بهترین کافه های تهران

بهترین کافه های تهران کدامند؟ کافه‌گردی برای کافه‌بازها با رستوران‌گردی فرق دارد. آن چیزی که یک کافه را تبدیل پاتوق کافه‌بازها می‌کند صرفاً در کیفیت منو و دکوراسیون خلاصه نمی‌شود. اگر بخواهیم دست روی چند کافه بگذاریم باید از حس و حال خوشی صحبت کنیم که جو کافه به مشتری‌ها می‌دهد.

کافه نادری

کافه نادری یکی از بهترین کافه های تهران است. کدام کافه بیشتر از کافه نادری می‌تواند این سرخوشی را در یک بعدازظهر بسازد؟ تصور کنید قدم به کافه‌ای بگذارید که روزگاری محفل صادق هدایت، جلال آل‌احمد، سیمین دانشور، احمد فردید و نیما یوشیج بوده است. هیجان انگیز نیست؟ هنوز عطر سیگارهای فرنگی در کافه شامه را پر می‌کند و صدای رقص از همان حیاطی که سه دهه است بسته شده، به گوش می‌رسد. مگر می‌شود در این کافه نشست و ترانه‌های قدیمی را زمزمه نکرد؟ کافه‌ای که حتی در آثار هنرمندان هم حضور دارد چون ترانه‌ی قدیم اثر فرامرز اصلانی که حال و هوای کافه نادری را به خوبی مجسم کرده است. بنای کافه و هتل نادری در دوره پهلوی دوم توسط خاچیک مادیکیانس در خیابان جمهوری فعلی دایر شد تا بتواند چندین دهه در ذهن کافه‌بازها نوستالژی بازی کند. با ایران تراول، در این کافه گردی‌ها همراه باشید.

آدرس: خیابان جمهوری ، بین سی تیر و چهارراه استامبول ، پلاک 524 و 520

بهترین کافه های تهران
بهترین کافه های تهران
کافه تهرون

بر خلاف عده‌ای که از کافه فضایی دنج و بسته را توقع دارند اما امروزه کافه‌ها و چیدمان آن‌ها متفاوت شده است. خانه‌های قدیمی تهران را به خاطر بیاورید. گلدان‌ها، باغچه و حوض و درختانی که زینت فضا هستند. خوراکی‌ها و شربت‌های سنتی در کنار ظروف قدیمی حال و هوای گذشته‌های دور را برایمان زنده می‌کنند. اگر به چنین فضایی علاقه دارید کافه تهرون پیشنهاد ما به شماست. کافه‌ای که در منوی خود حتی لوبیا پلو هم برای مشتریانش تدارک دیده است. البته که در کنار غذاهای سنتی، کیک‌ها و تارت‌های پرطرفداری دارد. نگران قیمت‌ها نباشید زیرا کافه تهرون قیمت‌های متعادلی دارد.

آدرس: خیابان ویلا ، کوچه خسرو ، پلاک 39

کافه کاوالی

قصد دارم در کنار این همه احساس نوستالژیک این بار شما را با یک کافه‌ی لوکس با معماری اروپایی آشنا کنم. کافه کاوالی در سعادت‌آباد یک کافه‌ی مجلل است که طرفداران خاص خودش را دارد. منوی کافه کاوالی کامل و راضی کننده است و هر سلیقه‌ای می‌تواند انتخاب خودش را پیدا کند.

آدرس: سعادت آباد، یادگار امام جنوب، فرحزاد شمالی، پلاک۲۵

کافه کاوالی
کافه کاوالی
کافه ویونا

کافه ویونا نام یکی دیگر از بهترین کافه های تهران است. اگر در شلوغی بعضی از مراکز خرید تهران دنبال کافه گشتید حتماً یکی از شعب کافه ویونا را پیدا خواهید کرد. کافه ویونا فضایی راحت و پرسنل خوش برخوردی دارد که حتی برای حضور کودکان هم مناسب است. منوی متنوع و خوراکی‌های صبحانه و عصرانه جذاب، کیک‌های خوشمزه و دمنوش‌ها از ویژگی‌های دیگر شعبه‌های کافه ویونا است.

آدرس: سعادت آباد، بالاتر از میدان کاج، انتهای بلوار سعادت آباد، به سمت اوین، نبش چهارراه بهزاد، کافه ویونا

کافه ویونا
کافه ویونا
کافه لمیز

کافه لمیز در چهار راه ولیعصر نیز از دیگر کافه‌های معروف تهران است و فضایی در کنار تئاتر شهر را برای کافه‌بازها فراهم کرده است. اغلب مشتری‌های این کافه از اهالی هنر و کافه‌گردهای حرفه‌ای هستند. چیدمان میزها و دکوراسیون پر از کتاب در کنار ویوی خوب، کافه لمیز را به فضایی برای یک گپ طولانی بدون کسالت تبدیل کرده است.

آدرس: خیابان ولیعصر، بالاتر از چهارراه ولیعصر سمت 

کافه لمیز
کافه لمیز
کافه تئاتر

اگر از فضای کافه لمیز لذت بردید، بد نیست کافه تئاتر را نیز در همان نزدیکی تئاتر شهر امتحان کنید. بدون شک و اغراق فضای آغشته به هنر آن شما را راضی خواهد کرد. اگر حسابی اهل تئاتر و دنیای آن هستید، ایران تراول، کافه دژاوو که در آن می‌توانید به تماشای اجراهای تئاتر نیز بنشینید را پیشنهاد می‌کند.

آدرس ۱ : خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک، انتهای خیابان برادران شریفی، مرکز خرید سرخه بازار
آدرس ۲ : بلوار آفریقا، پایین‌تر از پل میرداماد، جنب بوستان خشایار، مرکز خرید سرخه بازار

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments