پارک جنگلی وکیل آباد مشهد | تفرجگاه ییلاقی

شهر مشهد یکی از شهر‌های محبوب ایرانی در بین مسافران داخلی و خارجی است که بی شک عمده‌ترین دلیل آن وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در قلب شهر است. دلیل دیگر آن را می‌توان قرارگیری آن در بخش معتدل و خوش آب و هوایی ایران به شمار آورد، به همین دلیل شهر مشهد دارای پارک‌های بزرگ و با طبیعت فوق العاده است. یکی از این پارک‌ها پارک جنگلی وکیل آباد ، قدیمی‌ترین پارک مشهد است.

معرفی کلی پارک جنگلی وکیل آباد

پارک زیبای وکیل آباد در بخش غربی شهر، قبل از شاندیز و طرقبه قرار دارد. این بخش از شهر دارای آب و هوای معتدل و مطبوعی نسبت به دیگر بخش‌ها دارد. این پارک در کنار بلوار مشهور وکیل آباد مشهد قرار دارد.

پارک جنگلی وکیل آباد که وسعتی به اندازه‌ی 70 هکتار دارد، زمینی وقف شده برای مرد از طرف واقف معروف حسین ملک است. این پارک جزء مناطق ییلاقی شهر به شمار می‌رود که درختان و فضای سبز آن از آب قنات وکیل آباد تغذیه می‌کنند.

پارک جنگلی وکیل آباد
پارک جنگلی وکیل آباد
طبیعت پارک جنگلی وکیل آباد

یکی از زیباترین فصل‎‌های بازدید از پارک وکیل آباد فصل بهار است که رودخانه‌ی فصلی آن در مسیری از پارک جاری می‌شود. در مسیر این رودخانه فضاهایی متنوع برای لذت بردن از فضای طبیعی پارک به وجو می‌آید. در این مسیر دریاچه‌ای فصلی نیز همزمان با جاری شدن رودخانه به وجود می‌آید که محلی محبوب در بین خانواده‌ها و مسافران برای نشستن است.

دریاچه‌ی فصلی پارک جنگلی وکیل آباد
دریاچه‌ی فصلی پارک جنگلی وکیل آباد

فضای سبز و طبیعت این پارک از درخت‌های زیبا و سر به فلک کشیده‌ی نار و کاج است که به دلیل قدمت زیاد پارک، در بین آن‌ها درختان کهنسال زیادی پیدا می‌شود.

پارک وکیل آباد در سال 92 از طرف شهرداری منطقه‌ی 9 مورد بازسازی قرار گرفت که نکته‌ی بسیار خوب آن توجه به بافت طبیعی و جنگلی پارک بود که برای حفظ آن در بازسازی از مصالح طبیعی مثل سنگ گرانیت که سنگ بستر همین سنگ بود استفاده شد. از جمله اقدامات دیگر در این بازسازی، ترمیم سه دهانه‌ی قنات وکیل آباد و محوطه سازی‌های زیبا در پارک است.

امکانات پارک جنگلی وکیل آباد

قبلا نیز به اهمیت بلوار وکیل آباد در مجاورت پارک اشاره شد که بلواری برای دسترسی به منطقه‌ی خوش آب و هوای طرقبه و شاندیز است. این پارک قبل از احداث پل مهندس پرتوی در این مسیر قرار می‌گرفت که فضایی فوق العاده از طبیعت و درختان بلند در مسیر به وجود می‌آورد.

در سال‌های اخیر و پس از بازسازی‌های انجام شده پارک به امکانات بسیار خوبی از جمله بوفه، رستوران، تاسیسات‌ بهداشتی و وسایل بازی که لازمه‌ی همه‌ی پارک‌های شهری است مجهز شد. علاوه بر این‌ها پارک وکیل آباد دارای باغ وحش، محلی بارای استراحت مسافران و یک شهربازی کودک است که بهانه‌های فراوانی را برای بازدید از آن به وجود می‌آورد.

پارک جنگلی وکیل آباد
پارک جنگلی وکیل آباد
باغ وحش پارک جنگلی وکیل آباد

از مهم‌ترین دلایل جذب توریست پارک وکیل آباد وجود باغ وحش در مجاورت آن است که یکی از دیدنی‌ترین بخش‌های پارک محسوب می‌شود. در این باغ وحش انواع مختلف موجودات آبزی، پرنده، خزنده و گوشتخوار مثل ببر، شیر، خرس، گراز، گربه وحشی، چندین نوع گوزن، شامپانزه و پرندگان مختلف، به طور کلی 125 گونه از جانوران در این پارک موجود است.

باغ وحش وکیل آباد
باغ وحش وکیل آباد

زمان بازدید از این باغ وحش همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا 4 بعد از ظهر است که قیمت بلیط آن برای گردشگران ایرانی 6000 تومان و برای گردشگران خارجی رایگان می‌باشد.

شماره تماس: 05135014433

باغ وحش وکیل آباد
باغ وحش وکیل آباد
شهربازی کوهستان پارک شادی

شهربازی که در مجاورت پارک جنگلی وکیل آباد وجود دارد دارای وسایل بازی مخصوص کودکان است که با وجود خاطره انگیزی آن برای ساکنان مشهد و همچنین مسافران آن، در سال‌های اخیر از رونق آن کاسته شده است.

وسایل بازی مهیجی که در این شهربازی وجود دارد می‌توان به این موارد اشاره کرد: دستگاه تندر ، سرسره آبی ، گردباد، آپولو، تاب خانواده ، رنجر، سینما 2000 ، سوپرمن، ترانبانت ، افلاک نما ، مجموعه موتور سواری ، آبشار ، اختاپوس ، موشک ، اسب دونده ، تاب کودک، قطار بچه ، سوسمار بچه ، دایناسور، گاو وحشی ، تفنگ آبپاش و دستگاه های طوفان ، نهنگ ، چلنجر، قطار بخار ، سفینه ، کالسکه ، مجموعه قایقرانی و چندین دستگاه دیگر.

شهر بازی کوهستان شادی
شهر بازی کوهستان شادی
دسترسی‌های پارک جنگلی وکیل آباد

درصورتی که برای محافظت از محیط زیست از ماشین شخصی استفاده نمی‌کنید بهترین گزینه برای شما استفاده از خطوط مترو‌ی شهر مشهد است. برای رسیدن به این پارک باید از خط یک مترو، واقع در بلوار نخریسی استفاده کنید. گزینه‌ی دوم برای رسیدن به این پارک استفاده از اتوبوس‌های شهری مشهد است.

توجه کنید که اگر یکی از روز‌های تعطیل را برای رفتن به این پارک انتخاب کرده‌اید باید منتظر شلوغی آن باشید که در این صورت باید برای پیدا کردن جای خوب و بدون آفتاب، صبح زود حرکت کنید تا از طبیعت گردی لذت ببرید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments