دریافت ویزای استارت آپ کانادا در سال 2023

برنامه‌ی استارت آپ کانادا، مناسب افراد کارآفرین است که قصد راه اندازی کسب و کار جدیدی را در کانادا دارند و می‌خواهند در این کشور اقامت داشته باشند.

دولت کانادا با در نظر گرفتن امتیازاتی برای افرادی که ایده‌های خلاقانه و محرک رشد اقتصادی کانادا، از طریق برنامه‌ی ویزای استارت آپ، پذیرای این افراد می‌باشد.

به دلیل شرایط عالی که کانادا برای کارآفرینان به وجود آورده، این کشور به اصطلاح به بهشت حمایت از استارت آپ‌ها در دنیا، معروف است.

نکته قابل‌توجه درباره ویزای استارت آپ کانادا این است که شما می‌توانید با این ویزا به صورت تیمی هم مهاجرت کنید و حداکثر با 5 نفر از اعضای تیم خود وارد کانادا شوید.

در این مقاله قصد داریم به نحوه‌ی دریافت ویزای استارت آپ کانادا در سال 2023 و برخی نکات مهم در باره‌ی این برنامه بپردازیم.

ویزای استارت آپ کانادا چیست؟

ویزای استارت آپ ( SUV )، فرصتی را برای کارآفرینان خارجی فراهم کرده تا بتوانند اقامت دائمی کشور کانادا به دست آورده و در این کشور پیشرفته و بینظیر، زندگی و فعالیت کنند.

ویزای استارت آپ به نسبت ویزای سرمایه گذاری و … بسیار کم هزینه‌تر است. چرا که در این روش، شما نیازی به داشتن سرمایه‌ی شخصی ندارید و حتی زمانی که از برخی سازمان‌های حامی مورد تایید کانادا، نامه‌ی حمایت دریافت می‌کنید، آن‌ها مبالغی را نیز برای حمایت از کسب و کار و به نوعی سرمایه گذاری بر روی ایده‌ی شما، به شما پرداخت خواهند کرد.

برای دریافت ویزای استارت آپ کانادا، نیاز به یک ایده و طرح جدید و خلاقانه دارید. نکته اینجاست که صرف داشتن ایده‌ی جدید، برای دریافت این ویزا، کافی نیست.

ایده‌ی شما باید قابلیت رشد داشته باشد. به اقتصاد کانادا کمک کرده و قابلیت رقابت داشته باشد. یکی دیگر از ملزومات دریافت ویزای استارت آپ کانادا، دریافت نامه‌ی حمایت از حداقل یکی از سازمان‌های حمایتگر مورد تایید کانادا است.

پس از اینکه توانستید حمایت یک سازمان را بدست آورید، باید بتوانید اداره‌ی مهاجرت کانادا را قانع کنید که شما واقعا قصد راه اندازی کسب و کار را دارید و می‌خواهید در این کشور کار و فعالیت سودمند داشته باشید.

در صورت جلب اعتماد اداره‌ی مهاجرت و صدور ویزا، می‌توانید برای خود و خانواده‌تان، اقامت کانادا را از طریق ویزای استارت آپ بدست آورید.

دریافت ویزای استارت آپ کانادا در سال 2023

حداکثر 5 نفر می‌توانند با یک ایده‌ می‌توانند درخواست ویزای استارت آپ کانادا بدهند و از طریق آن اقامت دائم کانادا را بدست آورند.

از بین اعضا، باید 1 نفر را به عنوان عضو کلیدی انتخاب کنند. بهتر است بدانید که اگر هر یک از اعضای اصلی، به هر دلیلی انصراف دهد و یا درخواست وی رد شود، پرونده‌ی درخواست ویزای همه‌ی اعضا بسته می‌شود.

اگر متقاضی ویزای استارت آپ کاننادا هستید باید بدانید که حداکثر تا 5 متقاضی، می‌توانند از طریق 1 ایده و طرح اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

شرایط دریافت ویزای استارت آپ کانادا در سال 2023

شرایط کلی و عمومی برای استارتاپ ویزا به شرح زیر است:

  • اولین و مهم‌ترین مورد، داشتن ایده‌ی تجاری جدید و سود آوری است که توانایی رقابت هم داشته باشد.
  • دومین شرط این است که نمره‌ی ایلتس جنرال 5 برای زبان انگلیسی داشته باشید. البته نمره‌ی آزمون‌های TEF و CELEPI-G هم پذیرفته می‌شود.
  • داشتن تمکن مالی، شرط سوم برای دریافت ویزای استارت آپ کانادا اسن. این تمکن باید هزینه‌های زندگی شما و اعضای همراهتان را پوشش دهد. میزان تمکن لازم، به تعداد افراد تحت تکفل شما بستگی دارد.
  • آخرین شرط عمومی، دریافت ساپورت لتر یا همان نامه‌ی حمایتی از حداقل یکی از سازمان‌های حامی مورد تایید دولت کانادا است. سازمان‌های حامی برای حمایت از ایده‌های استارت آپی به وجود آمده‌اند.

سازمان‌ های سرمایه گذار کانادایی

سازمان‌های سرمایه گذاری که از سوی دولت کانادا موظف به حمایت از ایده‌های استارت آپی هستند، به 3 دسته تقسیم می‌شوند.

  1. صندوق‌های سرمایه گذار خطر پذیر
  2. گروه سرمایه گذاری انجل
  3. انکوباتورها ( این گروه برای کمک به پرورش ایده و استارت آپ، دادن آموزش‌های لازم و … هزینه دریافت می‌کنند. )

شما اگر از هر کدام از این سازمان‌ها، نامه‌ی حمایتی دریافت نمایید، مورد پذیرش اداره‌ی مهاجرت کانادا خواهد بود. هر یک از این سازمان‌ها، دارای قوانین و شرایط خاص خود هستند و معیارها و نحوه‌ی ارائه‌ی متفاوتی هم خواهند داشت.

اخذ اقامت کانادا با ویزای استارت آپ

یکی از مهم‌ترین مزایای دریافت استارت آپ ویزای کانادا، این است که بدون داشتن شرایط خاصی، می‌توانید اقامت دائم کانادا را بدست آورید. چنانچه شرایط اخذ ویزای استارت آپ را داشته باشید یعنی واجد شرایط دریافت اقامت دائم کانادا هم هستید.

برخی از افراد از همان ابتدا با دریافت اقامت دائم به کانادا سفر کرده و کسب و کارشان را راه اندازی می‌کنند. برخی دیگر در ابتدا با ویزای کار وارد کانادا شده و کسب و کارشان را آغاز می‌کنند و پس از گذشت مدتی، اقامت دائم آن‌ها نیز صادر می‌شود.

در نظر داشته باشید که اقامت دائم به همراهان فرد متقاضی نیز تعلق می‌گیرد. اگر فرد متقاضی، در 5 سال اخیر، به اندازه‌ی 3 سال کامل، نه متوالی، را در کانادا گذرانده باشد، می2تواند برای دریافت پاسپورت و تابعیت ( شهروندی ) اقدام کند.

مهاجرت اعضا خانواده متقاضی ویزای استارت آپ کانادا

چنانچه متقاضی ویزای استارت آپ، متاهل و دارای فرزند باشد، می‌تواند برای همسر خود تقاضای ویزای Open Work Permit کند. همچنین با این ویزا می‌تواند برای فرزندانش ورک پرمیت و یا مجوز تحصیلی نیز بگیرد.

فرزندان زیر سن تحصیل را ویزای ویزیتور و یا ETA، فرد متقاضی را همراهی می‌کنند.

مجوز کار استارت آپ ویزای کانادا

در این برنامه، فرد متقاضی می‌تواند قبل  از اینکه نتیجه‌ی درخواست اقامت دائم را دریافت کند، با دریافت ویزای کار به کشور کانادا سفر کرده و بیزینس خود را راه اندازی کند و همزمان منتظر دریافت اقامت دائم باشد.

بررسی پرونده‌ی درخواست ویزا معمولا 12 الی 16 ماه زمان می‌برد. در این مدت شما می‌توانید با دریافت ویزای کار استارت آپ، برای شروع به کار آماده شوید.

شرایط دریافت ویزای کار

داشتن شرایط زیر برای دریافت ویزای کار استارت آپ لازم است:

  • داشتن تمکن مالی برای مدت 52 هفته
  • دریافت ساپورت لتر و گواهی تعهد از یک سازمان معتبر
  • پرداخت هزینه‌ی تطبیق کارفرما

دلایل ریجکتی ویزای استارت آپ کانادا

هر دلیلی که باعث شود اداره‌ی مهاجرت کانادا، به کار و قصد شما اعتماد نکند، باعث ریجکتی طرح خواهد شد. اگر می‌خواهید درخواست ویزای استارت آپ شما رد نشود، باید بتوانید اداره‌ی مهاجرت را قانع کنید که نه تنها می‌توانید طرح خود را عملی کنید، بلکه قصد کمک به رشد اقتصاد کانادا را دارید.

برخی دلایلی که می‌تواند باعث رد شدن درخواست استارت آپ ویزا شود به شرح زیر است:

  • جعلی و ساختگی بودن مستندات
  • وجود مشکلات پزشکی
  • عدم ارائه‌ی نامه‌ی حمایتی
  • عدم ارائه‌ی تمام و کمال مدارک لازم
  • عدم اثبات صلاحیت زبان
  • عدم ارائه‌ی اسناد مالی دقیق
  • عدم فعالیت مستمر استارت آپ
  • عدم وجود تمکن مالی لازم
  • وجود سوء سابقه
  • مشکلات و ناسازگاری در طریقه‌ی ارتباط و تشکیل تیم

Source: Golchin

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments