. ما هم که این را می‌دانیم به شما می‌گوییم که گوشت و لوبیا کاشان از چه چیزهایی درست شده.

همانطور که از اسمش پیداست مواد اصلی این غذا گوشت و لوبیا است؛ لوبیای سفید. دیگر خودتان موادی مثل پیاز و ادویه را هم در نظر داشته باشید.

برای دیدن طرز تهیه‌ی گوشت و لوبیا کاشان به این سایت بروید: کلیک کنید

گوشت و لوبیاب کاشان
گوشت و لوبیا کاشان

گوشت و لوبیا چه و چگونه؟

این غذا که کاشانی‌ها به آن گوشته لوبیاب یا گوشتاو هم می‌گوید بر خلاف چیزی که فکر می‌کنید با برنج سرو می‌شود. البته پیش‌ترها که پلو داشتن از نشانه‌های اعیان بودن بوده است، این غذا با پلو سرو نمی‌شده است و آن را مثل آبگوشت یا دیزی با نان می‌خوردند. اما حالا گوشت و لوبیای کاشان با شوید پلوی کنارش جزء غذاهای اصلی، مورد علاقه و معروف مردم آنجاست. و حتی پایه ثابت هیئات مذهبی هم هست.

کجا گوشت و لوبیای کاشان بخوریم؟

به هر شهری که می‌روید و قصد دارید از غذاهای محلی آن هم بچشید، باید به رستوران‌هایی بروید که مطمئن باشید غذا را با کیفیت و طعم اصلی به شما ارائه می‌دهند. ایران تراول چند رستوران خوب و با کیفیت کاشان را به شما معرفی می‌کند تا با خیال راحت شکم گردی کنید.

رستوران سنتی مظفری: خیابان علوی

رستوران سنتی عباسی: خیابان علوی

رستوران نگین: خیابان محتشم، کوچه زیارتگاه محتشم

رستوان سرای عامری‌ها: خیابان علوی

رستوران خانه‌ی مرشدی: میدان کمال الملک، خیابان ملا حبیب الله شریف، کوچه‌ی بوستانی

رستوران مهینستان راهب: خیابان فاضل نراقی، کوچه‌ی ۳۱

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments