رستوران‌های معروف تهران

انتخاب رستوران‌های معروف تهران اصلاً کار ساده‌ای نیست. هر چند تنوع و تعداد رستوران‌های این شهر بسیار بالاست و این مسئله انتخاب و معرفی چند رستوران را سخت کرده است اما ایران تراول در اینجا رستوران‌هایی متفاوت از نظر فضا و قیمت به شما معرفی می‌کند.

رستوران دیوان

یکی از لوکس‌ترین رستوران‌های تهران، رستوران دیوان است. دلایلی که باعث معروفیت رستوران دیوان شده علاوه بر کیفیت غذاهایش، دکوراسیون شیک آن و تلفیق دکور سنتی و مدرنش است. روی دیوارها نقاشی‌های مینیاتوری زده‌اند و با اینکه غذاها ایرانی است ولی به شکلی کاملاً مدرن آن را جلویتان می‌گذارند. اگر دقیق‌تر بخواهیم بگوییم مثلاً قیمه نثار را به شکلی امروزی و مدرن برایتان تزئین می‌کنند انگار که غذایی چینی یا ژاپنی سفارش داده‌اید. در منوی رستوران دیوان به سبک و سیاق رستوران‌های لوکس دیگر خبری از قیمت نیست، اگرچه برای کمتر کسی هم که به این رستوران می‌آید قیمت مهم است. از کته استیک، کباب‌ترش و برنج دودی، فسنجان اردک و ماهیچه اینجا زیاد تعریف می‌کنند. پس اگر به این رستوران‌ها رفتید منتظر قیمت‌های نجومی آن‌ها باشید.

سطح قیمتی: بالا

نسبت قیمت به کیفیت: مناسب

نشانی: خیابان فرشته، بعد از خیابان کوهیار، مجتمع تجاری سام سنتر

رستوران گردان برج میلاد

یکی دیگر از رستوران‌های معروف تهران رستوران گردان برج میلاد و از دیگر رستوران‌های لوکس و گران قیمت تهران است. نباید بی‌انصافی کرد و ناگفته گذاشت که قیمت غذا در رستوران گردان میلاد در مقایسه با رستوران‌های مشابه غیرمنطقی نیست.

سطح قیمتی: بالا

نسبت قیمت به کیفیت: نسبتاً مناسب

نشانی: تهران بزرگراه شهید حکیم غرب، بعد از بزرگراه چمران، ورودی اختصاصی برج میلاد تهران

رستوران یاس

اگر در روزهای تعطیل به این رستوران رفتید توقع یک صف نسبتاً طولانی و منتظر ماندن را داشته باشید. این رستوران فضا و دکورایسیان خوبی دارد اما قیمت‌ها نسبتاً بالاست. در منوی غذا کباب‌های باکیفیتی وجود دارد و طعم سالاد سزار آن دلچسب است.

سطح قیمتی: نسبتاً مناسب

نسبت قیمت به کیفیت: نسبتاً مناسب

نشانی: ولیعصر روبروی پارک ملت پ 2627

رستوران یاس
رستوران یاس

رستوران مسلم

رستوران یکی از رستوران‌های معروف تهران است. اگر یک رستوران مشهور با غذاهای باکیفیت و قیمت مناسب‌تر بخواهید بدون شک پیشنهاد ما رستوران مسلم در بازار بزرگ تهران است که ته‌چین آن بسیار پرطرفدار است. رستوران مسلم همه روزه شلوغ است اما غذای خوبش ارزش شلوغی آن را دارد. اگر از مترو استفاده کنید و ایستگاه پانزده خرداد پیاده شوید دسترسی به این رستوران آسان است.

سطح قیمتی: مناسب

نسبت قیمت به کیفیت: عالی

رستوران SPU

نهایتاً اگر دنبال رستورانی با فضای باز و چشم‌انداز می‌گردید رستوران spu در درکه را به شما معرفی می‌کنیم که انواع غذاهای ایرانی را سرو می‌کند.

سطح قیمتی: نسبتاً مناسب

نسبت قیمت به کیفیت: نسبتاً خوب

نشانی: درکه، میدان درکه

رستوران اسپیو
رستوران اسپیو

رستوران نایب

شعب رستوران‌های نایب با انواع کباب‌های معروفی که دارد و رستوران هانی پارسه در خیابان بهشتی نیز از دیگر رستوران‌های باکیفیت و بسیار شلوغ تهران هستند.

سطح قیمتی: متوسط رو به بالا

تناسب قیمت و کیفیت: خوب

نشانی: خیابان ولیعصر، پلاک 2220

رستوران ارکیده

مجموعه رستوران‌های ارکیده بیش از شصت سال است که با بهترین کیفیت فعالیت می‌کند. این نام شش شعبه در سراسر کشور دارد و هرکدام از این شعب با کیفیت غذای بسیار خوب، فضای مدرن و زیبا، آشپز‌ها و کارکنان ماهر و آموزش دیده همه روزه مشتری‌های بسیاری دارد. عموم شعبه‌های رستوران‌ ارکیده امکانات زیر را دارا است:

  • خانه بازی کودکان
  • پله برقی
  • پارکینگ اختصاصی در قالب سالن های پذیرایی کلاسیک
  • سالن VIP
  • آلاچیق در فضای باز مجزا

سطح قیمتی: بالا

تناسب قیمت و کیفیت: متوسط

نشانی:

  • شعبه جاده چالوس نشانی: جاده چالوس – کیلومتر 12 شماره تماس: 026-35353535
  • شعبه اقدسیه نشانی: اقدسیه، بزرگراه ارتش، مجتمع شمیران سنتر، طبقه 10 شماره تماس: 021-72146
  • شعبه آرژانتین نشانی: میدان آرژانتین – ابتدای خیابان الوند شماره تماس: 021-88885300
  • شعبه کرج – مهستان نشانی: کرج، میدان نبوت، مجتمع تجاری مهستان، رستوران گردان ارکیده شماره تماس: 026-32560666
  • شعبه شهریار نشانی: شهریار، میدان نماز، خیابان مطهری، تقاطع بهشتی شماره تماس: 021-65279381
  • شعبه متل قو نشانی: سلمان شهر متل قو شماره تماس: 011-54612212
  • نشانی وبسایت

رستوران چارگاه

رستوران چارگاه یکی دیگر از رستوران‌های معروف تهران است که به خاطر سبک خاص و جالب ارائه خدمات و همچنین کیفیت بالای غذاها بین مردم شهرت دارد. این رستوران غذاهای خود را در چهار دسته ارائه می‌کند. کار خود را با منوی «فقط آش» و «کله پاتیل» یا همان کله پاچه از ساعت 3 صبح شروع می‌کند. منوی «داریان» که برای ساعت ناهار و شام آماده است شامل غذاهای ایرانی و محلی با تنوع زیاد است. این رستوران منویی از انواع دیزی‌ها هم دارد که برای دوست‌داران دیزی گزینه‌ی بسیارمناسبی است. در چارگاه هر روز هفته به غذاهای یک استان اختصاص دارد.

سطح قیمتی: متوسط رو به بالا

نسبت قیمت به کیفیت: عالی

نشانی: ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش، روبه روی خیابان زعفرانیه : 02122727170

رستوران هرمان

چیزی که در این رستوران در کنار کیفیت غذا به چشم می‌خورد محیط شیک و به‌روز و کارکنان آموزش دیده آن است.

سطح قیمتی: بالا

نسبت قیمتبه کیفیت: بسیار خوب

نشانی: میدان هفت تیر،خیابان قائم مقام،خیابان مشاهیر،تقاطع لطفی: 02188822372

رستوران ساعت خوش

یکی دیگر از رستوران‌های معروف تهران رستوران ساعت خوش است. رستورانی که در عین کوچکی کیفیت و فضای خوبی دارد. منوی این رستوران ایتالیایی انواع فست‌فودها و سالادها را در منوی خود دارد.

سطح قیمتی: متوسط رو به بالا

نسبت قیمت به کیفیت: بسیار خوب

نشانی: صادقیه، بلوار فردوس شرق، روبروی گلستان شمالی، پلاک ۲۳۰: 02144000410

رستوران پرسوناژ

این رستوران برای کسانی که دنبال مزه و خلاقیت هستند پیشنهاد خوبی است. در رستوران پرسوناژ منوی متنوعی از غذاهای ایرانی را می‌بینید که با دورچین و ظرف‌های خلاقانه و زیبا ارائه می‌شوند. پارکینگ بوستان در نزدیکی این رستوران قرار دارد و مشکل جای پارک را برای مشتریان حل کرده است.

سطح قیمتی: مناسب

تناسب کیفیت و قیمت: عالی

نشانی: میدان پونک،ضلع شمالی پاساژ بوستان 02144480692

رستوران هیوا

چیزی که در این رستوران معروف و دلچسب است کمیت و کیفیت خوب غذاها است. غذاهای رستوران هیوا با حجم زیاد و طعم متفاوت و عالی برای مشتریان سرو می‌شود. اگر کوچکی رستوران برایتان اهمیت ندارد رستوران هیوا یکی از بهترین گزینه‌هاست. غذاهای این رستوران عمدتاً ایرانی و محلی است. شما می‌توانید غذاهایی مثل میرزا قاسمی و جوجه ترش و مرصع پلو را در صدر سفارش‌های خود بگذارید.

سطح قیمتی: متوسط

نسبت قیمت به کیفیت: عالی

نشانی: میدان تجریش ، خیابان دربندی (مقصود بیک سابق) 02122266444

فست فود رستوران میخوش

این رستوران طرفداران بسیاری دارد؛ اگر شب‌ها به رستوران میخوش بروید از ووجود صف طولانیدم در متوجه این موضوع خواهید شد. کیفیت غذا و حجم زیاد آن دلیلی است برای این همه طرفداری. در میان غذاهای منوی رستوران میخوش، سالاد سزار طرفداران زیادی دارد.

ضمن اینکه فضای خوب و بزرگ آن باعث می‌شود شلوغی آن اذیت‌کننده نباشد.

آدرس رستوران میخوش: صادقیه، بلوار فردوس شرق نبش رامین شمالی پلاک257

سطح قیمتی: متوسط رو به بالا

کیفیت غذا: خیلی خوب

رستوران میخوش
رستوران میخوش

رستوران کوبابا

ستورانی به نام کوبابا با فضای متفاوت و نیمه بازی که دارد توانسته در لیست معروف ترین رستورانهای تهران قرار بگیرد. منوی این رستوران بسیار متنوع است.

آدرس: جردن، خیابان گلخانه، شماره ۲۵۷، طبقه اول

سطح قیمتی: بالا

کیفیت: خیلی خوب

رستوران کوبابا
رستوران کوبابا

اگر شما خواننده گرامی رستورانی رو میشناسید که باید در این لیست باشد ولی نیست حتما در نظرات با ما و دیگر دوستان به اشتراک بگزارید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
8 نظرات
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
علی
علی
4 سال گذشته

ممنونم برای اطلاعاتی که دادید ولی تعداد رستوران ها کم هستند هنوز

نگار
نگار
4 سال گذشته

هر رستوران ممکنه توی یه چیز خوب باشه خیلی کم پیدا میشه رستورانی که همه چیز هاش خوب باشه

بهرام
بهرام
4 سال گذشته

رستوران فوق العاده تمیز وبهداشتی شاندیز مشتاق سعدی جنوبی پایین تر از چهار راه مخبر الدّوله و کمی پایین تر از کوچه مهران پلاک ۳۳۶ بنده دربان هستم و تابحال چند جا هم دربانی کردم . باور هم استفاده میکنه و البتّه مواد درجه یک . وچون کار بنده تبلیغ و دعوت مشتری هست که کارم با کمال افتخار با تمامی دربانها ی ایران حتّی دنیا فرق داره با جرأت میگم افتخار میکنم در این رستوران بی نظیر ومنحصر بفرد کار میکنم که نه مدیون بنده ها هستم ونه مدیون خدای متعال . هر عزیزی حرف بنده را باور نمیکنه… بیشتر بخوانید »

شکمگرد
شکمگرد
4 سال گذشته

مهمترین نکاتی که احتمالاً در هنگام جستجو برای کسب اطلاعات درباره بهترین رستوران های تهران در نظر خواهید گرفت، یکی امکان بررسی تصاویر محیط داخلی و خارجی رستوران های تهران که ترجیحاً توسط افرادی غیر از مالکین (توسط مشتری و بدون انجام ویرایش‌های گرافیکی) گرفته‌ شده باشد و دیگری کسب اطلاعات مستقیم و مطمئن از کیفیت خدمات رستوران های تهران و سنجش تناسب آن با قیمت است.

پوریا صبور
ویرایشگر
4 سال گذشته
پاسخ دادن به  شکمگرد

بله لازمه این کار ساختن یک پلتفرم به روز با کاربران فعال است که با تصاویر و نظراتشان سنجه مناسبی برای کیفیت رستوران باشند. اما از لحاظ معروفیت رستوران های تهران رو میشه به صورت یک لیست ارائه کرد و مدام به آن اضافه کرد.

بهرام
بهرام
4 سال گذشته

با درود به جهت درج این مطلب و راهنمایی . عرضم به حضور مبارکتون که رستورانی که مورد ظلم واقع شده و کمتر نامی ازش برده شده رستورانی با این آدرس . والا با کیفیّت بالا سعدی شمالی روبروی کوچه بخارا ، خواهش میکنم تشریف بیارید و ببینید چقدر غذاهای با کیفیّت ومحیط زیبا وبهداشتی و دلنشینی داره آدم میره داخل دیگه دوست نداره بیاد بیرون ، در تهران همچین جایی بعید میدونم پیدا بشه . خانوادگی دوستانه و همکارانه تجربه کنید ، ضرر نمیکنید ، محیطی مناسب برای رزو جشنها و میهمانیهای شما وحتّی برای تولّد ودور همی و… بیشتر بخوانید »