بهترین پادکست برای مهاجرت تحصیلی

یکی از جذاب ترین ابزارها که خصوصا در شروع قرن جدید در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده مدیوم پادکست است که به عنوان تنها مدیوم چند کاره (میتونید همزمان با گوش دادن پادکست کارهای دیگری رو هم انجام بدید) جایگاه خود را در سال 2021 پیدا کرده و با همه گیر شدن کلاب هاس و دومینوی معرفی ابزارهایی اینچنینی از سوی توییتر، لینکدین، تلگرام و غیره به نقش انکار ناپذیر این مدیوم دوست داشتنی پی بردیم. حال یکی از مهم ترین استفاده های پادکست ها که برای انتقال مفاهیم، آموزش‌ها و تجارب پیچیده است در راستای کمک به دانشجویانی هستیم که برای آینده تحصیلی بهتر قصد مهاجرت دارند. پادکستی برای مهاجرت تحصیلی که در آن ریزه کاری‌ها، تجارب و نکاتی درمورد این موضوع با زبانی ساده و قابل فهم بیان شده باشد.

پادکست مهاجرت تحصیلی

انواع پادکست مهاجرت تحصیلی

پادکست های مهاجرتی خود به سه گونه تقسیم می‌شود.

  • پادکست های آموزشی مهاجرت تحصیلی
  • پادکست های تجربه محور
  • پادکست های خبری
  • پادکست های پرس و پاسخ
  • پادکست های معرفی

پادکست آموزشی مهاجرت تحصیلی

در این پادکست‌ها شما در یک مسیر یادگیری قرار می‌گیرید که به شما کمک می‌کند تا موضوعی را از ابتدا تا انتها دنبال کنید و از ریزه کاری‌ها و ترفندهایش باخبر شوید. برای مثال در پادکست کوچی شما مسیر مهاجرت را از مرحله آماده سازی برای نوشتن رزومه شروع میکنید و در ادامه با آشنایی با فرآیند اپلای خود را برای دریافت فاند و گرفتن ویزا آماده میکنید.

پادکست تجربه محور

یکی از مهم ترین ارکان یادگیری و فهم موضوع مهاجرت مطالعه و شناخت تجربه دیگران است چرا که کشور به کشور و فرد به فرد این تجربه زوایای جدیدی از موضوع مهاجرت به شما نشان خواهد داد و به شما کمک میکند هم بهتر و دقیق تر تصمیم بگیرید و هم خود را برای مهاجرت تحصیلی بهتر آماده کنید.

پادکست های خبر برای مهاجرت تحصیلی

موضوع مهاجرت پر است از قوانینی که مدام در حال تغییر هستند و همیشه در این حوزه باید بروز باشید. و یکی از بهترین کارها دنبال کردن یک پادکست مهاجرت تحصیلی است که در آن اخبار این حوزه همراه یک تحلیل کوتاه به شما ارائه می‌شود. پادکست کوچ نیوز یکی از این گونه پادکست هاست.

پادکست پرسش و پاسخ مهاجرت تحصیلی

متناسب با شرایط هر فرد بهترین راهکار، روش و کشور متفاوت است و این مسیر پر از ابهام و سوال است که برخی پادکست ها سعی میکنند در قالب پاسخ به سوالات متداول به این فضای پر ابهام کمک کنند.

پادکست های معرفی و شناخت برای مهاجرت تحصیلی

شرایط هر کشور، روش و دانشگاه کاملا متفاوت است و شما نیاز دارید تا ساحل به ساحل اطلاعات به دست بیاورید و متناسب ترین شرایط و فرصت ها را با وضع خود پیدا کنید و یکی از بهترین روش برای جمع آوری این دیتا رجوع به پادکست های مهاجر تحصیلی است که به معرفی دانشگاه ها، کالج ها، کشورها و روش های تازه میپردازند.

بهترین پادکست های مهاجرت تحصیلی

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments