آیا ویزای کانادا برای سفر به کانادا آزاد است؟

با گسترش اپیدمی کرونا و شرایط پیچیده‌‎ای که در ورود به بسیاری از کشور‎‌ها از جمله کانادا لحاظ شد بسیاری از افراد از سفر‌های کاری و توریستی خود صرف نظر کرده و منتظر ایجاد شرایط بهتر برای انجام سفر‌های خود بودند. در روز‌های اخیر خوشبختانه به علت گسترش واکسیناسیون و براساس اطلاعیه اعلام شده از سوی سفارت کانادا دریافت ویزای کانادا  با سهولت بیشتری به نسبت سال‌‎‌های قبل مواجه شده است. به گونه‌‎ای که اکنون محدودیتی جهت دریافت ویزا وجود نداشته و افراد آزادانه تنها باپذیرش قوانین موجود در این امر، می‌توانند به این کشور سفر کنند. اما دریافت ویزای کانادا و اجازه‌‎ی ورود به خاک این کشور نیازمند آشنایی با این قوانین و موضوعات خاصی چون مراحل صدور ویزا و… می‌‎باشد. از همین‌رو سعی نمودیم در این مقاله اطلاعات جامعی را در خصوص این موضوعات بیان کنیم تا ابهاماتی که در این مسیر وجود دارد را تا حدود زیادی برطرف کرده باشیم.

ویزای کانادا

آشنایی با انواع ویزای کانادا

یکی از موضوعاتی که در مبحث دریافت ویزای کانادا می‌‎بایست به آن پرداخته شود، بررسی انواع ویزای صادر شده توسط این کشور می‌‎باشد. به طور کلی ویزا‌هایی که سفارت کانادا برای ورود به این کشور تعریف کرده است، به سه دسته‌ی ویزای تجاری و کاری، تحصیلی و توریستی تقسیم می‌شوند که ویزای توریستی اصولاً برای افرادی که قصد دید و بازدید از اقوام خود و یا گردش در این کشور را دارند، به کار می‌رود. خوب است بدانید که هر نوع ویزای صادر شده از این کشور از مدت و اعتبار خاصی بهره‌‎مند بوده که این امر تعیین‌کننده مدت زمانی که اجازه اقامت در آن کشور را دارید است. بنابراین مهم‎ترین گامی که در مسیر دریافت ویزای این کشور می‌‎بایست در نظر گرفت شود، هدف از سفر به این کشور می‌‎باشد. چرا که با درنظر گرفتن یک هدف معین، مشخص می‌شود که کدام مراحل قانونی باید طی شود تا ویزای مدنظرتان با اعتبار مشخصی صادر شود.

ویزای توریسی کشور کانادا

ویزای توریسی کانادا نیز، خود براساس قوانین جاری در دریافت اقامت، به دوشکل ویزای توریستی کوتاه مدت (single entry) و بلند مدت (multiple entry) صادر می‌شود که هریک از این دو ویزا از اعتبار مشخصی برخوردار بوده و درمدت معینی اجازه‎‌ی اقامت شخص در خاک کانادا را خواهد داد. برای آشنایی بیشتر با هریک از این ویزا‌ها باید عرض کنیم که: در ویزای کوتاه مدت یا single entry که معمولاً اهدافی نظیر شرکت در همایش‌‎‌های فرهنگی و یا کنفرانس‎‌های علمی و… دنبال می‌شود، ویزای کانادا، تنها اجازه‌‎ی یک بار ورود و خروج از این کشور را خواهد داد. این درحالی است که در ویزا‌های بلند مدت‌‎تر یا multiple entry که معمولاً با اهداف سفر‌های طولانی‎‌تر دنبال می‌شود، فرد اجازه‎‌ی ورود و خروج به این کشور را به مدت ۵ سال خواهد داشت. اما توجه شود که افرادی که دارای ویزای ۵ ساله کانادا یا مولتیپل هستند، در هر بار ورود به این کشور فقط ۶ ماه اجازه اقامت را داشته و بعد ۶ ماه می‌‎بایست به کشور خود بازگردند.

چه افرادی مجاز به دریافت ویزای توریستی کانادا هستند؟

خوشبختانه کانادا از جمله کشور‌های توریستی است که برای پذیرش گردشگران از سراسر جهان محدودیت‌‎‌های کمی را قائل شده و معمولاً قوانین آسان‌‎تری را در این امر به اجرا می‌‎گذارد. به گونه‌ای که در بررسی افراد مجاز به دریافت ویزای توریستی این کشور، متوجه خواهیم شد که کلیه‌‎ی افرادی که از پاسپورت و مدارک الزامی در دریافت ویزا برخوردارند، دارای وضع سلامتی مساعدی هستند و از وضعیت مالی مساعدی جهت دریافت محل اقامت بهره‎‌مندند، دارای سوء پیشینه‌‎ای در رابطه با جرایم جنایی و یا محدودیت‎‌های تردد بین کشوری نیستند، می‌توانند به اخذ ویزای کانادا اقدام کنند. اما لازم به ذکر است که به غیر از کلیه‌‎ی شرایط ذکر شده، در برخی از موارد برخورداری از یک دعوتنامه از افرادی که ساکن کانادا هستند نیز، برای دریافت ویزای توریستی این کشور الزامی خواهد بود.

ویزای کانادا مولتی چیست

مراحل دریافت ویزای کانادا

قبل از سفر به هریک از کشور‌های اروپایی کلیه‌‎ی مسافران ایرانی می‌‎بایست ویزا ورود به آن کشور را در اختیار داشته باشند. بنابراین پس از تصمیم‌گیری در خصوص سفر، اولین کاری که می‌‎بایست پیگیری شود، دریافت ویزا و یا سند اجازه‌‎ی ورود شما به این کشور‌ها می‌باشد. برای دریافت ویزای کانادا و گام برداشتن در مسیر دریافت آن نیز لازم است در خصوص این موضوع با کارشناسان مجربی که سال‌‎‌ها در این حیطه فعالیت داشته و از دردسر‌های قانونی و یا مراحلی که می‌تواند منجر به کوتاه شدن مدت زمان تأیید و دریافت ویزا شود آشنایی دارند، مشورت نمایید.

اخذ وقت از سفارت کانادا اولین مرحله اساسی برای دریافت ویزا

پس از تصمیم‌گیری قاطعانه و کنار گذاشتن تردید‌ها در رابطه با سفر به این کشور، برای اینکه مراحل دریافت ویزای خود سریع‌‎تر و بهتر طی کنید، لازم است از سفارت کانادا وقت بگیرید.

انگشت‌نگاری دومین مرحله الزامی برای دریافت ویزا

پس از تعیین وقت از سفارت کانادا، می‌‎بایست در موعد مقرر شده به سفارت مراجعه کرده و مراحل انگشت‌نگاری را طی کنید. مراحل انگشت‌نگاری دریافت ویزای سفر کانادا، در ایران انجام نشده و متقاضیان مجبور به سفر به یکی از کشور‌های ترکیه، گرجستان، قطر، امارات، ارمنستان، آذربایجان خواهند بود. انتخاب کشور ترکیه و شهر آنکارا یکی از بهترین گزینه‎‏‌های ممکن جهت انجام انگشت‌نگاری می‌‎باشد چراکه صدور ویزای کانادا برای کلیه‌‎ی ایرانیان از آنکارا انجام خواهد شد.

مرحله سوم دریافت پاسخ از سفارت کانادا

پس از اتمام مراحل انگشت‌نگاری سفارت کانادا در طی مدت زمان مشخصی که معمولاً ۱۵ الی ۳۰ روز است به درخواست متقاضیان دریافت ویزا پاسخ خواهد داد که اگر این پاسخ مثبت باشد، افراد می‌‎بایست به صورت مراجعه حضوری و یا استفاده از سرویس پیکاپ، به دریافت ویزای کانادا خود اقدام کنند.

قوانین ورود به کشور کانادا در حضور اپیدمی کرونا از زبان ویزاگردی

در سال‌‎‌های گذشته به علت بسته شدن دوره‌‎ای مرز کشور‌ها و یا بسته شدن دفاتر وک، ورود به کشور کانادا و دریافت ویزا بسیار سخت و کلافه‌کننده بود. اما خوشبختانه از ۸ جولای دفتر وک آنکارا فعالیت خود را برای صدور ویزا آغاز نموده‌‎ است که این موضوع برای افرادی که ماه‎‌ها انتظار دریافت ویزای کانادا را داشته‌‎اند، می‌تواند بسیار خوشحال‌کننده باشد. اما دریافت ویزا پایان مراحل سفر به این کشور نبوده و لازم است پس از دریافت ویزا طبق قوانین این کشور کلیه‌‎ی مسافرین آن معاینات پزشکی را انجام داده و تست کرونایشان منفی باشد تا بتوانند مراحل بعدی سفر خود را طی کنند.

قوانین اخذ ویزای کانادا

در مرحله‎‌ی بعدی، طبق قوانین کشور کانادا کلیه‎‌ی مسافرینی که قصد ورود به این کشور را دارند، می‌‎بایست از طریق اپلیکیشن ArriveCan، اطلاعات سفر و برنامه قرنطینه خود را ثبت کرده و رسید مربوط به ثبت این اطلاعات و استفاده از اپلیکیشن را در زمان لازم تحویل دهند. بعد از ورود به کانادا و انجام دوباره تست‌‎‌های پی سی آر و دریافت جواب منفی آزمایش، به محل قرنطینه‎‌‎ای که از قبل مشخص نموده‌‎اند، رفته و به مدت ۱۴ روز در آن مکان بمانند.

برای دریافت ویزای کانادا و اطلاع از کلیه‌‎ی مراحل ورود به این کشور می‌توانید به سایت ویزاگردی ارائه دهنده‌‎ی انواع خدمات دریافت ویزا و اقامت، وقت سفارت، پیکاپ پاسپورت و… مراجعه فرمایید. در این وبسایت جهت اطلاع‌رسانی بیشتر شما عزیزان و رفع پرسش‌‎‌های متداولی که در این حوزه وجود دارد، به ارائه مطالب حائز اهمیتی پرداخته شده و با درنظر گرفتن قسمت ارسال نظر امکان ثبت سؤال و دریافت جواب از طریق کارشناسان مطلع در این امر به وجود آمده است. برای ورود به وبسایت ویزاگردی می‌توانید از آدرس اینترنتی https://visagardi.com/ استفاده نمایید.

منبع: ویزاگردی

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments