۵ شهربازی جذاب ایران کدام‌اند؟

تفریح و بازی کردن گروه سنی خاصی ندارد. کافیست شما به اصلاح امروزی‌ها کمی اهل دل باشید. شهربازی یکی از جاهایی است که می‌توانید برای تفریح خود و خانواده انتخاب کنید. با جاباما همراه باشید تا با بهترین و هیجان‌انگیز‌ترین شهربازی‌های ایران آشنا شوید.

پارک و محوطه‌ای باز که وسایل سرگرمی مثل ماشین، چرخ و فلک، ترن هوایی، تاب و… دارد، شهربازی گفته می‌شود. شهربازی‌هایی هم وجود دارند که در محیط بسته در یک اتاق و فضای سالنی ساخته شده باشند. این فضای تفریحی برای کودکان و بزرگسالان مناسب است. فضای شهربازی سراسر هیجان و شور و شوق است.  بدون شک هر شهری حتی کوچک یک شهربازی لازم دارد.

شهربازی ارم؛ تهران

بزرگ‌ترین پارک تفریحی ایران، پارک ارم است. وسعت پارک از  ۷۲ هکتار بیشتر است. مجموعه ارم بین سال‌های ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۵ ساخته شد. زمان ساخت پارک به اسم خرم نام گرفت. دلیل این نام‌گذاری شخص سازنده آن رحیم خرم بوده است.

پارک ارم تهران یک دریاچه ۸ هکتاری دارد. وسایل بازی که در شهربازی‌های پارک ارم قرار گرفته است بیش از ۷۰ نوع است. این پارک ۳ شهربازی مجزا دارد. پارک باغ وحشی هم دارد که زمان زیادی را برای دیدن انواع حیوانات می‌توانید صرف کنید.

پستانداران، خزندگان، آبزیان، پرندگان و… گونه‌های مختلف حیات وحش هستند که در ارم از آنها نگهداری می‌شود. بیشتر از ۱۱۰ گونه از طبیعت وحش در پارک در معرض دید عموم قرار گرفته است. این حیوانات بیشتر بومی ایران هستند. جدای از حیوانات بومی ایران ۴۰ درصد باقیمانده حیوانات آفریقایی هستند که به ایران آورده شده‌اند.

اگر اهل قایق سواری هستید دریاچه ارم جای مناسبی برای این کار است. دریاچه پارک ارم مساحتی نه هکتاری دارد. ماهیگیری را نباید فراموش کرد. این دریاچه در کنار قایقرانی امکان ماهیگیری را نیز برای شما فراهم کرده است.

پارک ارم یک سالن سرپوشیده نیز دارد. قلعه سحرآمیز پارک ارم بالای صد بازی را در خود گنجانده است. بازی‌های سالن سرپوشیده برای تفریح و سرگرمی بازدیدکنندگان از پارک قرارگرفته‌اند. وقتی برای رفتن به مجموعه پارک ارم از وسیله نقلیه شخصی استفاده می‌کنید از پارکینگ‌های مجموعه می‌توانید برای پارک ماشین خود بهره ببرید. سالانه تعداد زیادی میهمان و بازدیدکننده وارد پارک ارم می‌شوند. در صورتی که در تهران مسافر هستید پیشنهاد ما برای اقامت در این شهر هتل است. اقامتگاه‌های تهران تنوع زیادی دارند که شامل سوئیت، آپارتمان، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، هاستل، هتل های تهران و … می‌شوند. شما بنا به شرایط، ترجیح و بودجه خود می‌توانید سراغ هر کدام از این اقامتگاه‌ها بروید.

شهربازی هایلند؛ کیش

جنوب ایران همیشه جذاب و دیدنی بوده است. سفر به جزیره کیش لحظات فراموش نشدنی را برای شما خواهد ساخت. وقتی به جزیره کیش سفر کردید سری به شهربازی بزرگ کیش حتما بزنید. این مجموعه تفریحی شرق جزیره قرار گرفته است.

شهربازی هایلند که در جزیره کیش ساخته شده است یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تفریح و سرگرمی شما است. شهربازی در یک فضای سبز قرار گرفته و نزدیک به میدان امیرکبیر واقع شده است. این شهر بازی قسمت سرپوشیده نیز دارد. یکی از مراکز مدرن در خاورمیانه این مجموعه تفریحی محسوب می‌شود.

برای بازی و تفریح در این مجموعه بزرگ هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. کودک ۲ ساله تا یک فرد ۱۰۰ ساله می‌تواند در این مجتمع سرپوشیده هیجان و بازی را تجربه کند. چرخ و فلک، سفینه، آبشار، قطار، رنجر، سورتمه و… قسمتی از بازی‌هایی است که می‌توانید در این شهربازی تجربه کنید.

از انواع سرگرمی‌های مهیج این شهربازی نباید غافل شد. تالار ارواح یکی از بازی‌های مهیج این مجموعه است. اتاق فرار و سینما هفت بعدی از تجربه‌های خوب هایلند است. شبیه‌ساز تیراندازی و  هواپیماهای جنگنده از دیگر تفریحاتی است که می‌توانید در هایلند کیش داشته باشید. جدای از وسایلی که برای بازی و سرگرمی در مجموعه قرار گرفته است کافه و رستوران نیز دارد. در صورت سفر به کیش جاباما بهترین سایت رزرو هتل https://www.jabama.com/hotels در کنار شما است. علاوه بر لذت بردن از جاذبه‌های کیش، می‌توانید در حین اقامت خود از خدمات هتل استفاده و تجربه سفرتان را لذت‌بخش‌تر کنید.

لونا پارک؛ شیراز

یکی از معروف‌ترین پارک‎هایی که در ایران ساخته شده است لونا پارک شهر شیراز است. بالای ۳۰ سال است که این پارک احداث شده است. دروازه قرآن در شمال شهر شیراز است که لونا پارک هم در کنار آن قرار گرفته است.

کوهستانی بودن پارک یکی از جذابیت‌ها خواهد بود. این پارک نزدیک به سی وسیله بازی را در خود جای داده است. وسایل بازی گروه سنی کودک و بزرگسال را شامل می‌شود. مجموعه‌ای سرپوشیده نیز در این پارک وجود دارد که مخصوص بانوان تعبیه شده است. چرخ و فلک، رنجر، ماشین برقی، پینت بال لیزری، صندلی پرنده و… وسایل بازی هستند که در این پارک می‌توانید پیدا کنید.

از دیگر وسایل بازی قرار گرفته در شهربازی لونا استخر توپ بادی، جامپینگ بادی، موتور کراس، سرسره، رالی قطار کودک ماشین بازی، لانه عنکبوت و… هستند که ساعات خوشی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. لونا پارک را برای شب‌گردی انتخاب کنید و لحظات خوشی را در آن سپری کنید.

شهربازی سرزمین رویاها؛ رامسر

سرزمین رویاها در شهر رامسر است. سرزمینی که می‌توانید هیجان را در آن تجربه کنید. ترشح آدرنالین را در این سرزمین خواهید دید. وقتی وارد این سرزمین رویاها می‌شوید صدای جیغ و هیاهویی توجه شما را جلب خواهد کرد.

دستگاه‌های سقوط آزاد، تاب زنجیری، پاندول فضایی و… وسیله‌هایی است در این شهربازی از محبوبیت خاصی برخوردار است. چشم‌انداز پارک که یک منطقه کوهستانی است از دلایل محبوبیت این سرزمین است. قلعه وحشت شهربازی رامسر دکور متفاوتی دارد. هیجان در این قلعه وحشت فراوان دیده می‌شود.

سینمای ۶ بعدی این مجموعه تجربه واقعی صحنه‌های هیجان‌انگیز فیلم‌ها را دارد. بزرگ‌ترین و عریض‌ترین پرده سینما در این سینمای شش بعدی قرار گرفته است.  کیلومتر ۵ جاده رامسر در زمینی با مساحت ۴ هکتار این مجموعه تفریحی ساخته شده است. سفر به استان مازندران و شهر رامسر برای مسافران تجربه بسیار جالب و به‌یادماندنی خواهد بود.

ایمن‌، مهیج و مدرن بودن دستگاه‌های این شهربازی فضای مناسبی را برای گردشگران فراهم می‌کند. تمامی تجهیزات سرزمین رویاها با نظارت متخصصان جمع‌آوری شده است. تمامی گروه‌های سنی می‌توانند از این دستگاه‌ها استفاده کنند.

شهربازی باغلارباغی؛ تبریز

دهه ۷۰ پارک سیاحتی در شهر تبریز احداث شد. این پارک یک شهربازی نیز دارد. شهربازی باغلار باغی در کنار پارک ولی‌عصر تبریز قرار گرفته است.

دستگاه‌های جالبی که در این شهربازی قرار گرفته رنجر، قطار، موج سواری، چرخ و فلک و… است. این موارد قسمتی از بازی‌های هیجانی این شهربازی است. کشتی صبا، کلبه وحشت، زیپ لاین، ماشین برقی، سرسره و سورتمه بازی‌های دیگر این پارک است که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

بزرگسالان و کودکان هر دو می‌توانند در این شهربازی لحظات شادی را داشته باشند. وسیع‌ترین شهربازی در شهر تبریز قرار دارد که در منطقه شمال غرب اولین در نوع خود است.  

هر شهر با داشتن هر نوع سرگرمی می‌تواند هیجانات زیادی را برای گردشگران خود داشته باشد. شهربازی یکی از این هیجانات است که پس از یک روز شلوغ کاری یا پاساژگردی و گشت و گذار در آثار باستانی می‌تواند شما را کمی از روزمرگی دور کند.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments