هتل های کدام منطقه استانبول ارزانتر هستند؟

استانبول شهر بزرگی است که بخشی از آن در آسیا و بخشی دیگر در اروپا واقع شده است. وجود مناطق مختلف در این شهر وسیع موجب شده انتخاب هتل در استانبول برای برخی از افراد با چالش‌هایی همراه باشد. شاید شما نیز برایتان این سوال به وجود آمده باشد که در کدام منطقه استانبول اقامت کنیم یا هتل های استانبول در کدام منطقه ارزانتر هستند؟ در این مطلب مروری بر اصلی‌ ترین مناطق استانبول برای رزرو هتل خواهیم داشت.

در کدام منطقه استانبول هتل بگیریم؟

پس از خرید بلیط تهران استانبول نوبت به رزرو هتل می‌‎رسد. بسیاری از افراد به دنبال اقامت ارزان در استانبول هستند و دوست دارند بدانند در کدام منطقه استانبول هتل ارزانتری خواهند یافت. برای پاسخ به این سوال در نظر داشته باشید هدفتان از سفر به این شهر چیست؟ برای خرید به استانبول می‌روید یا بازدید از جاذبه ‌های گردشگری و تاریخی برایتان اهمیت دارد؟ می‌خواهید در منطقه‌ای شلوغ و پرتردد باشید یا دور از هیاهو بودن را ترجیح می‌دهید؟ پس لازم است با مناطق مختلف استانبول و ویژگی‌هایی که دارند، آشنا شوید.

منطقه سلطان احمد و اقامتی در دل تاریخ استانبول

منطقه سلطان احمد با نام شهر قدیمی شناخته شده است؛ جایی که اغلب جاذبه های تاریخی و پرطرفدار استانبول، از جمله ایاصوفیه و کاخ توپکاپی، در آن واقع شده‌اند. معمولا گردشگرانی که برای اولین بار به استانبول سفر می‌کنند این منطقه را برای اقامت انتخاب می‌کنند، چرا که به اصلی‌ترین جاذبه های شهر استانبول نزدیک هستند. طبیعی است که هر چه به منطقه توریستی شهر نزدیک‌تر باشید، قیمت هتل های استانبول بالاتر می‌رود. اما در سلطان احمد و مناطق قدیمی اطراف آن می‌توانید هتل‌ های نسبتا ارزانی پیدا کنید.

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که محله سلطان احمد از مراکز خرید استانبول کمی دور است. هرچند با وسایل حمل و نقل عمومی همانند مترو و ترموا به راحتی می‌توانید به سایر نقاط شهر سفر کنید. اما اگر اولویت‌تان خرید کردن باشد به شما اقامت در محله سلطان احمد را توصیه نمی‌کنیم، حتی اگر ارزانتر از سایر نقاط شهر باشد.

مراکز خرید استانبول در منطقه بی اغلو

سفر به استانبول بدون خرید کردن تکمیل نمی‌شود. اگر اولویت شما گشتن در خیابان استقلال و سر زدن به فروشگاه‌های آن است، منطقه بی اغلو را برای اقامت انتخاب کنید. بی اغلو در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته و منطقه‌ای است که میدان تکسیم و خیابان استقلال را در بر می‌گیرد. اگر در این قسمت شهر هتل رزرو کنید تا دیروقت می‌توانید به راحتی در منطقه استقلال قدم بزنید و با چند دقیقه پیاده روی به هتل خود بازگردید.

در منطقه بی اغلو هم هتل ‌های لوکس پنج ستاره یافت می‌شود و هم هتل های ارزان که ممکن است صبحانه هم سرو نکنند. بنابراین با توجه به بودجه‌تان در این منطقه به راحتی می‌توانید هتل پیدا کنید. همچنین از آنجایی که رستوران‌های زیادی در این منطقه قرار دارد، می‌توانید وعده‌های غذایی را نیز در رستوران‌ های خیابان استقلال میل کنید.

هتل های منطقه کاراکوی استانبول با چشم انداز برج گالاتا

منطقه کاراکوی در گذشته با نام گالاتا شناخته شده بود. این منطقه در شمال شهر قدیمی واقع شده و برج زیبای گالاتا در آن قرار گرفته است. به همین دلیل این منطقه محبوبیت زیادی در میان گردشگران دارد. هتل های این منطقه به دلیل نزدیکی به برج گالاتا و کافه‌ها و رستوران‌های محلی که اطراف آن هستند، به شهرت رسیده‌اند. با اقامت در منطقه کاراکوی به خیابان استقلال و فروشگاه‌های آن نیز نزدیک هستید. بنابراین اگر نمی‌خواهید در شلوغی منطقه بی اغلو اقامت داشته باشید و در عین حال دوست دارید به منطقه محبوب شهر  استانبول برای خرید نزدیک باشید، در منطقه کاراکوی می‌توانید هتل های مقرون به صرفه و اقتصادی بیابید.

اقامت در کنار دریای مرمر با رزرو هتل های منطقه بشیکتاش

بشیکتاش منطقه وسیعی است که در حاشیه دریای مرمر قرار  گرفته و بسیاری از کاخ ‌های تاریخی استانبول و ساختمان‌های مدرن شهر در این منطقه قرار گرفته‌اند. بشیکتاش منطقه گرانی هم برای اقامت، هم گشت و گذار و هم خرید کردن است، اما در سفر به استانبول باید از  آن دیدن کنید. اگر دوست دارید در یک منطقه مدرن در نزدیکی دریا اقامت داشته باشید، هتل های منطقه بشیکتاش را انتخاب کنید. در این منطقه کافه‌های متعددی خواهید یافت که چشم‌اندازی زیبا به دریای مرمر دارند. همچنین اسکله‌ های اصلی استانبول نیز در این منطقه قرار دارند که از طریق آن‌ها می‌توانید به بخش آسیایی استانبول سفر  کنید.

اقامت در بخش آسیایی استانبول به دور از هیاهوی شهر

از  آنجایی که بخش آسیایی استانبول به اندازه بخش اروپایی آن جاذبه گردشگری ندارد، معمولا گردشگران اقامت در بخش اروپایی را ترجیح می‌دهند. همین موجب شده بخش آسیایی معمولا خلوت و به دور از هیاهوی گردشگران باشد. از نظر قیمت، هتل های بخش آسیایی ارزانتر از بخش اروپایی هستند و می‌توان آن را با منطقه سلطان احمد و فاتیح مقایسه کرد. هرچ ند باید در نظر داشته باشید که دور بودن از مناطق گردشگری شهر می‌تواند برایتان هزینه بیشتری نسبت به هزینه هتل داشته باشد.

بنابراین اگر اولویت شما گشت و  گذار در شهر استانبول و بازدید از بخش آسیایی آن است، به دنبال هتل های استانبول در بخش آسیایی بگردید، در غیر اینصورت رزرو هتل در بخش اروپایی گزینه بهتری برایتان خواهد بود. البته ناگفته نماند که بخش آسیایی استانبول مراکز و خیابان های خرید معروفی مانند بغداد جادسی دارد که پرطرفدار هم هستند.

هتل های استانبول را از کجا رزرو کنیم؟

پیدا کردن هتل ارزان در تمامی مناطق استانبول ممکن است، اما اینکه چطور این هتل ها را رزرو کنید شاید سوال بعدی باشد که برایتان به وجود بیاید. به راحتی می‌توانید هم هتل خارجی و هم بلیط هواپیما خارجی را از طریق سایت‌ فلای تودی خریداری کنید. فقط کافی است مسیر سفرتان را انتخاب کنید، سپس خرید بلیط رفت و برگشت به این مقصد و رزرو هتل را از طریق سایت فلای تودی انجام دهید. در این سایت تاریخ ورود و خروج هتل را وارد کرده و پس از انتخاب هتل مورد نظرتان، مبلغ رزرو هتل را از طریق کارت ‌های شتاب، به ریال، پرداخت کنید. با این کار سفر خارجی برایتان آسان‌تر خواهد شد و دیگر نیازی نیست نگران پرداخت مبلغ هتل به دلار یا یورو باشید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments