مراکز خرید یزد | معرفی بازارهای قدیمی و مدرن شهر یزد

یزد یکی از شهرهای کویری ایران است که به دلیل جاذبه‌های گردشگری فراوان، هر ساله گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور به این شهر زیبا سفر می‌کنند و بر همین اساس در شهر یزد برای رفاه حال مسافران مراکز خرید مدرن و قدیمی متعددی وجود دارد. یزد تمام ویژگی‌های یک شهر جذاب برای سفر را دارد و هر گردشگری می‌تواند لحظاتی شیرینی را در آن تجربه کند. قطاب، باقلوا، سوهان، ارده و بشقاب‌هایی با نقش خورشید خانم میبدی از سوغاتی‌های منحصر به فرد یزد محسوب می‌شوند. با ایران تراول همراه باشید تا با مراکز خرید یزد بیشتر آشنا شویم.

 معرفی مراکز خرید یزد

1- مرکز خرید آریا

این مرکز خرید از سال 1387 فعالیت خود را شروع کرده است. مرکز خرید آریا در 5 طبقه که یک طبقه مخصوص پارکینگ، سه طبقه شامل واحدهای تجاری و یک طبقه مخصوص رستوران ساخته‌شده است. در این مرکز می‌توانید انواع پوشاک زنانه مردانه بچگانه، کیف و کفش، صنایع چرمی، شال و روسری، زیورآلات، فرش، عطر، اسباب‌بازی، عینک، مواد غذایی، وسایل الکترونیکی و اقلام دیگری ازاین‌دست را تهیه نمایید. از دیگر امکانات این مرکز خرید می‌توان به آسانسور، پله‌برقی، رستوران بوف، سرویس بهداشتی، کافی‌شاپ اشاره کرد. این مرکز خرید هرروزه از ساعت 9:30 تا 1:30 و 18:30 تا ساعت 24 فعال است.

2- مرکز خرید شقایق

مرکز خرید شقایق در چهار طبقه ساخته‌شده که دو طبقه آن مختص واحدهای اداری و دو طبقه برای فروشگاه‌هایی که مختص فروش انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچه‌گانه، کیف و کفش، لوازم‌آرایش و بهداشتی هستند، در نظر گرفته شده است.

آدرس مراکز خرید یزد

3- مرکز خرید الماس

مرکز خرید الماس در دو طبقه ساخته ‌شده است و شما می‌توانید هر کالایی که مدنظر دارید ازجمله انواع پوشاک، کیف و کفش، اسباب‌بازی، لوازم‌آرایشی و بهداشتی، بدلیجات و زیورآلات را این مرکز خرید تهیه نمایید. مرکز خرید الماس دارای امکاناتی ازجمله پارکینگ، سرویس بهداشتی، کافی‌شاپ، نمازخانه است و هرروز از ساعت 9 تا 23 به‌صورت یکسره فعال است.

4- پاساژ کویتی‌ها

یکی از پاساژهای قدیمی در یزد پاساژ کویتی‌ها است. این مرکز خرید مختص طلا و جواهرات است و شما می‌توانید انواع مدل‌های مختلف طلا و جواهرات را در این مرکز پیدا نمایید. ساعت کاری پاساژ کویتی‌ها هر روز از ساعت 8 تا 22 است.

5- مجتمع تجاری علاءالدین

اگر قصد خرید موبایل، تبلت، نرم‌افزار و لوازم جانبی دارید حتماً از این مجتمع مجهز دیدن فرمایید زیرا می‌توانید به‌راحتی هر برند و هر مدلی که می‌خواهید را در این مرکز بیابید. مجتمع تجاری علاءالدین هرروز از ساعت 9 تا 23 فعال است.

6- مجتمع تجاری شهاب

یکی دیگر از مراکز خرید و فروش تلفن‌های همراه در یزد که دارای انواع بهترین، معروف‌ترین و به‌روزترین برندهای گوشی‌های همراه و تبلت است. این مرکز تجاری هرروز از 9 صبح تا 23 به‌صورت یکسره فعال است.

7- مجتمع تجاری تفریحی ستاره

مجتمع ستاره یکی از بهترین مراکز خرید شهر یزد محسوب می‌شود که علاوه بر دارا بودن فروشگاه‌های مختلف ازجمله پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، اسباب‌بازی، لوازم‌آرایشی و مواردی ازاین‌دست می‌توان به امکانات دیگری مانند رستوران، کافی‌شاپ، شهربازی، باشگاه بندسازی، سالن بیلیارد، سرویس بهداشتی، پله‌برقی، آسانسور و پارکینگ با ظرفیت هزار خودرو اشاره کرد. یکی از ویژگی‌های اصلی این مرکز خرید چشم‌انداز زیبای آن به سمت پارک باغ ملی است که بیشتر افراد برای رفع خستگی می‌توانند از این منظره زیبا لذت ببرند. ساعت کاری مجتمع تجاری تفریحی ستاره هرروز به‌جز روزهای تعطیل از ساعت 10 تا 13 و 17 تا 23 است.

مراکز خرید یزد

معرفی مراکز خرید یزد ؛ مجموعه بازارهای قدیمی

مجموعه بازارهای قدیمی یزد در زمان پهلوی با احداث خیابان شاه به دو قسمت تقسیم شد که در این‌ بین بازارهایی مانند بازار ارسی‌دوزها، بازار محمدعلی‌خان و بازار پنجه علی تخریب شد. در راسته این مجموعه بازارها می‌توان انواع مغازه‌های پارچه، طلا، شیرینی‌های سنتی، فرش را نیز مشاهده کرد. همچنین کارگاه‌هایی مانند کارگاه رنگرزی، کارگاه مازاری (محل ساییدن حنا)، کارگاه حلوایی (در آن از کنجد علا حلواارده تهیه می‌شود) به این بازارها رنگ و بوی ویژه‌ای داده است. از دیگر بازارهایی که در این مجموعه می‌توان نام برد عبارت‌اند از:

1- بازار قیصریه

بازار قیصریه یکی از مراکز خرید یزد است که دارای معماری بسیار زیبا با دو درب چوبی قدیمی می‌باشد و بیشتر مغازه‌ها این بازار به عرضه پارچه‌های یزدی است.

2- بازار قنبر

این بازار قدیمی‌ترین بازار در این مجموعه است که در قرن نهم هجری بنا شد و جزو مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی امیر چخماق محسوب می‌شود. یکی از ویژگی‌های جذاب این بازار وجود یک تکیه مربوط به قرن سیزدهم است.

3- بازار دروازه مهریز

 این بازار در زمان گورکانیان توسط فردی به نام علی آقا با طولی با مساحتی در حدود 38 متر تأسیس شد.

معرفی مراکز خرید یزد

4- بازار تبریزیان

بازار تبریزیان در دوران قاجار در انتهای بازار پنجه علی که در آن زمان هنوز تخریب نشده بود، تأسیس شد. بازار تبریزیان از بازارهای سنتی با معماری فوق‌العاده در مجموعه بازارهای قدیمی محسوب می‌شود.

5- بازار مسگری

این بازار بخشی از باقی‌مانده بازار پنجه علی است که قدمت 600 ساله دارد. شاید در ابتدا که وارد این بازار شوید کمی صدای چکش‌کاری مس گرها شمارا اذیت کند اما بعد از چند لحظه محو معماری و صمیمیتی که در این بازار وجود دارد، می‌شوید. مسگرها با استفاده از مس‌ها صنایع‌دستی، ظروف آشپزی و ابزارهای مخصوص کشاورزی درست می‌کنند.

6- بازار زرگری

بازار زرگری مربوط به سده 13 هجری قمری است و دارای 53 حجره طلافروشی است. بهتر است بدانید طلای یزد یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین طلاهای ایران است به همین دلیل این بازار از بازارهای مهم و شلوغ در یزد محسوب می‌شود. محمدعلی‌خان زندیه، بازار صدری و بازار افشار، بازار خان، بازار کاشی‌کاری، بازار چیت سای، بازار حاجی قنبری، بازار مسجد ملأ اسماعیل، بازار نخود بریزی بازار جعفرخان از دیگر بازارهای قدیمی در یزد هستند که با گشت و گذار در این بازارها می‌توانید بهترین و به‌یادماندنی‌ترین لحظات را در بافت‌های قدیمی شهر یزد داشته باشید.

سخن آخر

یزد یکی از شهرهای تاریخی و دیدنی ایران است که دارای مسجدهایی با معماری خیره‌کننده، خانه‌ها قدیمی، باغ‌های زیبا، بادگیرهای جذاب و مراکز خرید متنوعی است. مراکز خرید یزد به دو دسته مدرن و قدیمی تقسیم می‌شوند که هرکدام از این مراکز زیبای و امکانات خاص خود رادارند.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments