تجربه‌ای خوشمزه در بهترین رستوران‌های کاشان داشته باشید!

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به سفر کردن علاقه‌مندید و زمان زیادی را در سفر می‌گذرانید، حتماً می‌دانید یکی از لذت‌های سفر به هر نقطه‌ای به دست آوردن تجربیات جدید در آن منطقه است. به عنوان مثال چشیدن طعم و مزه‌ی غذا‌های محلی هر استانی تجربه‌ای است که برای آن حتماً نیاز نیست فرد به اصطلاح شکمویی باشید. چشیدن عطر و بوی غذا‌های مناطق مختلف تجربه‌ای است که همه از آن استقبال می‌کنند. به همین خاطر قصد داریم در این مطلب شما را با ایران تراول در سفر به کاشان همراه کنیم تا با هم تعدادی از بهترین رستوران‌های کاشان را ببینیم!

نشانی بهترین رستوران‌های کاشان

کاشان شهر قدیمی و زیبایی است که در 220 کیلومتری جنوب استان تهران قرار گرفته است. آب و هوای حاکم بر این شهر گرم و بیابانی است اما در همین آب و هوا گل‌های خوش‌رنگ و بویی می‌روید که باعث جذابیت بی‌حد این شهر از نگاه مسافران و گردشگران شده است. حتماً می‌دانید که کاشان شهر گل و گلاب ایران است. همین موضوع هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را مخصوصاً در فصل گلاب‌گیری روانه‌ی کاشان می‌کند. ایران تراول به شما توصیه می‌کند در سفر به کاشان حتماً از غذا‌های محلی این شهر نوش جان کنید و این فرصت طلایی را از دست ندهید. در منوی بهترین رستوران‌های کاشان غذاهای خوشمزه‌‌ی زیادی از جمله:

  • گوشت عدس بادمجان
  • گوشت و لوبیا
  • قیمه ریزه
  • گوشت کلم
  • کوفته چغندر و…
بهترین رستوران‌های کاشان

هر کدام از این غذاها می‌توانند برای شما یک تجربه‌ی جدید باشند، تجربه‌ای که خاطره‌‌ی شما از سفر به کاشان را لذت بخش‌ترمی‌کند. در ادامه به معرفی بهترین رستوران‌های کاشان می‌پردازیم.

1. رستوران سنتی باغ مظفر

اگر به دنبال یک رستوران معرکه هستید که یک معماری دوست‌داشتنی سنتی را در قلب خود دارد، ایران تراول رستوران سنتی باغ مظفر را به شما سفر دوستان توصیه می‌کند. باغ مظفر یک رستوران سنتی در قلب کاشان است که با منوی خوشمزه‌اش می‌تواند از مهمانانش هم در فضای بسته و هم فضای باز پذیرایی کند. یکی دیگر از مزایای این رستوران برخورداری از فضایی مجزا به عنوان کافی‌شاپ است.

آدرس: کاشان، بلوار فاضل نراقی، خیابان علوی

2. رستوران سرای عامری‌ها

سرای عامری‌ها یکی دیگر از بهترین رستوران‌های کاشان می‌باشد که با حال و هوای سنتی که ایجاد کرده می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده و به یاد ماندنی برای شما رقم بزند. احتمالاً در اولین لحظه‌ی ورودتان به این رستوران به خاطر آینه‌کاری‌های زیبایی که در فضا صورت گرفته است، حس حضور در یک محیط مجلل و لوکس به شما دست دهد؛ اما با این وجود سرای عامری‌ها توانسته فضای سنتی و دل‌چسب خودش را حفظ کنه و توجه شمار زیادی از مسافران را به خودش جلب کند. بهترین غذاهایی که در این رستوران می‌توانید میل کنید، همان غذاهای سنتی کاشان است. خورش لوبیا سفید، کوفته سماق و شفته بادمجان از بهترین گزینه‌های ممکن هستند.

آدرس بهترین رستوران‌های کاشان

3. چایخانه امین‌الدوله

همان‌طور که از اسمش پیداست نمی‌توان از آن به عنوان رستوران نام برد؛ اما چایخانه‌ی امین‌الدوله یکی از آن قهوه‌خانه‌های دنجی است که اگر در سفرتان زمان کافی دارید حتماً برای صرف میان‌وعده سری به آنجا بزنید. در سفر به کاشان یکی از مراکز دیدنی که نمی‌توان از دیدن آن گذشت، بازار کاشان است. اگر به بازار کاشان و تیمچه امین‌الدوله که زیبا‌ترین قسمت بازار است رفتید، از کنار چایخانه امین‌الدوله که در همان نزدیکی است ساده عبور نکنید. چراکه به ندرت می‌توانید حال و هوای این قهوه‌خانه‌های سنتی را در جایی دیگر تجربه کنید.

4. کافه آوگون کاشان

یکی دیگر از بهترین رستوران‌های کاشان، کافه آوگون است که در سرداب خانه‌ی عامری‌ها واقع شده است. اگر در سفرتان به کاشان به دیدن خانه‌ی عامری‌ها رفتید که پیشنهاد می‌کنیم حتماً بروید؛ بعد از ورود به حیاط اول که به حیاط ابراهیم‌خان مشهور است و اکنون تبدیل به هتل شده است، کافه آوگون را می‌بینید.

5. رستوران مهینستان کاشان

رستوران مهینستان کاشان هم جزو یکی از انتخاب‌های مناسب به شمار می‌رود. این رستوران در طبقه زیرزمین هتل مهینستان واقع شده است. اگر جزو مهمانان این هتل نیستید اما می‌خواهید به رستوران مهینستان بروید نگران نباشید! افراد غیر ساکن در هتل هم امکان استفاده از این رستوران را دارند. اگر به این هتل و رستوران رفتید می‌توانید در فضای دنج و آرام حیاط آن ساعت‌ها بنشینید و از آن محیط زیبا لذت ببرید.

6. رستوران رز هاوس

رز هاوس یکی از معروف‌ترین و بهترین رستوران‌های کاشان است که در نزدیکی تپه‌های سیلک قرار دارد. این مجموعه تنها یک رستوران نیست و بخش‌های دیگری نظیر هتل، کافی‌شاپ، فست فود و تالار دارد. رز هاوس تقریباً جزو جدیدترین رستوران‌های کاشان است و شما می‌توانید علاوه بر غذا‌های ایرانی و محلی کاشان، طعم و مزه‌ی غذا‌های فرنگی را نیز تجربه کنید.

معرفی بهترین رستوران‌های کاشان

7. رستوران سنتی عباسی

اگر اهل آبگوشت هستید، حتماً سری به این رستوران بزنید. این رستوران که در خانه‌ی تاریخی عباسیان واقع شده، فضایی کاملاً سنتی و تاریخی دارد و با تابلو‌های بی‌نظیر جلوه‌ی جذابی ایجاد کرده ‌است.

چه فصلی به کاشان سفر کنیم؟

بهترین زمان سفر به کاشان اوایل تا اواسط فصل بهار و اوایل پاییز تا اواسط آن است. علاوه بر بهترین رستوران‌های کاشان که در این مطلب سعی کردیم تعدادی از آن‌ها را معرفی کنیم، نقاط گردشگری جذاب دیگری هم در کاشان وجود دارد. مسجد جامع کاشان، خانه طباطبایی‌ها، باغ فین، مسجد و مدرسه آقابزرگ و… هر ساله مقصد بسیاری از گردشگران هستند. اگر می‌خواهید به این شهر سفر کنید، سعی کنید برای 15 تا 25 اردیبهشت برنامه‌ریزی کنید. حضور در جشنواره‌ی گلاب‌گیری در شهر قمصر کاشان در این بازه زمانی تجربه‌ای جالب و فراموش‌نشدنی خواهد شد. مراسم قالی‌شویی مشهد اردهال هم یک آیین مذهبی و با قدمت چند هزارساله است که در فهرست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است. این مراسم هرساله در دومین جمعه مهرماه برگزار می‌شود که می‌توانید در آن شرکت کنید.

سخن آخر

اگر می‌خواهید برای سفر به یک منطقه گردشگری مانند کاشان، علاوه بر یافتن بهترین رستوران‌های کاشان، بهترین مناطق گردشگری، بهترین محل‌های اقامت و همچنین بهترین مراکز خرید و غیره را هم بشناسید، با ایران تراول همراه باشید. ما سفر را به شیرین‌ترین شکل ممکن برای شما تعریف خواهیم کرد و به شما کمک می‌کنیم تا خود را برای یک سفر فوق‌العاده دل‌چسب آماده کنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments