بهترین رستوران‌های یزد | با هشت رستوران برتر یزد آشنا شوید.

یکی از بخش‌های مهم در هر سفری تجربه غذاهای محلی آن شهر و لذت بردن از غذاهای متنوع و جدید است. شما برای انتخاب رستوران در شهر مقصد چه چیزهایی را ملاک قرار می‌دهید؟ افراد در انتخاب غذا سلیقه‌های متفاوتی دارند و انتخاب رستورانی که مورد علاقه اکثر اعضای خانواده باشد، شاید کمی مشکل به نظر برسد. اگر قصد سفر به شهر یزد را دارید یا حتی همین الان به دنبال رستورانی برای صرف ناهار یا شام هستید، این مطلب به شما کمک بسیاری خواهد کرد. رستوران‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم جزو بهترین رستوران‌های یزد هستند و از تمامی جهات کیفت بالایی دارند. ما در این مطلب برای معرفی رستوران‌ها به عواملی همچون ارائه غذای باکیفیت، پاکیزگی و بهداشت محیط رستوران، فضای رستوران و دکوراسیون آن، برخورد کارکنان، منوی غذاها ، تنوع آن‌ها و همچنین قیمت توجه کرده‌ایم.

معرفی بهترین رستوران‌های یزد

1- رستوران ترمه و ترنج

این رستوران را می‌توان یکی از بهترین رستوران‌های یزد معرفی کرد چراکه کیفیت سرویس‌دهی بالایی داشته و فضای سنتی و ایرانی آن کاملا دلنشین و زیبا است. این رستوران در محله فهدان یزد که جزو بافت قدیمی یزد محسوب می‌شود، قرار دارد. این رستوران در هر سه وعده صبحانه، ناهار و شام سرویس‌دهی داشته و از خدمات آن می‌توان به پارکینگ و رزرو آنلاین اشاره کرد. البته غذای این رستوران نسبت به سایر رستوران‌ها قیمت نسبتا بالایی دارند.

بررسی بهترین رستوران‌های یزد

2- رستوران فوکا؛ یکی از بهترین رستوران‌های یزد

از بهترین رستوران‌های یزد که هم کافه وهم رستوران است، می‌توان فوکا را نام برد. فوکا با توجه به کیفیت بالای غذاهایی که ارائه می‌کند و همچنین فضا و دکوراسیون خاص و زیبایش، در مدت کوتاهی پس از تاسیس به محبوبیت بالایی رسید. در این رستوران غذاهای بین المللی و بسیاری از غذاهای ایرانی سرو می‌شوند. همچنین سرویس دهی در هر سه وعده غذایی در این رستوران انجام می‌شود. رستوران فوکا که در خیابان مسجد جامع یزد و نرسیده به مسجد واقع شده است، امکاناتی نظیر پارکینگ و وای فای رایگان را به مشتریانش ارائه می‌کند.

3- رستوران مارکوپولوی یزد

این رستوران که به هتل شرق یزد تعلق دارد، بی‌شک یی از بهترین رستوران‌های یزد است. چرا که منظره این رستوران در شهر یزد نظیر ندارد و تنها در این رستوران می‌توانید تجربه تماشای چنین منظره‌ای را داشته باشید. این رستوران که در بام هتل واقع شده ، نمایی از بافت قدیمی شهر یزد را در برمی‌گیرد. کیفیت بالای غذاها و همچنین طبخ غذاهای یزدی در روزهای مشخصی از هفته، این رستوران را به رستورانی محبوب بین گردشگران و اهالی یزد تبدیل کرده است. در رستوران مارکوپولو دو وعده ناهار و شام سرو می‌شود.

4- رستوران سزار

 این رستوران ایتالیایی که غذاهای ایرانی نیز در آن سرو می‌شوند، با کیفیت و تنوع بالای غذاهایی که ارایه می‌کند و همچنین محیط گرم و دلنشین توانسته رضایت گردشگران و مشتریان خود را جلب کند. از امکانات جدید و خاص این رستوران می‌توان به اجرای موسیقی زنده اشاره کرد. هرچند که امکاناتی نظیر رزرو آنلاین و پارکینگ نیز در این رستوران اراهئ می‌شوند. رستوران سزار در دو وعده ناهار و شام سرویس داشته و قیمت‌های نسبتا بالایی دارند. این رستوران در خیابان سنبل یزد قرار دارد.

5- رستوران حاجی آشپز یا آقای قهوه‌چی

 اگر قصد تجربه یک وعده غذای ایرانی در رستورانی قدیمی را دارید، غذاهای رستوران حاجی آشپز که به تالار یزد معروف است را حتما امتحان کنید. این رستوران یکی از بهترین رستوران‌های یزد به شمار می‌رود و در بافت قدیمی شهر قرار دارد. رستوران حاجی آشپز در دو وعده ناهار و شام به مشتریانش سرویس ارائه می‌دهد. تالار یزد با داشت سالن‌های بزرگ و مجزا برای برگزاری مراسم‌ها و جشن‌ها، مکان مناسبی است. غذاهای محلی این رستوران کیفیت بالایی داشته و در حجم زیادی سرو می‌شوند. از امکانات این رستوران می‌توان به پارکینگ و رزرو آنلاین اشاره کرد.

معرفی بهترین رستوران‌های یزد

6- رستوران مشیرالممالک

این رستوران که در هتل باغ مشیرالممالک قرار دارد از بهترین رستوران‌های یزد به شمار می‌آید که از دکوراسیون سنتی مثل تخت و همچنین دکوراسیون مبله برخوردار است. یکی از سالن‌های این رستوران به سالن نقاشی معروف است که نقاشی‌های دیواری ، پنجره‌های ارسی و شیشه‌های رنگی دکوری متفاوتی در چیدمان آن به کار رفته است. کیفیت غذاهای این رستوران بسیار عالی بوده و قیمت‌های نسبتا مناسبی دارند. این رستوران در خیابان انقلاب ، بلوار مشیر الممالک قرار دارد.

7- رستوران بام یزد

اگر می‌خواهید نمای بادگیرهای یزد و بافت قدیمی آن منظره‌ای باشد که به هنگام صرف شام یا ناهار می‌بینید، ما رستوران بام یزد را به شما پیشنهاد می‌کنیم که از بهترین رستوران‌های یزد بوده و در دو طبقه ساخته شده است. طبقه اول رستورانی سرپوشیده با بالکن‌هایی رو به نمای بافت قدیمی شهر یزد است و پشت بامی بزرگ با نمایی زیبا رو به بافت قدیمی شهر دارد. این رستوران که در خیابان مسجد جامع واقع شده، منویی کامل از غذاهای ایرانی و انواع مختلف فست فود‌ها دارد. از امکانات این رستوران می‌توان به فضای باز، پارکینگ و امکان رزرو آنلاین اشاره کرد. در این رستوران علاوه بر ناهار و شام، وعده صبحانه نیز سرویس‌دهی می‌شود.

آدرس بهترین رستوران‌های یزد

8- رستوران ملک التجار

این رستوران در هتل چهار ستاره سنتی ملک التجار یزد قرار دارد که اولین هتل خشتی در جهان است. این هتل زیبای سنتی، جنب بازار و میدان خان قرار دارد. حیاط و زیرزمین هتل به عنوان رستوران سنتی ملک التجار به مشتریان سرویس دهی می‌کنند. این رستوران که یکی از بهترن رستوران‌های یزد است با ارائه انواع غذاهای ایرانی، بین المللی و قهوه خانه سنتی توانسته رضایت مشتریان خود را جلب کند و ازمحبوبیت بسیاری برخوردار شود. این رستوران در هر سه وعده غذایی سرویس دهی داشته و پارکینگ مستقل دارد.

سخن آخر

اگر بخواهیم تمامی رستوران‌های شهر یزد را معرفی کنیم به زمان زیادی نیاز داریم اما ما سعی کردیم پر طرفدارترین رستوران‌ها را به شما عزیزان معرفی کنیم که ضمن کیفیت بالای غذا ، فضایی سنتی داشته و نشانگر قدمت و اصالت شهر یزد هستند. از دیگر رستوران‌ها با چنین ویژگی‌هایی می‌توان به رستوران جاده ابریشم در خیابان مسجد جامع، کافه خانه دوست یزد در سید گل سرخ، رستوران سنتی خان دوحد در بلوار عاصی زاده وکافه رستوران ایرانی قدیمی در خیابان مسجد جامع اشاره کرد.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments