قبل از ارسال بار با فریت بار و مراحل آن آشنا شوید.

به‌طورکلی فریت بار هوایی، به انتقال اضافه‌بار مسافری و یا ارسال لوازم شخصی و اثاثیه منزل  و خرده بار با هواپیمای مسافربری در مدت‌زمان کوتاه گفته می‌شود. در سفر با هواپیما، هر فرد تا وزن مشخصی بار می‌تواند همراه خود داشته باشد. این محدودیت باتوجه‌به شرکت هواپیمایی مورداستفاده و کلاس پروازی خریداری شده، معمولاً بین 20 تا 40 کیلوگرم متغیر است. در صورت همراه‌داشتن بار بیش از این مقدار، مسافر مشمول پرداخت جریمه نقدی نسبتاً زیادی به‌ازای هر یک کیلوگرم اضافه‌بار می‌شود. در این مواقع فریت بار، یک راه فرار قانونی برای جلوگیری از پرداخت جریمه سنگین اضافه‌بار است.

افرادی که قصد مهاجرت و یا سفر طولانی‌مدت به یک کشور خارجی را دارند، می‌توانند با استفاده از فریت بار با پرداخت هزینه بسیار کمتری نسبت به جریمه اضافه‌بار، تمامی لوازم شخصی و یا حتی لوازم منزل خود را به مقصد موردنظرشان انتقال دهند. از فریت بار برای ارسال هدیه و گیفت برای دوستان و آشنایان و یا ارسال نمونه‌های غیرتجاری محصولات که به‌منظور بازاریابی و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی باید به خارج از کشور منتقل شوند نیز می‌توان استفاده کرد.

حمل هوایی بار

حمل بار هوایی سریع‌ترین نوع ارسال بار بین کشورهای مختلف است. کسانی که به دنبال حمل بار هوایی هستند حتماً می‌دانند که مزایای این نوع حمل تنها به‌سرعت انتقال محدود نمی‌شود و برای کالاهایی با شرایط ویژه، حمل بار هوایی بهترین گزینه موجود است. برای مثال می‌توان به محموله‌های فاسدشدنی اشاره کرد که در حمل بار هوایی با شرایط استاندارد و بسته‌بندی مناسب نگهداری می‌شوند.

مراحل فریت بار

پس از تصمیم‌گیری برای ارسال هوایی بار و بررسی شرکت‌هایی که خدمات فریت بار را ارائه می‌دهند، مراحل زیر باید انجام شود.

  1. انتخاب و تماس با یک شرکت فریت بار مطمئن و با سابقه در زمینه حمل‌ونقل هوایی بار
  2. هماهنگی با مجموعه موردنظر برای جمع‌آوری و دریافت بار از محل موردنظرتان
  3. بسته‌بندی بار توسط شرکت فریت بار منتخب برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در طول سفر
  4. حمل بار تا ترمینال فرودگاه بین‌المللی امام خمینی
  5. انجام تشریفات گمرکی
  6. صدور بارنامه
  7. تحویل به خطوط هوایی جهت ارسال
  8. پیگیری آنلاین بار فریت شده توسط فرستنده
  9. دریافت بار در مقصد

مدارک لازم برای فریت بار

برای ارسال بار از طریق فریت مدارک زیر موردنیاز است:

  • کپی پاسپورت و کارت ملی مسافر
  • کپی بلیت هواپیما
  • جواز فریت مسافری (پته‌ی گمرکی)
  • بارنامه‌ی ارسال بار
  • فهرست بار (Paking List)
  • کارت بازرگانی و معرفی‌نامه شرکت (برای نمونه‌های تجاری)

برای فریت بار مسافری، حضور فرد یا یکی از اعضای درجه یک خانواده به‌عنوان نماینده ایشان برای انجام تشریفات گمرکی الزامی است.

هزینه فریت بار و نحوه محاسبه آن

هزینه فریت بار بسیار ارزان‌تر از هزینه اضافه‌بار است؛ ولی اینکه دقیقاً برای هر بار چقدر خواهد بود متغیر است. هزینه فریت بار هوایی به عوامل مختلفی مانند وزن بسته، حجم بار، مسافت حمل‌ونقل داخلی و ارزش کالا بستگی دارد. علاوه بر این، هزینه فریت بار باتوجه‌به سرویس‌هایی که شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی ارائه می‌دهند، متفاوت است.

به‌طورکلی، برای کسب اطلاعات دقیق در مورد هزینه فریت بار هوایی بهتر است  با شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی معتبر تماس گرفته و جزئیات را با آن‌ها بررسی کنید.

کالاهای ممنوعه در فریت بار

طبق قوانین گمرکی جمهوری اسلامی ارسال اقلامی مانند عتیقه‌جات، آثار هنری اصیل، کتاب‌های خطی و چاپ‌سنگی، اوراق مینیاتور، طلا و نقره، سنگ‌های قیمتی، ارزهای خارجی، انواع فرش و قالیچه، هر نوع میراث‌فرهنگی، اسلحه، مهمات و تجهیزات نظامی، مواد مخدر و محرک و مشروبات الکلی و… ممنوع هستند. همچنین طبق قوانین بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی کالا (IATA)، ارسال اقلامی مانند هر نوع باطری، اسپری و ادکلن بیش از 200 سی‌سی، لوازم آرایشی اشتعال‌زا، شامپو، انواع نرم‌کننده، الکل، شربت، آبلیمو، سرکه و ترشیجات، برخی از اسباب‌بازی‌ها و وسایل الکترونیکی و… که دارای خطر برای هواپیما و یا مسافرین و خدمه هستند، ممنوع است.

کالاهای مجاز برای فریت بار مسافری

در فریت بار مسافری شما می‌توانید کلیه وسایل شخصی، لوازم منزل، پیانو، پوشاک و البسه، مواد خوراکی در بسته‌بندی مناسب و به‌طورکلی تمامی مواردی که در لیست کالاهای غیرمجاز برای فریت بار نیست را به‌صورت هوایی ارسال کنید.

سخن پایانی

امروزه باتوجه‌به پیشرفت صنعت حمل‌ونقل هوایی، می‌توان به‌تمامی شهرهای جهان که دارای فرودگاه هستند فریت بار انجام داد. مجموعه همراه دژ به آدرس اینترنتی hamrahdezh.com با داشتن تمامی مجوزهای لازم برای حمل هوایی بار و بهره‌مندی از کادری متخصص، همراهی مطمئن در تمامی مراحل فریت بار، در کنار شما عزیزان خواهد بود.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments